Gå til innhold

Beste overklokkingskortet


johanhs

Anbefalte innlegg

..er?

 

Skal ha et nytt skjermkort. Ikke altfor mye over 1000,- Skal overklokke det (vannkjøling) og lurer på om det er noen som er spesielt gode å klokke når en har bra kjøling? (Støyende FX kort blir jo ikke noe problem når en slenger på lydløs vannkjøling men kanskje litt dyrt...) 8)

Anyway...-..noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må vel bli et radeon 9600pro eller xt? Rundt 1500 for de billigste 9600 pro'sa og får du ok ram (2.8ns samsung er vel det som gjelder) klokker de ganske bra. Mitt sapphire 9600 pro fireblade ed. får jeg opp i 545/348 uten artifacts, stabilt og fint, og dette er med stock kjøling på gpu og ikke så mye som en eneste liten heatsink på minnet.

Lenke til kommentar
Så det er PRO og XT som gjelder. Selv om en har god kjøling? Vet ikke hva som er forskjellen på PRO/XT og vanelig? Bedre minne og kraftigere kjøling kanskje?  

Hvordan vet man om det er Samsung 2.8ns minne på de? Er det flere minneprodusenter som er ok?

 

Er bare 9800XT som har endingen XT, hvis du ville ha billig sjermkort så er ikke dette noe for deg :wink: Pris her

Lenke til kommentar
Ville satsa på et brukt 9500PRO, hvis du finner..

Jeg har 9500pro og det er det verste korte jeg har prøvd og klokke..karer 10-15 øking på MHZ og 5-10 på RAMen

no kommer jo vannkjølingen i posten snart så skal se om det hjelper..

 

:o det må være det værste 9500PRo kortet noen sinne! pleier som regel klokke greit.. og er du heldig kan du jo modde til 9700..

Lenke til kommentar
Så det er PRO og XT som gjelder. Selv om en har god kjøling? Vet ikke hva som er forskjellen på PRO/XT og vanelig? Bedre minne og kraftigere kjøling kanskje?  

Hvordan vet man om det er Samsung 2.8ns minne på de? Er det flere minneprodusenter som er ok?

 

Er bare 9800XT som har endingen XT, hvis du ville ha billig sjermkort så er ikke dette noe for deg :wink: Pris her

 

Sjekk her. :wink:

Dessuten, så er det lissom ikke bare Hercules som lager ati-kort..

Sjekk litt mer nøye neste gang..? :smile:

 

 

EDIT>Noen var lissom før meg.. :oops: :roll:

Lenke til kommentar
Så det er PRO og XT som gjelder. Selv om en har god kjøling? Vet ikke hva som er forskjellen på PRO/XT og vanelig? Bedre minne og kraftigere kjøling kanskje?  

Hvordan vet man om det er Samsung 2.8ns minne på de? Er det flere minneprodusenter som er ok?

 

XT variantene av 9600 og 9800 har noe høyere klokkefrekvenser, det er vel den eneste egentlige forskjellen. Tror ikke kjølinga er vesentlig forskjellig/bedre.

 

Samsunger er ellers den mest kjente/brukte/omtalte minne-fabrikanten til disse korta, finnes sikkert andre minnemoduler på bestemte merker av radeonbaserte kort som klokker bra, men jeg personlig kjenner iallfall ikke til noen spesifike merker ;) Du veit at det er samsung siden det vanligvis står på minnemodulene, koden på brikkene kan du sjekke opp mot samsungs websider. 2.8ns ram har forøvrig en teoretisk maxspeed på 350 mhz. Med litt kjøling osv har folk klart å presse minnet opp i en 360-390 mhz. Høyeste jeg har sett folk klare å få ut av coren på luft, stabilt, på 9600 er 563 mhz. 9600 reagerer forøvrig veldig positivt på høyere gpu-klokkefrekvens, merkbart og ikke minst målbar bedre ytelse.

Lenke til kommentar
XT variantene av 9600 og 9800 har noe høyere klokkefrekvenser, det er vel den eneste egentlige forskjellen. Tror ikke kjølinga er vesentlig forskjellig/bedre.  

 

Samsunger er ellers den mest kjente/brukte/omtalte minne-fabrikanten til disse korta, finnes sikkert andre minnemoduler på bestemte merker av radeonbaserte kort som klokker bra, men jeg personlig kjenner iallfall ikke til noen spesifike merker ;)

 

Forskjellen på PRO og XT er som du nevnte klokkefrekvensen.. det e også en helt ny kjøler på 9800XT, med større og mer stillegående vifte.. 9600XT bruker samme kjøleren som 9700PRO gjorde.. dette er da på ATI sine kort.. ellers så har XT også et overklokkings program som klokker den "max".. Ellers er også Infinion en kjent leverandør av minnebrikker..

Lenke til kommentar

Hva med 9600SE? Her er et eksempel. Veldig god pris, så hvis det er greit å overklokke også tror jeg det blir handling snart! :yes:

 

Burde vel holde med 128Mb også. Det sies også at 256Mb kortene ofte har tregere ram for å redusere prisen, så ytelses forbedringen med 256Mb er kanskje ikke så stor. Men poenget med mye ram blir jo større med HL2 og sånn da... Vanskelige valg her.... :roll:

Lenke til kommentar

Hvilket er å anbefale da? Hercules, sapphire eller asus..

 

Har funnet sapphire på komplett og der har de asus oxo, men bare 9800 versjonen av hercules.

 

Noen som vet hvor man får tak i hercules? finner den nemlig ikke i prisguide..

 

Har hørt mye bra om hercules, defor må jeg skjekke pris på det også.

 

Billigste priser er:

 

Asus128mb:1978,-@VS Data

Sapphire128:1689,[email protected]

Sapphire256mb:1747,[email protected]

 

Mvh: Ergo

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...