Gå til innhold

Brukere av ocshoot og HW i krig?


EC

Anbefalte innlegg

Det har vært en del skriving fram og tilbake om at HW og dens søstersider driver kopiering av ocshoots artikler. Dette har særlig kommet fra brukere av ocshoot's forum (diskuter.no). Jeg kan ikke svare for at disse har noen tilknytning til ocshoot, så min kritikk går derfor ikke til personene bak ocshoot eller siden som sådan. Det eneste jeg finner rart er at ocshoot påstår at overklokking.no har hatt ocshoot i sine meta - tagger. Det er behørlig dokumentert på ocshoot's sider - men det beviser ingenting all den tid ocshoot godt kunne hentet fram kildekoden og lagt til teksten selv. Noe som er svært så enkelt. Men da jeg ikke har bevis / motbevis for dette, lar jeg det være med å nevne det.

 

Jeg har selv skrevet 2 artikler for overklokking.no. Disse var artikkelen om hvordan man lager runde kabler selv og artikkelen om støv inni maskinen. En person som kaller seg ToreS på vårt forum anklager meg for å ha kopiert ideene fra ocshoot. Jeg må da spørre meg om ocshoot har copyright på slike ideer? Disse guidene kan en finne overalt på nettet. Altså kan ikke ocshoot sies å være de første til å komme med ideene. Jeg finner det smakløst, barnslig og useriøst å beskylde overklokking / hardware for plagiering når man ikke har håndfaste bevis. At ocshoot har skrevet liknende artikler betyr ikke at HW og overklokking plagierer. I noen tilfeller er det jo også like greit at vi skriver skikkelige artikler, da ocshoot's noen ganger mangler betydelige mengder kjøtt på beina. Men nok om det.

 

Jeg mener ToreS og hans likesinnede burde tenke seg om før de kommer med slike uttalelser. At de brenner for ocshoot er greit, men da burde de ikke sette ocshoot i et så dårlig lys. Dette innlegget er ment som et svar på alle de utrolig barnslige innleggene som nå befinner seg på ocshoot's forum. Det er ikke ment som et angrep på ocshoot, da jeg ikke har grunnlag for det. Jeg angriper brukere av ocshoot som kommer hit for å spre møkket sitt: finn dere en sandkasse!

 

Jeg stemmer for at moderatorene på HW + søstersider konsekvent stenger slike personer ute, da hverken HW eller ocshoot er tjent med slikt sludder. Det er patetisk at to konkurrerende websider skal være i krig. Dersom den ene er bedre enn den andre, vil det vise seg av seg selv. Dersom HW plagierer ocshoot, vil våre sider bære preg av nettopp dette.

 

At HW hotlinker til nedlastninger på ocshoot og for såvidt andre sider burde ikke være noe problem. Dette er helt vanlig på nett, og ikke noe særtilfelle for HW.

 

Vi på HW med søstersider ønsker å ha mest mulig artikler på våre sider. At vi noen ganger skriver den samme artikkelen som ocshoot eller andre sider har, betyr ikke at vi plagierer. Vi ønsker at våre sider skal være et sammenspunnet nett hvor man kan få svar på det meste. Ergo skriver vi masse artikler, som noen ganger likner artikler på andre sider.

 

Jeg ber om at det blir slutt på denne bortkastede og idiotiske krigen. Jeg oppfordrer moderatorene på begge forum om å konsekvent slå ned på drittkasing, slik at både http://www.hardware.no og http://www.ocshoot.no kan framstå som seriøse, konkurrerende sider.

 

_________________

Project SU

http://hinux.hin.no/~vidarf/

Skribent for overklokking.no

 

[ Denne Melding var redigert av: yummy på 2002-02-23 13:46 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2002-02-19 10:56, yummy skrev:

Det har vært en del skriving fram og tilbake om at HW og dens søstersider driver kopiering av ocshoots artikler. Dette har særlig kommet fra brukere av ocshoot's forum (diskuter.no). Jeg kan ikke svare for at disse har noen tilknytning til ocshoot, så min kritikk går derfor ikke til personene bak ocshoot eller siden som sådan. Det eneste jeg finner rart er at ocshoot påstår at overklokking.no har hatt ocshoot i sine meta - tagger. Det er behørlig dokumentert på ocshoot's sider - men det beviser ingenting all den tid ocshoot godt kunne hentet fram kildekoden og lagt til teksten selv. Noe som er svært så enkelt. Men da jeg ikke har bevis / motbevis for dette, lar jeg det være med å nevne det.


Når det gjelder ocshoot og kildekoden har nok ocshoot dessverre rett. Har sett det selv !

Tåpelig spør du meg, altså å legge inn ocshoot som søkeord !

Har fulgt godt med i denne diskusjonen på ocshoot's forum. Det er veldig mye barnslige kommentarer og drittkasting om hardware.no/overklokking.no og et par navngitte personer. Det er 85% dritt-kasting og gjentagelser..........15 % mer eller mindre saklige innlegg/kommentarer der.

 

I retningslinjene til ocshoots forum står det :

Minimum hvert 3. innlegg skal inneholde kritikk/negativ omtale av Hardware.no, deres skribenter og deres søstersider ! :lol:

Ok, jeg bare kødda. Overse det siste avsnittet! :lol:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-19 11:36, yummy skrev:

Hmm... ikke bra at meta - taggene var slik. Den kritikken får vi ta. MEN: Hvis dette er rettet opp i, hvorfor ligger da siden ute hos ocshoot? Tåpelig og uprofesjonelt.


 

Orker ikke gå inn i en lengre diskusjon om emnet, men klarer ikke å holde kjeft.. :wink:

 

Skal det virkelig være slik at hvis noe rettes opp (kun fordi de blir oppdaget......) så trenger ikke andre vite om dette? Da kan vi bare gjemme det bort i en skuff slik at hverken brukere av hw.no & dens samarbeidspartnere ser hva de har gjort (skjønner til dags dato ikke vitsen av dette)?

 

OcShoot (påpeker at jeg ikke snakker på vegne av andre enn meg selv og at jeg ikke er deltager i OcShoot) promoterer ikke siden med den aktuelle artikkelen om metataggen, men lar den ligge online slik at brukere som er interessert i denne (hvem andre vil grave opp linken) få innsikt i hva som skjedde den gang.

 

Kan du forklare for meg hva som er den "tåpelige og uprofesjonelle" delen av dette?

Lenke til kommentar

Mener bare at når tiden har gått en stund er det ikke nødvendig å ha den liggende ute. De som er interessert i det har sett det nå. Dersom dette ligger ute i lang, lang tid er det uprofft.

 

Men la oss ikke vikle oss inn i en krig mellom HW og OCshoot. Jeg er ute etter _brukerne_ av OCshoot som kommer hit og sprer møkk og dritt. OCshoot har jeg ingenting utestående med. Det som angår meta - historien er gammelt støv som skal få ligge for meg. Men jeg ville klart like det best om den saken ble fjernet. Ikke for at jeg bryr meg så _veldig_ mye om det - det er fra et profesjonelt ståsted jeg snakker om dette, ikke som en bidragsyter til HW (overklokking til nå, da). Jeg mener det er useriøst av en webside å legge ut slike artikler når de ikke lenger er gyldige. Feilen er rettet opp i, og forhåpentligvis beklaget. Glem den og fjern den. Dersom HW eller noen av søstersidene har en slik sak liggende, oppfordrer jeg dem til å fjerne den omgående.

 

Det er ingen grunn for at OCshoot og HW skal ligge i krig. La oss samarbeide om å fjerne snørrungene som kaster dritt - begge veier!

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-19 18:07, yummy skrev:

Mener bare at når tiden har gått en stund er det ikke nødvendig å ha den liggende ute. De som er interessert i det har sett det nå. Dersom dette ligger ute i lang, lang tid er det uprofft.


 

Vi har ikke tenkt å fjerne http://www.ocshoot.com/tyvene.htm før vi har fått en offentlig unnskyldning. Med vårt kjennskap til HWN nettverket tror vi neppe at det finnes voksne nok personer til å gi oss dette.

Hva som er mest uprofft i denne saken får det bli opp til den enkelte å avgjøre.

 

http://www.ocshoot.no/ubb/ultimatebb.php?u...ic;f=2;t=000236

 

http://www.ocshoot.no/cgi-bin/ubb/ultimate...f=2&t=000013&p=

 

http://www.ocshoot.no/ubb/ultimatebb.php?u...ic;f=2;t=000143

 

http://www.ocshoot.no/cgi-bin/ubb/ultimate...f=2&t=000132&p=

 

Det er mange flere innlegg om HWN -- blant annet så ligger det en post til en god del artikler på HWN som er direkte oversatte fra engelsk (gadd ikke lete etter den da det ikke er OcShoot som har et problem - det har derimot HWN).

Vi i OcShoot vil kort og godt IKKE ha noe med HWN nettverket å gjøre - vi vil bare være ifred og ha våre artikler / guider for oss selv. Det er flere som mener at OK driver nedtapping av våre artikler fordi vi kommer på norsk.

 

Vi måtte dessverre stenge vårt forum for uregistrerte brukere etter samråd med webhotellet fordi vi opplevde et flood angrep rette etter at vi la opp nytt forum ( ved ettertanke var ikke dette angrepet uventet).

Vi har en genuin IP adresse å forholde oss til og vi har gått til advokat med saken som igjen vil anmelde det til Økokrim.

 

Juss er moro sa en idiot til meg en gang.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-20 14:34, OcShoot skrev:

Quote:


On 2002-02-19 18:07, yummy skrev:

Mener bare at når tiden har gått en stund er det ikke nødvendig å ha den liggende ute. De som er interessert i det har sett det nå. Dersom dette ligger ute i lang, lang tid er det uprofft.


 

Vi har ikke tenkt å fjerne
før vi har fått en offentlig unnskyldning. Med vårt kjennskap til HWN nettverket tror vi neppe at det finnes voksne nok personer til å gi oss dette.

Hva som er mest uprofft i denne saken får det bli opp til den enkelte å avgjøre.

Dere burde holde dere for gode til en slik uttalelse, i hvertfall om dere er så proffe som dere ønsker å gi inntrykk av. Det er mange voksne personer i HWN, men det er ikke så gøy å ta på seg ansvar for andres holdninger. For dere tror vel ikke på ramme alvor at HWN har gjort dette med fullt overlegg - at det var planlagt av flere personer?

Det var noe ufint som var gjort, men ikke noe HWN skal lide for - all den tid det er snakk om en enkelt person som har gjort dette.

Men la oss glemme det. Dersom noen ansvarlige på HWN leser dette: gå ut med en beklagelse så vi kan få saken død og begravet en gang for alle.

Quote:











Det er mange flere innlegg om HWN -- blant annet så ligger det en post til en god del artikler på HWN som er direkte oversatte fra engelsk (gadd ikke lete etter den da det ikke er OcShoot som har et problem - det har derimot HWN).


Og hva i svarte er problemet med det? Dere er jo ikke så originale dere heller, for minst 80% av det dere skriver om er jo skrevet om av andre! Dere er ganske høye på pæra, men dere kaster i realiteten steinras i glasshus.

Quote:


Vi i OcShoot vil kort og godt IKKE ha noe med HWN nettverket å gjøre - vi vil bare være ifred og ha våre artikler / guider for oss selv. Det er flere som mener at OK driver nedtapping av våre artikler fordi vi kommer på norsk.


Hvorfor er dere så mye bedre enn HWN? Hva får dere til å tro at vi tapper ideene fra dere? Er det det at våre artikler likner på det dere skriver om? Er det bestandig dere som er originale? Jeah, SURE!

 

Pop quiz, hot shot:

Vi skriver om det samme, både dere og vi. Hardware. Nye ting på markedet. Vi leser sikkert de samme utenlandske sidene som dere gjør for å hente ideer. Er det så vanskelig å få inn i skallen at det lett blir likheter når to konkurrerende sider skriver om det samme?

 

I stedet for å syte som små snørrunger om at vi kopierer dere, bør dere heller konsentrere dere om å skrive _bedre_ og ha mer _proffe_ sider enn oss. Da vil dere drepe oss ganske lett. Slik det er nå, tror jeg helst at dere syter og klager fordi dere innser at vi er mye bedre enn dere slik at dersom dere ikke stiller oss i et elendig lys, vil vi kvele dere. Det virker i allefall slik.

Quote:


Vi måtte dessverre stenge vårt forum for uregistrerte brukere etter samråd med webhotellet fordi vi opplevde et flood angrep rette etter at vi la opp nytt forum ( ved ettertanke var ikke dette angrepet uventet).

Vi har en genuin IP adresse å forholde oss til og vi har gått til advokat med saken som igjen vil anmelde det til Økokrim.


Juss er moro sa en idiot til meg en gang.


ØKOKRIM? Er det de som tar seg av slikt?

Vel, dersom en bestemt person har floodet forumene deres: NAIL THE BASTARD! Slikt fortjener ikke bedre.

 

Nå har jeg kommet med ganske kraftige uttalelser. Men jeg blir provosert av at noen oppfører seg som en idiot. Det slenges påstander på samme måte som i barnehagen, og det rettes stygg kritikk mot HWN. Så vidt jeg vet er det lite negativ omtale av OCshoot på HWN's forum - men flust av dritt om HWN på OCshoot's. Det sier ganske mye.

 

Dersom OCshoot ikke har bedre å fare med enn det som er presentert her, burde de heller holde kjeft. Slik de opptrer nå, ødelegger de for seg selv.

 

Jeg gidder ikke diskutere med "OCshoot" igjen før vedkommede har moderert seg og kan komme med saklige innlegg uten angrep på HW. Kritikk er OK - usaklige påstander om at HW kopierer OCshoot er tull!

 

[ Denne Melding var redigert av: yummy på 2002-02-21 15:45 ]

Lenke til kommentar

"Den som roper i skogen får kjeften full av kongler".

 

Det jeg mener med at OCshoot bør moderere seg, er at de burde unngå å komme med direkte angrep på HW's sider og medarbeidere. Jeg er interessert i en _saklig_ debatt, men det var visst umulig? Jeg har en regel i livet som sier at dersom du er hestkuk mot meg, er jeg hestkuk tilbake.

Jeg hadde inntrykk av at OCshoot ar seriøse, men at enkelte av _brukerne_ deres ikke er helt tørr i rassen ennå. Jeg prøvde så godt jeg kunne å få fram at det ikke var OCshoot som var problemet, og jeg stilte spørsmålstegn ved at de ennå har en viss side liggende ute. Som svar får jeg servert frekke anklager mot HW's medarbeidere og en generelt sleip holdning. På meg virker det som om OCshoot ble veldig hårsår på sine brukeres vegne. De tålte heller ikke å bli kalt for useriøs.

 

Jeg anser denne diskusjonen for død og begravet, ettersom det ikke er mulig å ha en konstruktiv dialog med OCshoot. Jeg oppfordrer moderatorene til å fjerne ethvert spor av teksten "OCshoot" i dette forumet, og å stenge denne tråde og la den stå som eksempel på OCshoot's useriøse og barnslige opptreden.

 

Det er som privatperson jeg skriver dette, ikke som medarbeider for HW.

OCshoot ønsket å provosere meg - og det klarte de. Dessverre tåler de visst ikke svar på tiltale.

 

Dersom OCshoot's brukere og / eller medarbeidere ønsker en _kontruktiv_ dialog, ønsker jeg dem hjertelig velkommen!

 

EOD!

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-20 19:46, trøls skrev:

Quote:


...

Jeg gidder ikke diskutere med "OCshoot" igjen før vedkommede har moderert seg.

...


 

Hvem er det egentlig som bør moderere seg?

 

Sant. Jeg har moderert mitt innlegg sånn at det ikke er så stygt. OCshoot: beklager tonen. Det ble skrevet i sinne, men er nå moderert ned. Jeg står inne for det som nå er sagt.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-23 13:37, house skrev:

ocshoot = uproff dumming side....

hw.no = proff konge side =) hehehehehe

bare måtte si det....


 

du viser _utrolig_ innsikt i et slikt tema må jeg si...

 

yummy; tror jeg også ville ha vært provosert hvis noen hadde misbrukt mitt merkenavn på den måten.. I forhold til saklighet++ så tror jeg OCshoot også har sitt på det rene, men med hensyn til div personer i HW.no så tror jeg de heller velger å holde informasjon tilbake..

 

I forhold til det å slette alt om OCshoot på forumet: kjør på! vil i såfall kun bekrefte at det til tider ikke er en reell ytringsfrihet på forumet..

 

Jaja.. Jeg har egentlig gitt opp forlengst.. Får prøve å lære meg å holde kjeft fra nå av.. Sier som Yummi da...

 

End of discussion.. :razz:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...