Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Problemer med adgang til BIOS og W8 installering - oppdatere BIOS?


Anbefalte innlegg

Hei folkens!

Jeg har nylig anskaffet meg noen nye maskin deler, (hovedkort: Z97-A, proessor: i7 4790k og kjøleren Noctua 14hs) og som forventet har jeg noen få problemer.

 

Første gangen jeg bootet opp maskinen, ba maskinen meg om å gå i BIOS for å resette instillinger. Inne her satte jeg riktig dato. Og så at hovedkortet sin temp var på 24C og CPU fra 24 til 30C.

 

Andre gangen jeg bootet maskinen, ville ikke BIOS loade ved å trykke på del. Etter litt søking her og der, fant jeg BIOS reset metoden her på diskusjon.no, ved å ta ut batteriet ut og inn, så har jeg adgang til BIOS. Hvis jeg ikke resetter BIOS, får jeg ASUS skjermen, hvor jeg må trykke på DEL, hvis jeg gjør dette, så blir skjermen svart, men jeg får ikke beskjed fra skjermen min at den er i sove modus (noe som kanskje indikerer på at bildet ikke lastes opp?).

 

Så problem 1 er at jeg ikke har fast adgang til BIOS, uten å resette det hver gang.

Problem 2, tror jeg har sammenheng med problem 1. Når Windows 8 CDn bootes, loader skjermen litt, deretter får jeg beskjeden: ":( Your PC ran into a problem and needs to restart. We´re just collecting some error info, and then we´ll restart for you. (0% complete)".

Denne error koden får: http://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows/hardware/ff557321(v=vs.85).aspx

 

Kan dette indikere at jeg må oppdatere BIOS på en eller annen måte? Jeg har søkt litt her og der, men vet ikke helt hvor jeg skal begynne med å finne ut hva problemet er. Heldigvis er kjøleren og den nye CPU i orden med temperatur.

 

 

Systemet:

i7 4790k

Gigabyte 6950 OC 1GB

Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 6GB CL9

Asus Z97-A

Antec Twelve Hundred Gaming Case

 

Jeg setter pris på all hjelp av problemsøking!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så du prøver å installere Windows 8 på nytt fra Win8 DVD platen?

Er du sikker på den starter opp fra platen og ikke prøver å starte opp fra en disk som inneholder Windows fra før av? (om du har en slik disk)

Jeg haddde W7 på et raid-0 oppsett, den har jeg slettet. Nå ønsker jeg å ha W8.

Hvis jeg ikke har windows CDn i maskinen, loader ikke den windows vinduet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...