Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Er det lurt å søke skole stipend nå? vgs1


Anbefalte innlegg

Halloo!

 

Jeg skal starte på vgs1 snart, men jeg er usikker på om jeg skal søke skole stipend nå eller ikke? Er det lurt?

 

Det er jo sånt at før skolestart så må vi ha pc. Dem som vil kjøp pc selv får pc-stipend, og dem som ikke vil kjøp pc, får pc fra skolen, men de må betale for det. Mange sier at skole pc'ene suger, så de fleste kjøper pc selv.

 

Hva skal jeg gjør? :hm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skolepcene pleier å ha en verdi på 4-5000, og er generelt slik som de markedet tilbyr. Vil ikke si at de er dårlig, men langt i fra best. I tillegg får du pcen fullt dekt av grunnstipendet (ca 900 i året), mens hvis du velger å kjøpe en ny selv til 6000 får du bare dekt noen få tusen.

 

Trenger ikke å søke før fristen heller, som er lenge til enda. Innen den tid kan du kanskje finne nøyaktig ut hvilken pc skolen din tilbyr dette året

Lenke til kommentar

Så det er slutt på at Statens Lånekasse bruker 3-4 måneder på å behandle søknadene på stipend? Jeg glemte å søke før VK1 for 10 år siden, søkte ved skolestart og fikk ikke pengene før desember, rett før første semester var slutt.

Det er det nok slutt på ja. Søknaden blir behandlet fort og pengene kommer også relativt fort. Får ihvertfall ingen regning før pengene er på konto, med mindre det skjer noe tull

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...