Gå til innhold

Ati 9700 tv ut svart hvit...


Kannern

Anbefalte innlegg

Jeg har kobla pc'en til tv'en nå, men bilde er bare svart hvit. Har prøvd alle slags innstillinger inne på skjeminnstillinger og har til og med prøvd å koble pc'en via dvd spiller/reciever. Men når jeg prøvde med et GF4 Ti4200 kort virka det øyeblikkelig med farger og alt! Hvor for blir det svart hvit på Radeon kortet? har prøvd med 3 forskjellige S-video kabler. Har det noe å si om jeg bruker en slags skjøte kabel? vet ikke helt hva slags kabel det er, men den er gul i enden som jeg kobler til tv'en og er ca 2 - 3 meter.. er det en RCA kabel?

 

Og ja jeg har søkt etter problemet, men fant ingen svar som svarer til mitt problem. Fant sikkert 6000 eller flere tråder der over 50% bare var bs :shrug:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Plugger du s-video-kabelen rett i TV eller bruker du scartovergang?

Innstillingen for TV-system på TV-ut står på PAL B?

Støtter TV s-video? HVa slags TV har du?

 

Plugger ikke S-video kabelen rett i tv'en, den er ikke lang nok. Bruker en annen forholdsvis tynn og lang kabel som har en gul "hette" i enden med en brun ring. Den har jeg plugga inn på siden av tv'en der hvor det er to hunn innganger. Den ene er Audio og den andre er video. Vet ikke hva slags kabel det er, men den virker ihvertfall på GF4 kortet. Tv'en er en 21" Philips med innebygget VHS, den er kanskje 4 år gammel. Tv ut på skjerkortet står på PAL B.

Lenke til kommentar

TV-en din støtter ikke s-video. Inngangen du bruker er composite. Den kabelen du bruker har s-video i ene enden og RCA i den andre, fulgte kanskje med GF4-kortet? Grunnen til at GF4-kortet funker er høyst sansynlig at det er satt til å gi composite ut på s-video. Dette er egentlig juks i forhold til standaren, men det funker. ATI-baserte kort har ikke denne funksjonen. S-video-adapteren som er nevnt tidligere i tråden løser problemet ditt, men hvis du trenger lengre kabel vil jeg foreslå denne fra Biltema med innebygd "s-video til composite"adapter:

24-148_l.jpg

Lenke til kommentar
TV-en din støtter ikke s-video. Inngangen du bruker er composite. Den kabelen du bruker har s-video i ene enden og RCA i den andre, fulgte kanskje med GF4-kortet? Grunnen til at GF4-kortet funker er høyst sansynlig at det er satt til å gi composite ut på s-video. Dette er egentlig juks i forhold til standaren, men det funker. ATI-baserte kort har ikke denne funksjonen. S-video-adapteren som er nevnt tidligere i tråden løser problemet ditt, men hvis du trenger lengre kabel vil jeg foreslå denne fra Biltema med innebygd "s-video til composite"adapter:

24-148_l.jpg

 

Jeg har en sånn kabel som er avbildet, men den er gul i begge ender. Og ja jeg bruker en sånn kort s-video kabel som fulgte med GF4... :lol: :oops:

Lenke til kommentar

Jeg har vært borti kabler med s-video -> RCA som er laget til Geforce-kort som ikke er korrekt koblet fordi Nvidia "jukser" når de bruker compositesignal på s-videoplugg. Et s-videosignal består av separat farge- og sort/hvit-signal, totalt 4 ledere. Compositsignal er kun ett signal, d.v.s. 2 ledere. Det Nvidia gjør i programvaren er en mulighet for å gi composite på de pinnene i s-pluggen som egentlig skal gi sort/hvit-signalet for de som har TV som ikke støtter s-video. Når du da bruker denne kabelen som er ment for denne "juksekoblingen" blir det feil. Bruker du en vanlig s-videokabel og adapter eller den kablen jeg foreslo, er jeg 98% sikker på at det funker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...