Stormforcex Skrevet 18. juni 2014 Rapporter Del Skrevet 18. juni 2014 Hey. Jeg har et problem med nettet og dette får jeg opp hele tiden. Se bildet. På forhånd takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 18. juni 2014 Rapporter Del Skrevet 18. juni 2014 Start -> skriv inn "CMD" -> CMD -> skriv inn "ipconfig/all" Copypaste det som kommer og post det her, eller ta et screenshot Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 18. juni 2014 Rapporter Del Skrevet 18. juni 2014 Den feilen har jeg hatt mer enn 1 gang, og hver gang har det vært pga oppsett til ISP. Ring dem og spør. Lenke til kommentar
Stormforcex Skrevet 18. juni 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. juni 2014 Sånn Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 18. juni 2014 Rapporter Del Skrevet 18. juni 2014 (endret) Dobbeltsjekk andre enheter på nettverket ditt at de står til DHCP. Hvilken router har du? Endret 18. juni 2014 av Chris93 Lenke til kommentar
Stormforcex Skrevet 18. juni 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. juni 2014 Dobbeltsjekk andre enheter på nettverket ditt at de står til DHCP. Hvilken router har du? Inteno fra NextGentel = Telio Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 18. juni 2014 Rapporter Del Skrevet 18. juni 2014 Sjekk at DHCP er aktivert under nettverksinnstillinger på andre enheter også. Lenke til kommentar
Stormforcex Skrevet 18. juni 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. juni 2014 Sjekk at DHCP er aktivert under nettverksinnstillinger på andre enheter også. Hvordan gjør man det? Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 18. juni 2014 Rapporter Del Skrevet 18. juni 2014 Det spørs helt på hvilke enheter du har. Det du tok screenshot av gjelder for Windows. Du må likevel gjøre dette for å aktivere det. Som nevnt tidligere, så ligger dette under nettverksinnstillinger eller lignende, men jeg kan ikke si noe mer enn det da jeg ikke vet hva annet som brukes. Android (4.3+) ser ut til at man ikke kan deaktivere DHCP(whut). Lenke til kommentar
Stormforcex Skrevet 18. juni 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. juni 2014 Det spørs helt på hvilke enheter du har. Det du tok screenshot av gjelder for Windows. Du må likevel gjøre dette for å aktivere det. Som nevnt tidligere, så ligger dette under nettverksinnstillinger eller lignende, men jeg kan ikke si noe mer enn det da jeg ikke vet hva annet som brukes. Android (4.3+) ser ut til at man ikke kan deaktivere DHCP(whut). Det har sjekket. Det er aktiv. Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 18. juni 2014 Rapporter Del Skrevet 18. juni 2014 (endret) Du sliter også kun med dette problemet med den ene datamaskinen? Er det noe system i når feilen dukker opp? Uansett, jeg synes du bare burde prøve å resette routeren din. Det fbrude finnes et lite hull so det står restet ved på selve routeren. Bruk en nål eller noe lignende, trykk og hold den inne til du ser lysene på routeren begynner å reagere. Merk at dette gjør at alt av innstillinger, nettverksnavm, passor osv tilbakestilles til standard. Dersom du har endret dem da. Endret 18. juni 2014 av Chris93 Lenke til kommentar
Stormforcex Skrevet 18. juni 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. juni 2014 Du sliter også kun med dette problemet med den ene datamaskinen? Er det noe system i når feilen dukker opp? Denne maskinen er akkurat nybygd. Alle andre maskiner med trådløs nettverk funker veldig fint. Jeg har ogsså prøvd med sånn trådløs usb på den nybygd maskinen og der for jeg det samme. Den feilen har jeg hatt mer enn 1 gang, og hver gang har det vært pga oppsett til ISP. Ring dem og spør. ISP ? Lenke til kommentar
Stormforcex Skrevet 18. juni 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. juni 2014 Den feilen har jeg hatt mer enn 1 gang, og hver gang har det vært pga oppsett til ISP. Ring dem og spør. ISP ? Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 18. juni 2014 Rapporter Del Skrevet 18. juni 2014 Internettlevrandør. Nybygd sier du. Da antar jeg det er den si signaturen din. Har du installert drivere fra disk eller lastet de ned? Har du installert alle drivere? Lenke til kommentar
Stormforcex Skrevet 18. juni 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. juni 2014 Internettlevrandør. Nybygd sier du. Da antar jeg det er den si signaturen din. Har du installert drivere fra disk eller lastet de ned? Har du installert alle drivere? Drivere fra hovedkortet eller fra leverandøren? Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 18. juni 2014 Rapporter Del Skrevet 18. juni 2014 ISP = Internettlevrandør Drivere fra disken som fulgte med hovedkortet eller nettsidene til Asus. Lenke til kommentar
Stormforcex Skrevet 18. juni 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. juni 2014 ISP = Internettlevrandør Drivere fra disken som fulgte med hovedkortet eller nettsidene til Asus. Nå dobbelsjekket jeg cden jeg fikk fra hovedkortet og det ser ut som alt ble bare oppdatert og ikke noe mer. Alt ble installert før jeg kunne koble meg til internett. Lenke til kommentar
Stormforcex Skrevet 24. juni 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. juni 2014 Chris93, den 18 Jun 2014 - 18:34, sa: ISP = Internettlevrandør Drivere fra disken som fulgte med hovedkortet eller nettsidene til Asus. Hei. Jeg skulle bare si at jeg har funnet ut av det. Så det går veldig bra, så du vet det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 24. juni 2014 Rapporter Del Skrevet 24. juni 2014 Fint om du kunne fortelle hva som var problemet, i tilfelle andre får samme problem. Lenke til kommentar
Stormforcex Skrevet 24. juni 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. juni 2014 (endret) jeg er ikke god til å forklare, men jeg kan prøve. Det er nettverks adapteren som heter Realtek PCIe GBE Family Controller. De som har en slik en får dette problemet opp. Det jeg gjorde, trykket på Start, høyre klikk på min datamaskin og rett på egenskaper, til venstre side panel fant jeg enhet behandling og ned finner jeg nettverkskort som jeg da høyre klikker på Realtek PCIe GBE Family Controller og ned på egenskaper finner jeg strømstyring og på den så krysser jeg av det første. Tipper alle som bruker Asus hovedkort har den nettverksadapteren. Jeg vet ikke om dette er lurt, men, så lenge nettet ikke faller av, så er jeg glad for det. Håper dette hjelper deg og for andre. Endret 24. juni 2014 av Stormforcex Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå