Gå til innhold

cerwin vega


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er rett at det ikke er noen høytaler cv som heter hp 1515, de heter hp 215, grunnen til at noen kaller de hp 1515 må enkelt være fordi de har dobble 15 tommers basser, akkorat som dc 1515. Jeg har hørt på begge høytalerne og må dessverre bare si at de stiller i 2 vidt forskjellige klasser. Hp 215 spiller rimelig med trykk, men har ikke mellomtone elementer så det låter ikke særlig bra. En kjenning av meg bytta fra hp 215 til dc 1515. Dc 1515 spiller ræva av hp 215 på alle områder. Det kan vel egentlig prisen være en indikasjon på. hp 215 koster ca 9000 idag, mens dc 1515 kosta 13000 for mange år siden.

Håper dette gav deg svar på det du lurte på.

Lenke til kommentar

Kopierer det jeg skrev i tråden "partyhøyttalere":

 

 

"...5 stk høyttalere selges. 4 stk yorkville pulse 253 2*15"+1"horn 5000,- stk. 1 stk yorkville elite sub 2*18" med aktivt delefilter 7000,-. Pris kan disk. ved samlet kjøp.

Kontakt (Sogn og Fjordane): Helge Svarstad [email protected] (15.10.03 13:16)

 

Yorkwille gir et bra trøkk på rock og techno, og disse høyttalerne passer bra til partybruk. Kjøper du 2 slike Yorkwlle-høyttalere, kan du kjøpe en forsterker til 5000 kroner. Noe omkring 2x6-700watt i 4Ohm vil være passe. Dette virker som et bra kjøp...."

 

2 slike høyttaler spiller driten ut av HP215 og denslags. Men kjøp en PA forsterker og ikke NAD. Er ikke kraftig nok.

Lenke til kommentar
Den gamle het ikke DC 1515. Kun 1515. DC 15 var den største i DC serien.
Offisiellt het de vel bare 1515.(år og dag siden de var i hifiklubben så jeg husker ikke nøyaktig), men det ble iallefall bestemt at en versting høytaler i fra cv skulle bygges i danmark (på dalifabrikken som eies av hifiklubben skandinavia!) for å overta etter 1215mk2 og se, det ble 1515. Og dette er jeg helt sikker på, de er bygd på samme elementer delefilter og materialer som dc serien. Så selv om de kom like etterpå den offisielle produktserien som stoppet på dc15, så tilhører de samme serien, dvs dc. som står for dual coil pga doble talespoler i bassene. Dermed basta... :grumpy:
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...