Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor krever passord til adsl

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har omsider fått ADSL fra telenor :cry: og har mottatt oppstartspakken. Jeg skal koble sammen flere maskiner i både WLAN og LAN og har fått en router fra dell som takler begge deler.

Problemet oppstår når routeren skal konfigureres og skal kunne koble til selv, for Telenors abbonement krever at det oppgis passord for å ringe opp, og at maskinen som kobler til ikke kobles fra.

Men når jeg skal konfigurere routeren ber maskinen meg først om å koble modemet til maskinen, slik at den kan skjekke internettilkoblingen. Så ber den meg koble fra (!) modemet, koble til routeren og koble routeren til modemet slik at den kan sjekke at routeren får kontakt med internett. Men, siden maskinen ble koblet fra modemet, er ikke tilkoblingen der lenger. :evil:

Noen som vet om det går an å fjerne passordbeskyttelsen?

Og hvorfor er den der i utgangspunktet??

P.S. Trenger ikke masse svar om at Telenor er elendi osv...prøvde i en måned å prate fadern fra telenor, men d gikk ikke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Har omsider fått ADSL fra telenor  :cry: og har mottatt oppstartspakken. Jeg skal koble sammen flere maskiner i både WLAN og LAN og har fått en router fra dell som takler begge deler.

Problemet oppstår når routeren skal konfigureres og skal kunne koble til selv, for Telenors abbonement krever at det oppgis passord for å ringe opp, og at maskinen som kobler til ikke kobles fra.  

Har du fått brukernavn og passord?

Hvis ja så skal det kun settes opp på routeren din, du skal _ikke_ bruke noen form for oppringning eller programvare fra telenor på maskinene, routeren ordner dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...