Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bytte til Tiscali, erfaringer med denne leverandøren


Anbefalte innlegg

Har tenkt til å bytte fra Telenor 384/128 til en av Tiscali's produkter (er ikke jeg som betaler adsl'en her i huset, og har ikke jobb så jeg kan ikke betale noe av set selv), og siden Tiscali har et tilbud på etablering på kun 500,- så er dette derofr mer aktuelt enn andre leverandører.

 

Det jeg lurte på er om det er noen som har noen erfaringer med Tiscali? Tenker da på hastighet, stabilitet og ping. Og bruker Tiscali PPPoE som Telenor?

 

mvh

Magnus

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det jeg lurte på er om det er noen som har noen erfaringer med Tiscali? Tenker da på hastighet, stabilitet og ping. Og bruker Tiscali PPPoE som Telenor?

 

mvh

Magnus

 

Har selv Tiscali Xtra (704/128), bor i Oslo sentrum, og har enda igjen å oppleve at hastigheten på linjene er tregere enn antatt. Har tatt en del stikkprøver, og havner alltid på rundt 730/140. Har enda til overs å oppleve å være nede.

 

Aner ikke hva du spør om ang. ping og PPPoE, så det kan jeg dessverre ikke svare deg på.

 

Greia er at de i fjor og forfjor har hatt saker som forbrukerombudet har vært inne i. Bl.a. kunder som har sagt opp abonnementet, og så har Tiscali glemt å kutte linja, for så å sende regning etter 6 måneder. Ikke særlig sympatisk, men for min del er det i selskapets historie som jeg ikke har blitt merket av siden jeg ble abonnent i sommer. (kun 4 måneders erfaring).

 

Hvis du er student i Oslo, må jeg bare anbefale avtalen UiO har med NextGenTel, 500 i måneden for 2000/640!!

http://www.nextgentel.no/uio

Hvis du ikke er student i Oslo, så er ikke Tiscali noe dårlig valg.

Lenke til kommentar

Ikke akkurat et svar på spørsmålet, men har NextGenTel selv og er fornøyd med det. Kjenner også andre som har hatt NextGenTel som er fornøyde. Eneste negative firmaet jeg har hørt om er UPC, men det var noen år siden.

 

Husk at det koster å si opp abonnemanget. Da jeg sa opp ISDN linja hos telenor for noen år siden kosta det 1000,- kroner :evil:

Lenke til kommentar
Ikke akkurat et svar på spørsmålet, men har NextGenTel selv og er fornøyd med det. Kjenner også andre som har hatt NextGenTel som er fornøyde. Eneste negative firmaet jeg har hørt om er UPC, men det var noen år siden.

 

Husk at det koster å si opp abonnemanget. Da jeg sa opp ISDN linja hos telenor for noen år siden kosta det 1000,- kroner :evil:

 

Da jeg har hatt Tullenor i ca 1000 år, nærmere bestemt nesten 2 år, så er bindingstida over, og jeg brenner etter å få bytta til noe billig og bra (hvis dette finnes i Norge da;))

Lenke til kommentar
Takker for raske svar.

Når dere sier "styr unna Tiscali" hadde det vært fint om dere kunne gi en kort begrunnelse for påstanden.

 

PS, bare fortsett å post erfaringer, helst med en liten begrunnelse ;)

 

Begrunnelsen får du når du har søkt på tiscali her på forumet og lest dem.. :shrug:

 

Beregn deg god tid da det er en haug av klager på tiscali... :yes:

Lenke til kommentar
Takker for raske svar.

Når dere sier "styr unna Tiscali" hadde det vært fint om dere kunne gi en kort begrunnelse for påstanden.

 

PS, bare fortsett å post erfaringer, helst med en liten begrunnelse ;)

 

Hadde ISDN abonnement hos Tiscali - fastpris 2 timers pruk pr. dag. Det fungerte godt teknisk. Det tok 18 måneder før jeg ble fakturert for overforbruk (fikk stor regning) og det er dette det skrives mye om i forumet. Ser ingen grunner til at du ikke skal bli ADSL-kunde hos Tiscali.

Lenke til kommentar

Har Nexgentel sjølv, men bror min hadde Tiscali før. Han hadde problemer med Tiscali angåande fakturaer. Tiscali bruker Lindorf, eit faktureringsselskap for å hente inn penger frå kundane, bror min fekk ved 2 eller 3 anledninger feil rekning, og prøvde å komme i kontakt med Tiscali. Tiscali henviste han til Lindorf som igjen henviste han til Tiscali. Trur ikkje han hadde problemer med sjølve linja, men han hadde problemer med å forholde seg til selskapet. Trur forresten at Nextgentel også bruker Lindorf, men dei går det i allefall ann å komme i kontakt med via mail, og viss noko er gale, fikser dei det fort for deg

Lenke til kommentar

Dere som sier styr unna tiscali, vet dere i det hele tatt hva dere snakke om? Jeg her ingen, mer dere mitt ord INGEN ting negativt å si om tiscali. når det gjelder linje, at den kan være utstabil, er det pågrunn av Telenor(som i det siste er veldig kult å være i mot).

 

Det er fordi tiscali leier linjene til Telenor. Det samme gjøre bluecom, tele2 samt en hel del andre aktører. Så når det er linjebrudd hos Telenor kan det dekke flere en av aktørene.

 

nextgentel er bedre på den måten, de har sine egene linjer og blir ikke påvirket av andre aktører. men tilgjengelig har NGT langt i fra god kundesupport.

 

Noen klager på lang oppkoblings tid. Dette er ikke tiscali sin feil. det er nemmelig Telenor sin feil, eller lettere sagt BRAVIDA. siden tiscali leier nett hos Telenor, slipper tiscali ikke inn på sentraler og lignende med sine egene arbeidere. Her er det Telenor som bestemmer når det skal gjøres.

 

Jeg har ringt et par tre ganger inn til support, og jeg har aldri ventet mer enn 10minutter før jeg fikk svar. Personen i andre enden(tror han er homo), er hyggelig og imøtekommende, og jeg får alltid hvite hva jeg er ute etter. Det kan jeg ikke si om de andre leverandørene.

 

Så dere fjortiss j0vler, kan dere ikke argumentere for at tiscali "sucks", kan dere like gjerne tie stille.

Lenke til kommentar
Dere som sier styr unna tiscali, vet dere i det hele tatt hva dere snakke om? Jeg her ingen, mer dere mitt ord INGEN ting negativt å si om tiscali. når det gjelder linje, at den kan være utstabil, er det pågrunn av Telenor(som i det siste er veldig kult å være i mot).

 

Det er fordi tiscali leier linjene til Telenor. Det samme gjøre bluecom, tele2 samt en hel del andre aktører. Så når det er linjebrudd hos Telenor kan det dekke flere en av aktørene.

 

nextgentel er bedre på den måten, de har sine egene linjer og blir ikke påvirket av andre aktører. men tilgjengelig har NGT langt i fra god kundesupport.

 

Noen klager på lang oppkoblings tid. Dette er ikke tiscali sin feil. det er nemmelig Telenor sin feil, eller lettere sagt BRAVIDA. siden tiscali leier nett hos Telenor, slipper tiscali ikke inn på sentraler og lignende med sine egene arbeidere. Her er det Telenor som bestemmer når det skal gjøres.

 

Jeg har ringt et par tre ganger inn til support, og jeg har aldri ventet mer enn 10minutter før jeg fikk svar. Personen i andre enden(tror han er homo), er hyggelig og imøtekommende, og jeg får alltid hvite hva jeg er ute etter. Det kan jeg ikke si om de andre leverandørene.

 

Så dere fjortiss j0vler, kan dere ikke argumentere for at tiscali "sucks", kan dere like gjerne tie stille.

 

har vært kunde hos tiscali selv

Har prøvd å ringe kundesupport jæ*vla mange ganger, og har ALLTID sitti alt i fra 45min -> 1time 20min for å komme igjennom... Har også prøvd å sende de mail , men fikk ALDRI svar tilbake... nei fa*n eller... Tiscali kan bare brenne , gå konk osv.. de SUGER VILT

Lenke til kommentar

 

Det er fordi tiscali leier linjene til Telenor. Det samme gjøre bluecom, tele2 samt en hel del andre aktører. Så når det er linjebrudd hos Telenor kan det dekke flere en av aktørene..

 

Hvorfor er det stort sett tiscali kunder som klager da???

 

Vi fjortisser som du kaller oss er tidligere kunder hos tiscali som har flyktet fra dem p.g.a. alle de problemene de stelte i stand for oss. Hvis du trenger argumenter for at tiscali "sucks" så er det bare og søke på tidligere tråder her på forumet, noe som du tydeligvis ikke har klart og gjøre...

Lenke til kommentar
Jeg har ringt et par tre ganger inn til support, og jeg har aldri ventet mer enn 10minutter før jeg fikk svar. Personen i andre enden(tror han er homo), er hyggelig og imøtekommende, og jeg får alltid hvite hva jeg er ute etter. Det kan jeg ikke si om de andre leverandørene.

 

Så dere fjortiss j0vler, kan dere ikke argumentere for at tiscali "sucks", kan dere like gjerne tie stille.

 

Da har du ringt noe spesielt nummer, eller så har han homoen kjent igjen nummeret ditt når du har ringt. For 10min er ikke i nærheten av gjennomsnittet! Og jeg snakker ikke bare for meg selv, jeg har noen bekjente med tiscali , og de mener det samme. Forrige gang diskusjonen ang. tiscali var oppe var det stort sett enighet i at supporten var uffatelig dårlig!

 

Tør jeg spørre hvor gammel du er? Ikke kall fjortisser når du er fjortiss sjøl. Og vet, du kommer sikkert til å svare at du er over 20 eller noe, så et evnt. svar fra deg akkurat på dette tema tror jeg det er best vi ignorerer da du er den eneste som vet sannheten og ikke er interessert i å dele den med oss.

 

Så over til tema, jeg har vel ringt 10-12 ganger til tiscali support gjennom tidene og det har aldri tatt mindre enn 20min. In fact, etter å ha regnet litt på det så ligger gjennom snittet på 43 minutter. Det lengste jeg har sittet i kø er 71 minutter!!! Det e fa.en for jævli!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...