Gå til innhold

Stajonær pc til gaming?


Anbefalte innlegg

Har tenkt å kjøpe meg pc (har mac), en stasjonær. Merker nå i sommertiden at maccen sliter med å dra spill som HoN, LoL og DOTA. Derfor har jeg tenkt å kjøpe ny. Har tenkt å bygge selv å lurer derfor på om dette oppsettet kan være bra.

Har et budsjett på 10-13k

Passer alle delene, og hvilken skjerm burde jeg kjøpe?

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan ikke si så mye ang delene, det skal jeg de mer kyndige få svare på, men det Fractal Design kabinettet er supert :D

 

Selv kjøpte jeg en Dell U2410 for 4 år siden, som jeg ikke kunne vært mer fornøyd med. Den er litt dyr, og ikke for alle, men det er min varmeste anbefaling!

Lenke til kommentar

Jeg må bare legge til en ting, og jeg liker ikke det hovedkortet du hadde valgt.
Det er 2 grunner til dette, den ene er:

Det er 2 små vifter på dette hovedkortet, og jeg er redd for at de kommer til å bråke, det er nesten som å gå tilbake til 90 tallet hvor de små viftene bråka som faen.

Det andre er: Har du tenkt å kjøre 3-veis SLI i fremtiden? Ihvertfall er det kjekt og ha en hovedkort som i det minste kan dra 2-veis SLI slik at du kan kjøpe en skjermkort til i fremtiden.

Anbefaler deg å se etter en annen hovedkort enn det der i tillegg en billigere så du nesten kan velge en 780 skjermkort isteden for 770.

Endret av funkweb
Lenke til kommentar

Kunne du ha funnet et annet hovedkort til meg da, har ikke peiling :/

Hvis jeg går for 780 er det greit å bruke msi da?

Isteden for det hovedkortet du valgte, kan du vel gå for denne:

Gigabyte G1.Sniper Z97

For det, blir det 850,- kroner billigere i tillegg er det bra hovedkort (Mer enn hva du trenger)

Her har du mulighet for å kjøre SLI i fremtiden.

 

Du må gjerne gå for MSI hvis du ønsker 780GTX,

Tenker du da på denne? : MSI GeForce GTX 780

I så fall blir den ca. 1410,- kroner dyrere enn det skjermkortet du valgte.

For å si det sånn, ingen dum valgt den du valgte(770GTX), i tillegg har du muligheter for SLI i senere tidspunkt når du har råd og når det blir billig å kjøpe det.

Endret av funkweb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...