Gå til innhold

Angående den nye Winampen


Anbefalte innlegg

Hvis de implementerer (er det et norsk ord?) støtte for de meste brukte DivX formatene (kanskje realplayer filer også) i tillegg til at den kan spille av filmer, så tror jeg at Winamp kommer til å ta over som den mest brukte mediaspilleren. I hvert fall blant de som bruker PC-en sin til litt mer enn å bruke nettbank eller sjekke emailen sin.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å implementere støtte for et filformat i et hvilket som helst program i windows er ikke så vanskelig da, så lenge man har codecen.

 

Når det gjelder formater som real og quicktime er det vel heller tvilsomt om dette implementeres da det sikkert er en rettighetsinnehaver her som skal ha sitt, og.. formatene suger:)

 

La nå winamp være hva det var, har sett alt for mange programmer "dø" pga at de skal utvide funksjonaliteten og støtte mer og mer og mer og mer... Trist:(

 

mplayer2.exe til å spille filer dersom man absolutt må spille de på PC-en sin:)

 

hardware avspilling av vcd/svcd/mpg om man kan det, men idelt sett, en dyr dvdspiller som tar brente vcder og svcder.

 

divx? fy og fy, det er ondskap for fattige fjortisser og studenter som ikke har ordentlig tv og dvdspiller eller penger:)

Lenke til kommentar

Den nye winampen suger jo maxi-tiss da.

 

det som er proft med den gamle er jo at den er enkel og grei, og har ikke massevis av funksjoner ingen har bruk for.

 

dessuten så er jo den crossfaderen og den "transparent" funksjonen elendig! last heller ned plugins til den gamle.

 

For å høre på musikk, brukes Winamp 2.78

Til å se på film brukes mplayer2 (og WMP8)

Lenke til kommentar

Jeg holder meg i hvert fall til Winamp 2.xx -Som de fleste andre? Den nye winamp'en blir for teit. Det er litt mye tullball med den. Stilig at man kan utforme skins hvordan man vil.. slik at de ikke maa vaere firkantede som paa Winamp 2.xx. Men det blir for det meste bare surrete uansett, fordi folk skal lage saa overdramatiske skins da. Skal utforme dem saa sinnsykt. Knappene blir veldig vanskelige aa finne. Foretrekker Winamp 2.xx med skins og diverse plugins. Det er tingen! :smile:

Lenke til kommentar

For å si det sånn, jeg helt enig i at unødvendige features, grafikk etc er fullstendig bortkastet, men det er noe helt annet hvis de nye funksjonene faktisk er praktiske. Jeg kunne godt tenkt meg en winamp sånn som den er nå+støtte for det jeg nevnte, men INGENTING mer (iaff ikke av grafikk og latterlige finesser som får 12 åringer til å tenke "wow, den er kul, *må legge inn*)

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-19 16:19, talisar skrev:


mplayer2.exe til å spille filer dersom man absolutt må spille de på PC-en sin:)


hardware avspilling av vcd/svcd/mpg om man kan det, men idelt sett, en dyr dvdspiller som tar brente vcder og svcder.


divx? fy og fy, det er ondskap for fattige fjortisser og studenter som ikke har ordentlig tv og dvdspiller eller penger:)


 

Må si meg FULLSTENDIG 100 % enig med deg der. Divx er bare for fattige studenter og fjotisser som ikke har råd til å leie/kjøpe filmen på DVD. En annen ting er at divx er så elendig at det ikke er brukbart. Bilde/lyd kan ikke sammenlignest med DVD.

Lenke til kommentar

Må si meg FULLSTENDIG 100 % enig med deg der. Divx er bare for fattige studenter og fjotisser som ikke har råd til å leie/kjøpe filmen på DVD. En annen ting er at divx er så elendig at det ikke er brukbart. Bilde/lyd kan ikke sammenlignest med DVD.

 

Nåja. Ikke alle har nettopp råd til å leie filmer til 50kr pr. film.

Jeg er en av dem :grin:

Synes det egentlig er helt genialt at man kan se filmer på pc'en siden pc er noe som de fleste har eller har lett tilgang til, så kan man med noen ledninger og stuff klare å få kino-opplevelse hjemme forran pc'en. Bilde/lyd kan ikke sammenlignest med DVD.[/] Blah...det er bull...det kommer an på hvem og hvordan Divx'en er rippa og hvilken codex som er brukt av den som rippet filmen, Og om du øsnker å ha filmen på flere plater.

 

Dessuten så var dette et godt forøk på å provosere...dere klarte det meget bra :grin: i alle fall på meg.

Lenke til kommentar

Hei Yoshy!

 

Eg er ikkje heilt enig i utsagnet ditt om at divX fomatet bare er for fattige studenter som ikkje har råd til å leige dvd filmer..

 

Sjølv om divX formatet har blitt populert for å kopiere/backup av dvd filmer så blir formatet brukt til andre formål også.D.v.s at det er eit veldig greit format for dei som driver å lager videofilmer sjølv..Da ein kan få forholdsvis god kvalitet som tar liten plass i forhold til andre format.

Lenke til kommentar

Må faktisk si at jeg begynner å like DivX.

Ikke det at jeg ikke har råd til å leie en dvd, men...

Det er så simpelt å ha alle gode filmer man liker på pc'en. Blir faktisk bra kvalitet hvis det er dvdrip. Bedre en VHS i allefall. Slipper å sette seg i bilen, kjøre ned til videon, hjem igjen. FRYSE hvis det er kaldt, falle hvis det er glatt... Nei, DivX er for dem late, og jeg trives slik :smile:

 

Superseriøse idioter som er så kry at dem nekter å bruke noe som faktisk er bra fordi dem bare ikke vil kan sitte med dvdene sine.

 

kruger

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...