Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan holde kontakten?


Anbefalte innlegg

For å gjøre en lang historie kort.

 

Jeg er akkurat ferdig med første året på videregående, jeg møtte en jente, fikk følelser for denne jenta, vi hadde mange felles interesser osv. Jeg tok steget bare for å finne ut at hun holdt på med en annen gutt, drit kjipt men vi forble venner så greit nok.

 

Selv om jeg aksepterte at hun var sammen med en annen forandrer det ikke det at jeg faktisk ble ganske glad i denne jenta og har lyst til å forbli god venn med hun, det er her problemet kommer inn.

 

Hun bor i en annen by og skal fortsette på en skole i den byen etter sommeren, det betyr at vi ikke kommer til å se hverandre på en stund, jeg vet at om vi bare skal kunne snakke sammen på Facebook vil det ikke kunne vare i lengde.

 

Jeg har så godt som null erfaring med dette så jeg aner ikke hvordan jeg skal gjøre dette.. Er det innafor å spørre om jo vil finne på noe? I så fall hva? Burde jeg skaffe nummeret hennes? Hvordan? Det er så mange ting jeg rett og slett ikke aner hvordan jeg skal håndtere...

 

Håper å kunne få noen tips fra folk som er litt mer erfarne enn meg, jeg er blitt virkelig glad i ho, (har klart og legge fra meg kjæreste tanken) og har aldri møtt en person jeg har så mye til felles med før, jeg ble knust når jeg fikk høre at hun var sammen med en annen men tror jeg kommer til å bli enda mer lei meg om jeg aldri får snakket med ho igjen...

 

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke for å høres slem ut, men det høres ut som et ganske dødfødt prosjekt. Det virker som du vil holde kontakten med henne i håp om at hun en vakker dag skal bli singel, og det blir bare feil. At hun nå bor i en annen by gjør bare ting enda verre.

Helt ærlig bryr jeg meg noe ikke om hvor vidt hun har kjæreste eller ikke, det eneste målet mitt å ihvertfall kunne opprettholde vennskapet vårt, en annen by ble kanskje litt uklart, det ligger ikke mer enn 45-60min fra byen der jeg bor så er ikke så langt, bare mente at vi ikke fikk sett hverandre på skolen noe mer

Lenke til kommentar

Så.. Ingen forlovelse altså? Neida. Og hvor gira er henne på å ta vare på og holde kontakten med deg nå?

Kan ikke si 100% men tror hun har lyst til holde kontakten også, vi skulle egentlig på en fjelltur sammen (med flere folk selvfølgelig) senere denne sommeren, rett før vi skulle melde oss på fant jeg ut at det ikke passet og hun virket ganske lei seg, så ser ut som om hun også ville satt pris på det

Lenke til kommentar

 

Så.. Ingen forlovelse altså? Neida. Og hvor gira er henne på å ta vare på og holde kontakten med deg nå?

Kan ikke si 100% men tror hun har lyst til holde kontakten også, vi skulle egentlig på en fjelltur sammen (med flere folk selvfølgelig) senere denne sommeren, rett før vi skulle melde oss på fant jeg ut at det ikke passet og hun virket ganske lei seg, så ser ut som om hun også ville satt pris på det

Du mener det SER sånn ut på henne ja, men hva SIER henne til deg om dette da?

Lenke til kommentar

 

Du mener det SER sånn ut på henne ja, men hva SIER henne til deg om dette da?

 

Hvis det er turen du snakker så prøvde hun å få meg med uansett og hjalp meg å se etter alternative løsninger på det.

 

Vi har ikke snakket direkte noe om det å holde kontakten, rett og slett fordi jeg aner hva jeg skal si

Endret av Tvillingsjel
Fjernet unødvendig quoting
Lenke til kommentar
Hvis det er turen du snakker så prøvde hun å få meg med uansett og hjalp meg å se etter alternative løsninger på det.

Vi har ikke snakket direkte noe om det å holde kontakten, rett og slett fordi jeg aner hva jeg skal si

Vel, nei. Det er ikke den turen jeg snakker om i det hele tatt. Jeg spurte deg bare om hva henne sier og mener. Men nå sier du jo at dere ikke har pratet om dette? Da bør dere jo gjerne det vel, så får du jo kanskje noen svar du kan forholde deg til. Hva kan vi hjelpe deg med?

 

Grunnen for at jeg lurer på hva henne mener forøvrig, er at det ville jo kanskje ha fort blitt litt kleint hvis du var den eneste som hadde lyst å holde kontakten?

Endret av Tvillingsjel
fjernet unødvendig bruk av quotes
Lenke til kommentar

Kan si at du liker henne godt og setter pris på vennskapet, at du ikke har møtt noen du har fått et sånt fint bånd med?

 

Bestisen min bor et stykke unna. Vi holder kontakten ved hjelp av sms, tlf, chat etc og så møtes vi av og til også (kino, konsert, helger sammen etc etc). Det går an å ha kontakt med folk som bor litt unna, men man må jo gå inn for det da :)

Lenke til kommentar

 

Du har rett, skal ta det opp ved neste anledning, har du noen tips til hvordan jeg burde spørre da? Så jeg ikke sender feil signaler mener jeg

 

Tror du at utfallet avhenger av en eller annen magisk formulering? Det finnes ikke noen riktige eller feile signaler, det finnes bare dine signaler.. Og i dag så sier du at du har "lagt fra deg" kjærestetanken, men hvor mange dager går det før du får et nytt innfall og det kommer en ny tråd/tanke hvor du beskriver henne som damen din da? Og ja, dine signaler. Du må nesten bare snakke med hun da og så spørs det bare på hva henne har lyst til nå.

 

Og hvis hun ikke skulle ha lyst, så kan du jo komme tilbake med en tilbakemelding fra hvordan samtalen gikk, så kan vi jo lete videre etter andre løsninger likevel og finne ut hvordan vi bare kan overtale henne?

 

 

Men når jeg tenker meg om.. Så begynner jeg å lurer på noe.

 

Betyr meningene hennes noe for deg egentlig, TS? For meg, så virker det litt som du er en person tolker ting dithen det passer deg fordi du ser bare det du vil se. Kjærlighet gjør blind, sier de. Vel, Idioti, fantasi, fordommer, frykt, svakheter, paranoia, angst, ect gjør jo også dette, så en kan jo velge og vrake hva enn som passer best i mange tilfeller.

 

Og hvis hun skulle synes eller mene noe du ikke liker, trenger det egentlig å bety så mye? Er det ikke da bare til å prøve å få henne til å forandre mening og ombestemme seg heller da gjerne? For det viktigste er vel hva du mener og hva du synes er rett og riktig vel og du skulle vel helst ha sett at hun mener det samme som deg om det meste kanskje?

Og hvis du ikke er en manipulerende drittsekk fra før og ikke har prøvd å få henne til å endre mening om mye eller stadig prøver på dette allerede, så kan vel nettopp det jo være verdt noen 100 000 forsøk vel?

 

Edit: flettet dobbeltpost

 

Endret av Tvillingsjel
Lenke til kommentar

Men når jeg tenker meg om.. Så begynner jeg å lurer på noe.

Betyr meningene hennes noe for deg egentlig, TS? For meg, så virker det litt som du er en person tolker ting dithen det passer deg fordi du ser bare det du vil se. Kjærlighet gjør blind, sier de. Vel, Idioti, fantasi, fordommer, frykt, svakheter, paranoia, angst, ect gjør jo også dette, så en kan jo velge og vrake hva enn som passer best i mange tilfeller.

Og hvis hun skulle synes eller mene noe du ikke liker, trenger det egentlig å bety så mye? Er det ikke da bare til å prøve å få henne til å forandre mening og ombestemme seg heller da gjerne? For det viktigste er vel hva du mener og hva du synes er rett og riktig vel og du skulle vel helst ha sett at hun mener det samme som deg om det meste kanskje?

 

Og hvis du ikke er en manipulerende drittsekk fra før og ikke har prøvd å få henne til å endre mening om mye eller stadig prøver på dette allerede, så kan vel nettopp det jo være verdt noen 100 000 forsøk vel?

Jeg forstår ikke helt hvor du vil hen med dette, hvorfor skulle jeg ville manipulere ho til p mene noe som helst?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke helt hvor du vil hen med dette, hvorfor skulle jeg ville manipulere ho til p mene noe som helst?

Tja. Hva er det man sier? For da kan jo ingen si at du ikke har prøvd og har gjort ditt ihvertfall. For det jo kjedelig å 'gi opp' uten å ha prøvd det meste vel?

Lenke til kommentar

Om hun hadde sagt at hun ikke ville, hadde jeg latt hun være, naturligvis. Men det er heldigvis sånn saken er.

 

Hadde en samtale med jo for litt siden, ho så ikke noen grunn til at vi ikke skulle holde kontakten.

Vi var begge enige om at samtaler på Facebook ikke kom til å fungere i lengden.

 

Nå spør på jeg på samme måte som i starten av tråden, hva burde vi gjøre? Hvordan har dere erfaring at det er enklest å holde den?

Lenke til kommentar

Spør henne om mail adressen og tlf nr. Ikke send sms og slikt for ofte, en-tre ganger i uka kanskje. Spør hvordan det står til og slikt. På mail kan du jo skrive litt om hva du har drevet med. Spør noen få spørsmål tilbake. Du kan jo sende noen fine bilder av naturen eller et eller annet på mail også, bare for å få gjøre det mer kreativt. Sleng gjerne med litt humor i mailen også. Etter en tid kan du spørre om hun har tid og lyst til å finne på noe en dag.

Endret av MoonLight
Lenke til kommentar

Spør henne om mail adressen og tlf nr. Ikke send sms og slikt for ofte, en-tre ganger i uka kanskje. Spør hvordan det står til og slikt. På mail kan du jo skrive litt om hva du har drevet med. Spør noen få spørsmål tilbake. Du kan jo sende noen fine bilder av naturen eller et eller annet på mail også, bare for å få gjøre det mer kreativt. Sleng gjerne med litt humor i mailen også. Etter en tid kan du spørre om hun har tid og lyst til å finne på noe en dag.

Høres ut som en grei måte å gå frem på, tusen takk for svar :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...