keops_777 Skrevet 22. oktober 2003 Skrevet 22. oktober 2003 Har planer om å sette opp et eget domene (f.eks. "mittdomene.no") som skal aksessere min egen webserver (som står hjemme i stua). Hva er billigste måten å få til dette på? Håper i utangspunktet at det vil funke med et vanlig ADSL-abonnement... (Siten er naturligvis 100% ikke-kommersiell.) Men for å registrere "mittdomene.no" i DNS må jeg vel ha en fast IP-adresse? Hvordan kan jeg isåfall få til det? Er det mulig å sette opp noe dyndns-aktige saker for et top level .no domene? Har noen noe forslag for hvordan jeg skal løse dette? Er det andre varianter jeg ikke har tenkt på? - Keops
inaktiv000 Skrevet 22. oktober 2003 Skrevet 22. oktober 2003 Du kan jo kanskje ha et dyndns navn, og la www.dittdomene.no peke til dette... men det blir kanskje litt rar måte å gjøre det på? Det finnes endel bredbånsdleverandører som lar deg få fast IP mot en avgift.
barton Skrevet 22. oktober 2003 Skrevet 22. oktober 2003 Bluecom som ADSL leverandør. De tilbyr fast IP for 895 ekstra pr år. Da vil du kunne ha en server på fast ip, og nå denne uten at du er avhengig av tjenester som dyndns/no-ip o.l.
Eclipsed Skrevet 22. oktober 2003 Skrevet 22. oktober 2003 Kan du ikke bare bruke dyndns.com da ? Da får du fks. http://kremgutta.mine.nu Helt greit...og du trenger IKKE å ha fast IP adresse. Du laster bare et program som oppdaterer IP adressen til domenet hver gang du skifter IP.
josh909 Skrevet 22. oktober 2003 Skrevet 22. oktober 2003 DynDNS støtter helt vanlige domenenavn routet til dynamisk IP-adresse, det koster ikke mye heller.
keops_777 Skrevet 22. oktober 2003 Forfatter Skrevet 22. oktober 2003 Takk for mange gode tips! Skal sjekke ut de ulike alternativene.
Lurifaksen Skrevet 22. oktober 2003 Skrevet 22. oktober 2003 Lurer litt på dette jeg også. Finnes det ingen måte å få et eget domene til å peke til en PC som ikke har fast IP? Det går altså ikke å peke domenet til no-ip.com domenet?
enden Skrevet 23. oktober 2003 Skrevet 23. oktober 2003 Det går fint uten fast IP. Jeg har nettopp vært inne og fikset i dns-setup hos domenehaien min. Grunnen er at jeg ikke har fast IP, og NGT har byttet IP'n min. Det er vel 5 mnd siden sist. Nå er domenet mitt nede i 30min før dns blir oppdatert. Om en drøy dag er alle dns-er i verden oppdatert med den riktige IP'n min Det er prisen å betale for å ikke har fast IP - jeg har mer nedetid pga vedlikehold enn IP bytte i løpet av et år...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå