Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Finner ikke nettverk


Anbefalte innlegg

Hei

Har en godt brukt ca. 6 år gammel stasjonær pc.

Prøvde igår å avinstallere AVG 2012. Dette gikk ikke, derfor oppdaterte jeg avg til 2014 versjonen. Deretter avinstallerte jeg AVG 2014. Dette gikk, kunne dermed ikke leve uten antivirus, lastet ned McAfee fra dnb sine nettsider. Dette gikk i første omgang før jeg slo maskinen av, og startet den igjen noen timer senere. Nå ville den ikke starte, og det kom opp en slags blåskjerm med crash informasjon, noen sekunder senere ville pcen prøve på nytt og restarte. Men med det samme resultatet.

Hadde allerede prøvd å starte Windows med siste konfigurasjoner som var et alternativ, når man startet PC. Dette virket ikke da, men etter å ha gitt opp og prøvd igjen idag, fungerte det. Da installerte jeg McAfee som allerede var lastet ned fra tidligere dag. Dette fungerte, og jeg trodde jeg var kvitt alle problemet med Windows 7 pcen. Slo deretter av pcen og noen timer senere slo jeg den på hvor jeg så at pcen ikke kunne slå på nettet. Etter mye feilsøking fant jeg ut at nettverkskortet skulle være i orden, men det var et eller annet problem med Network Area Connection 2. Denne PCen Er litt for gammel og har dermed ikke garanti og heller ikke WiFi.

 

HHar kjørt en systemscan via CMD. Uten at den fant noe. Har lest mye rart på nettet,alt fra drivere til problemet med McAfee. Har egentlig ikke mulighet til å oppdatere driverne, ettersom jeg ikke har noen anelse hvilken Siemens Fujitsu denne PCen er,men har allerede avinstallert McAfee, uten hell.

NNoen hjelp å få?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Har en godt brukt ca. 6 år gammel stasjonær pc.

Prøvde igår å avinstallere AVG 2012. Dette gikk ikke, derfor oppdaterte jeg avg til 2014 versjonen. Deretter avinstallerte jeg AVG 2014. Dette gikk, kunne dermed ikke leve uten antivirus, lastet ned McAfee fra dnb sine nettsider. Dette gikk i første omgang før jeg slo maskinen av, og startet den igjen noen timer senere. Nå ville den ikke starte, og det kom opp en slags blåskjerm med crash informasjon, noen sekunder senere ville pcen prøve på nytt og restarte. Men med det samme resultatet.

Hadde allerede prøvd å starte Windows med siste konfigurasjoner som var et alternativ, når man startet PC. Dette virket ikke da, men etter å ha gitt opp og prøvd igjen idag, fungerte det. Da installerte jeg McAfee som allerede var lastet ned fra tidligere dag. Dette fungerte, og jeg trodde jeg var kvitt alle problemet med Windows 7 pcen. Slo deretter av pcen og noen timer senere slo jeg den på hvor jeg så at pcen ikke kunne slå på nettet. Etter mye feilsøking fant jeg ut at nettverkskortet skulle være i orden, men det var et eller annet problem med Network Area Connection 2. Denne PCen Er litt for gammel og har dermed ikke garanti og heller ikke WiFi.

 

HHar kjørt en systemscan via CMD. Uten at den fant noe. Har lest mye rart på nettet,alt fra drivere til problemet med McAfee. Har egentlig ikke mulighet til å oppdatere driverne, ettersom jeg ikke har noen anelse hvilken Siemens Fujitsu denne PCen er,men har allerede avinstallert McAfee, uten hell.

NNoen hjelp å få?

 

Da må jeg spørre deg, hvor lenge siden oppdaterte du driverne på den pc-en?

 

Får du koblet datamaskinen med nettverkskabelen til routern?

Lenke til kommentar

Jeg har vært borti et par PC-er der Symantec og McAfee har blokkert Internet Explorer fra å komme på nett.

De hadde lagt blokkering i Windows Brannmur. For å finne ut om det er dette som har skjedd:

 

Trykk Windows+R, skriv cmd og trykk enter/ok. I vinduet som kom opp nå, skriv "ping vg.no" (uten anførselstegn) og trykk enter.

 

Hvis det står "Reply from 195.88.55.16: ..........." har PC-en internett, men McAfee har mest sannsynlig blokkert Internet Explorer eller hva du bruker for å gå på nett.

 

Hvis det står: "ping request could not find host vg.no...." er problemet mest sannsynlig med nettverkskortet. Dog merkelig det skulle skje når du oppdaterte og avinstallerte McAfee.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...