Gå til innhold

svindel? (tlf samtale fra utlandet)


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg er usikker på om jeg har truffet rett på kategori, men da får den bare flyttes..

 

For omtrent en måned siden fikk jeg et anrop fra en engelsktalende fyr, (god engelsk) på skuld id.

 

Han kunne fortelle at han hadde funnet navnet mitt ifbm et styreverv jeg har og han bedyret at han ikke skulle selge noe, bare presentere selskapet sitt for meg og hva de gjorde.

 

For å gjøre lang historie kort fylte han samtalen med intetsigende fjas, men ikke hva selskapet hans drev med..

 

Nå forrige dag ringte det en dame, og var ute i samme ærend, hun bedyret at hun ikke skulle selge noe, men presentere seg og sitt selskap, skult id her og..

 

Hun også fylte samtalen med tomprat, men ikkeno om hva henne og hennes selskap kan tilby meg.

 

Idag ringte d skult id igjen, men jeg tok den ikke, tipper 4 ganger på 1 time.

 

Noen som har vært borti noe liknende, og har blitt svindlet på et eller annet vis?

 

Jeg skjønner ikke helt hvordan, men ingen ringer en fremmed person uten hensikt?

 

Er det moen måte og få greie på nummeret som har ringt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjult nr får du aldri sporet. Evnt. kan operatørselskapet gjøre dette, men tipper du må gjennom en del arbeid med politi og pes. Tror det fins apper du kan laste ned som kan reservere deg mot skjult nr slik at du ikke ser at det ringer hvis det er plagsomt. Så lenge du ikke gir ut informasjon ser jeg ingen mulighet for svindel.

Lenke til kommentar

Nei, ikke gå ut. Det kan hende de spionerer på leiligheten din.

Hehe, da må jeg værtfall gå ut, eller skal jeg skalke alle luker, dra ut internetttilkoblinga, og sitte i mørket å se på vhs :p

 

Når jeg kom ut i garasjen i dag, lå det en stakkars måkunge uten hode på gulvet.. et varsel til meg?

 

Btw: Hva heter det programmet som banner skult id?

Lenke til kommentar

 

Nei, ikke gå ut. Det kan hende de spionerer på leiligheten din.

Hehe, da må jeg værtfall gå ut, eller skal jeg skalke alle luker, dra ut internetttilkoblinga, og sitte i mørket å se på vhs :p

 

Når jeg kom ut i garasjen i dag, lå det en stakkars måkunge uten hode på gulvet.. et varsel til meg?

 

Btw: Hva heter det programmet som banner skult id?

 

 

Hauken liker å rive hodet av små måkunger ;-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...