Gå til innhold

Høy gpu temperatur ved idle/load


Anbefalte innlegg

I det siste så har jeg sjekket temperaturen til skjermkortet i pcen og har merket med program som hwmonitor og GPU-Z at skjermkortet har veldig høy temperatur enn normalt.

 

Ved idle så er temperaturen så høy som 70 grader, med kun nettleser og spotify oppe. Med en gang pcen starter opp så ser jeg at tempereturen starter fra 54-55 grader og stopper ved 70 grader og holder dette konstant. GPU vifta går da fra ca 50-60%

 

Før så lå dette skjermkortet på mellom 30-40 grader konstant ved idling.

 

Jeg gamer ikke så mye hardkrevene spill, spiller for det meste CS GO med alt på lave innstillinger nesten. Har sett da at temperaturen går opp til 80 grader ved loading av CS og vifta begynner å øke litt mer på 72-75%. FPS osv ingame har ikke blitt påvirket og holder ved 200-400 som før.

 

Skjermkort som jeg bruker er Zotac Geforce gtx 560 TI.

 

Det jeg har gjort er å prøve å fjerne litt støv i pcen, ikke altfor grundig ennå.

Bruker den siste driveren fra Nvidia GeForce 337.88 Driver, men har prøvd en eldre driver som for eksempel GeForce 335.23 Driver med ingen hell.

 

Dette skal vel ikke være normalt med et skjermkort som pleide å ligge på 30-40 grader idle til å gå til 70 grader idle?

 

Gattuso.

 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde ett slikt problem jeg også med min pc, først sjekk GPU Load.

Om GPU loaden din er høy når gpuen din blir så varm kan dette skyldes en bitcoin miner som du har fått via ett trojan virus.

 

Isåfall så må du kjøre en full scan med malwarebytes og gjøre litt googling.

Lenke til kommentar

En venn av meg hadde en lik vifte på sitt skjermkort. Kortet hans var litt gammelt så når han spilte cs go som deg så var temperaturen over 100 grader. Så vi tok og renset viften for støv og tok på ny kjølepasta og da ble temperaturen 60-70 grader ved samme spill. Så prøv å rens vifta får støv og bytt kjølepasta og se om det er noen forskjell.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...