Gå til innhold

Sinnsykt irriterende blåskjærmer!!!!


Anbefalte innlegg

Er det noen som vet hva det er som fører til disse blåskjærmene?:

 

IRQL NOT LESS OR EQUAL. (WinXP)

MEMORY MANAGEMENT (WinXP & 2k)

VXD VCACHE (Win98)

 

Jeg får regelmessig blåskjærmer med alle disse Operativsystemene. Blåskjærmene kommer hyppigest ved kopiering av store filer eller ved ripping av DVD.

 

Er det noen som kan hjelpe meg?

TIPS?

 

Harddisken kjører på ATA100.

Formatering og nyinstallering hjelper ikke.

Jeg har mest problemer med XP.

VIA 4in1 drivere hjelper vel ikke på XP?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2002-02-19 09:59, negerhenriksen skrev:

JO !!!! VIA 4in1 funker i XP !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



 

Og du representerer liksom en nettbutikk

Lenke til kommentar

1. Installer winxp på nytt uten acpi, gjelder også win2k.

 

2. Disable L2 cache på cpuen

 

3. Flytt om på pci kortene

 

4. Kjøp kraftigere / ny powersupply.

 

Alle gangene jeg har fått disse feilmeldingene har en av disse løsningene fjernet den.

 

Fikk veldig mye IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL før på gamle PC-en, løsningen der var å disable L2 CACHE. Da forsvant dette, etterhvert var jo dette en irriterende løsning, så da kjøpte jeg ny powersupply (opp fra 250 til 300W) og da kunne jegigjen kjøre med L2 CACHE uten å få feilen.

 

Det kan også være driver problmer, så forsøk deg litt frem her.

Lenke til kommentar

Jeg fatter ikke at dere gidder foreslå så mange alternative løsninger når karen ikke engang har installert Via driverene...

 

 

Tror du skal gå hit før du kjøper nye komponenter:

http://www.viahardware.com eller direkte url til 4.37: http://downloads.viaarena.com/drivers/4in1...4in1437v(a).zip

 

Å tro at en athlon/via bassert maskin klarer seg uten Via4-in-1 er som å tro at bestemor klarer seg uten bingo.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-19 10:43, house skrev:

åssen i helvette klarere dere å få til blåskjermer ? får det ikke til uansett hva jeg gjør!!



 

Verdens smaleste sak... Det er bare å trøkke til med de råeste memmory timingene på den billigste ram'en samtidig som du fsb klokker det remmer og tøy kan holde....da.... eller så kan du få blåskjerm hvis du har for lite spenning på cpu...

Men det er jo som regel for mye spenning og for dårlig kjøling som fører til blåskjerm i OC'ing sammenheng.. :sad:

Lenke til kommentar

Quote:


Å tro at en athlon/via bassert maskin klarer seg uten Via4-in-1 er som å tro at bestemor klarer seg uten bingo.



 

Hehehehe... JÆVLIG bra sagt!

 

Nei, ta og installer den nyeste via4in1 du kan finne før du kjøper noe som helst!!!!! (ville i alle fall jeg ha gjort)

 

Jeg bruker og avinstallere så si all HW når windowsen klikker sånn, så installerer jeg bare alle drivere på nytt.. :smile: fungerer i 8-9 av 10 tillfeller! :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-19 10:51, t-paul skrev:

Den irql greia kan ha med at det er feil på RAM´en (hadde en kompis som bytta RAM, og da funka det perfekt)


 

Jeg fikk sånne errorer på min nye RAM jeg installerte i helgen. Jeg bytta til standard DDR-Ram i går og nå funker alt perfekt! Lånte RAMen så må få sendt tilbake og få ny da, takk gud for at broren min hadde ekstra RAM.. :grin:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-19 11:00, DrErling skrev:

Jeg fatter ikke at dere gidder foreslå så mange alternative løsninger når karen ikke engang har installert Via driverene...



Tror du skal gå hit før du kjøper nye komponenter:

eller direkte url til 4.37:


Å tro at en athlon/via bassert maskin klarer seg uten Via4-in-1 er som å tro at bestemor klarer seg uten bingo.



 

Du er tett.

 

VIA 4-in-1 installeres når man installerer XP, og fyren sier han har prøvd både med og uten i Win 2k og 98. Wake up...!

 

Du skal aldri kjøre inn nye VIA 4-in-1 når du har XP, for det er kun 1 av de tingene du kan kjøre inn på nytt uten å skape trøbbel, og den ene tingen har ingenting med dette å gjøre.

 

[ Denne Melding var redigert av: TN;) på 2002-02-19 11:29 ]

Lenke til kommentar

Jeg har aldri prøvd å installere WinXP uten acpi, men jeg har gjort det flere ganger i Win2k. Jeg regner med at framgangsmåten er helt lik som i Win2k.

 

I Win2k trykker du F5 på samme tidspunkt som installasjonen spør om du ønsker å installere ekstra SCSI devices ved å trykke F8 (helt i starten, før du partisjonerer). Du skal da få opp en meny hvor du kan spesifisere hvilken maskinkonfigurasjon du ønsker å bruke.

 

Håper dette hjelper.

 

 

Mvh.

 

Kjetil

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...