Asbjørn² Skrevet 20. oktober 2003 Skrevet 20. oktober 2003 Hei Noen som vet hvilken type antennekontakt ASUS bruker på aksesspunkta sine? (WL-500G).
fudun Skrevet 20. oktober 2003 Skrevet 20. oktober 2003 AP'et har bare samme antennetilkobling som standard pci WLAN kort har. Har ikke satt meg inn i det ennå, men det virker ikke som om det finnes eksterne antenner fra Asus ihvertfall. Sitter med en 500g, som endelig funker etter oppgradert firmware. Men rekkevidden er etter min mening elendig. Greit at jeg aldri har satt opp WLAN før, men at signalet blir borte hvis det står et menneske imellom når det er 6 meter mellom AP og klient, synes jeg er dårlig. Har derfor faktisk planer om å bytte til et annet merke. Det må finnes noe som har bedre rekkevidde enn det her. En 7 meters kabel hadde liksom vært billigere. Å sette det mellom avstengte rom fungerer muligens ikke i det hele tatt. Noen som vet om et 802.11g access punkt med innebygget switch og GOD rekkevidde?
Asbjørn² Skrevet 20. oktober 2003 Forfatter Skrevet 20. oktober 2003 Takk for svar. Ikke lenger rekkevidde en 7 meter?? Be om ny på garantien, skal ikke være slik. Eller prøv å sett AP'et en annen plass i huset. Noen som vet nøyaktig navn på pluggen? Fant en finsk side med noe info, men forsto ingenting, bare at pluggen SMA var nevnt. Er det denne?
TheBoz Skrevet 20. oktober 2003 Skrevet 20. oktober 2003 HeiNoen som vet hvilken type antennekontakt ASUS bruker på aksesspunkta sine? (WL-500G). TROR de bruker pluggen RP-SMA. Merk at det ikke er vanlig SMA plugg men en type som har revers senter plugg.
Asbjørn² Skrevet 20. oktober 2003 Forfatter Skrevet 20. oktober 2003 Ok, da får jeg se om jeg finner disse. Noen som kan bekrefte at Asus bruker RP-SMA?
kjskjold Skrevet 17. november 2003 Skrevet 17. november 2003 Det står i manualen at de bruker reverse-sma ja. Når det gjelder rekkevidden på denne har jeg ingenting å utsette! Det har nok mest med klientkortet sin rekkevidde. Jeg har en Dell Inspiron 500m med innebygget b/g kort. Testet på samme router et jensen pcmcia kort, og jeg hadde desidert bedre signal på dell maskinen enn på jensen kortet!
Tanguero Skrevet 17. november 2003 Skrevet 17. november 2003 Sitter med en 500g, som endelig funker etter oppgradert firmware. Men rekkevidden er etter min mening elendig. Greit at jeg aldri har satt opp WLAN før, men at signalet blir borte hvis det står et menneske imellom når det er 6 meter mellom AP og klient, synes jeg er dårlig. Har derfor faktisk planer om å bytte til et annet merke. Det må finnes noe som har bedre rekkevidde enn det her. En 7 meters kabel hadde liksom vært billigere. Å sette det mellom avstengte rom fungerer muligens ikke i det hele tatt. Min rekker rundt hele blokka den, med standard antenne. Ikke noe galt med rekkevidden her i gården.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå