Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telefonica i Spania - epostservere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min far har etter mye om og men fått seg adsl fra Telefonica i Spania. Problemet er at han ikke har fått informasjon som kan brukes til å sette opp Outlook til å sende og motta e-post. Telefonica svarer ikke på henvendelser vedrørende temaet.

Både jeg og fattern er heller dårlige i spansk, så vi blir ikke kloke på nettsidene til Telefonica.

For å kunne sette opp en e-postkonto i Outlook trenger vi navnet på servere for henholdsvis utgående og inngående e-post. Det ser ut som om alternativet her kan bli å bruke en norsk Frisurf-adresse, og da trenger vi bare navn på server for utgående.

Noen som kan hjelpe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette kan vel være noe? Så vidt jeg forstår så er terra privat-adslen til telefonica. Så hvis det er terra du har, så er dette det du skal ha. Hvis ikke så må jeg nok lete litt til. Telefonica sine sider var fryyktelig rotete.

- gordito

Edit: Fant noe om @telefonica.net mail også men der måtte du logge inn. Men det virker som terra tar seg av mailen for både telefonica og terra.

Her er kontrollpanelet for mail og andre tjenester, men du må som sagt logge inn for å finne noe ut. Tror jeg. :)

Skrevet
Dette kan vel være noe? Så vidt jeg forstår så er terra privat-adslen til telefonica. Så hvis det er terra du har, så er dette det du skal ha. Hvis ikke så må jeg nok lete litt til. Telefonica sine sider var fryyktelig rotete.

- gordito

Edit: Fant noe om @telefonica.net mail også men der måtte du logge inn. Men det virker som terra tar seg av mailen for både telefonica og terra.

Her er kontrollpanelet for mail og andre tjenester, men du må som sagt logge inn for å finne noe ut. Tror jeg. :)

Skal teste ut terra-serverene når fattern kommer seg til es igjen. Han er på tur nå, og laptop`en ligger igjen der. Fjernstyring er tingen...takk for tipsene!

Skrevet

- gordito

spansken min er knapt bra nok til å få meg opp i problemer. men ser ut som linken til gordito har informationen du skal bruke.

så vidt jeg kan dømme så ser dette helt perfekt ut

men jeg har tatt feil tidligere

MR_T

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...