Gå til innhold

Forslag til en god monitor til denne pcen? Maks 2000,-


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har bestilt meg pc, og er nå på utkikk etter en god monitor. Skal brukes til spill,film og generell surfing.

 

Her er pcen, om det er relevant for å få en skjerm som er optimal for akkurat den pcen.

Har sett for meg en makspris på 2000 kr. Helst mindre selvfølgelig.

 

 

 

 

CPU

 

  • Intel Core i5 4590

 

 

Video Card

  • Sapphire Radeon R9 270X 2GB OC Dual-X

 

Motherboard

 

  • Gigabyte GA-Z87X-UD4H

Storage

 

  • Barracuda 7200 SATA 6Gbit/s 2TB
  • Samsung 840 EVO Basic 120GB

Memory

 

  • Crucial BallistixSport 8GB 1600MHz

Chase

 

  • Fractal Design Define R4 Black

PSU

 

  • Corsair CX 600 W

 

Optical Drive

 

  • Asus DRW-24F1S

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til gaming har du en benq med 120 hz. Det er veldig deilig å spille på den, men innsynsvinkel og bilde er ikke like bra som på en ips skkerm.

 

Kort sagt må du bestemme deg om du vil ha bra bilde og innsynsvinkel eller god responstid og god flyt i spill osv.

 

Det finnes skjermer som har litt av alt og

Lenke til kommentar

Dersom du foretrekker bildekvalitet fremfor flyt så går du for ips.

 

Jeg ser på meg selv som gamer og jeg har brukt en ultrasharp de siste 3 årene, MEN jeg spiller ikke fps. For moba og andre strategispill vil en ips skjerm gi bedre bildekvalitet og bildeflyt vil ikke være et problem. Dersom du er en aktiv fps-spiller så ville jeg gått for en 120hz skjerm.

 

Den beste ips skjermen du får for så lite som mulig penger nå er: http://www.prisjakt.no/product.php?p=1663482

Denne gir utrolig mye verdi for pengene. Jeg hadde personlig ikke gått for noe billigere. Da kan du like gjerne gå for en TN skjerm for 1200-1500kr.

Lenke til kommentar

Kan virkelig anbefale denne monitoren, koster 300 kr over budsjettet ditt, men jeg mener den er verdt det. Den er 144 Hz og 1 ms responstid, så den er perfekt for gaming. Den har også mange tilkoplinger. Den er ikke ips, men en skjerm med disse spesifikasjonene og ips ville blitt ganske mye over ditt budsjett.

 

Har denne skjermen selv og kan virkelig anbefale den.

Lenke til kommentar

Til gaming har du en benq med 120 hz. Det er veldig deilig å spille på den, men innsynsvinkel og bilde er ikke like bra som på en ips skkerm.

 

Kort sagt må du bestemme deg om du vil ha bra bilde og innsynsvinkel eller god responstid og god flyt i spill osv.

 

Det finnes skjermer som har litt av alt og

Kan du gi meg en link til pcen du mener?

 

Dersom du foretrekker bildekvalitet fremfor flyt så går du for ips.

 

Jeg ser på meg selv som gamer og jeg har brukt en ultrasharp de siste 3 årene, MEN jeg spiller ikke fps. For moba og andre strategispill vil en ips skjerm gi bedre bildekvalitet og bildeflyt vil ikke være et problem. Dersom du er en aktiv fps-spiller så ville jeg gått for en 120hz skjerm.

 

Den beste ips skjermen du får for så lite som mulig penger nå er: http://www.prisjakt.no/product.php?p=1663482

Denne gir utrolig mye verdi for pengene. Jeg hadde personlig ikke gått for noe billigere. Da kan du like gjerne gå for en TN skjerm for 1200-1500kr.

 

Spiller kun LoL nå, og det er det også blitt lite av pga. for dårlig pc. Blir nok det som blir spillet mitt en stund framover også regner jeg med. Skjermen i linken blir nok i dyreste laget, blir heller til at jeg oppgraderer senere om jeg blir ivrig nok med spilling.

Husk at de gaming skjermene også har lavere input lag og responstid, noe som forhindrer ghosting. Hvis du tar musepekeren fort over skjermen i windows så ser du at det kommer ghosting ved musepekeren, dette er det mye mindre av i gaming skjermer.

 

Er forskjellen mellom gaming skjerm og "vanlig" skjerm så stor at jeg vil merke betydelig forskjell?

Kan virkelig anbefale denne monitoren, koster 300 kr over budsjettet ditt, men jeg mener den er verdt det. Den er 144 Hz og 1 ms responstid, så den er perfekt for gaming. Den har også mange tilkoplinger. Den er ikke ips, men en skjerm med disse spesifikasjonene og ips ville blitt ganske mye over ditt budsjett.

 

Har denne skjermen selv og kan virkelig anbefale den.

Fant den til 2100 kr så den kan vurderes. Hadde i utgangspunktet sett for meg noe nærmere 1500 kr, men kan tenke på å legge til noen ekstra kroner om det ville vært veldig stor forskjell.

 

 

Liten oppsummering:

 

Pcen vil ha et bredt bruksområde, så jeg tror ikke det vil ha noen stor hensikt å kjøpe en dyr skjerm som er ment spesifikt for spilling. Jeg vil jo gjerne ha fin flyt når jeg først setter meg ned med spill, men vil en 144 Hz skjerm med 1ms responstid gjøre den store forskjellen?

 

Hvor vil forskjellen vært størst, en skjerm med dårligere bildekvalitet, men ingen tegn til "lag". Eller en med knall bilde, men dårligere responstid.

 

Altså, vil det være størst forskjell mellom bildene, eller laggen?

Lenke til kommentar

 

Til gaming har du en benq med 120 hz. Det er veldig deilig å spille på den, men innsynsvinkel og bilde er ikke like bra som på en ips skkerm.

 

Kort sagt må du bestemme deg om du vil ha bra bilde og innsynsvinkel eller god responstid og god flyt i spill osv.

 

Det finnes skjermer som har litt av alt og

Kan du gi meg en link til pcen du mener?

 

Dersom du foretrekker bildekvalitet fremfor flyt så går du for ips.

 

Jeg ser på meg selv som gamer og jeg har brukt en ultrasharp de siste 3 årene, MEN jeg spiller ikke fps. For moba og andre strategispill vil en ips skjerm gi bedre bildekvalitet og bildeflyt vil ikke være et problem. Dersom du er en aktiv fps-spiller så ville jeg gått for en 120hz skjerm.

 

Den beste ips skjermen du får for så lite som mulig penger nå er: http://www.prisjakt.no/product.php?p=1663482

Denne gir utrolig mye verdi for pengene. Jeg hadde personlig ikke gått for noe billigere. Da kan du like gjerne gå for en TN skjerm for 1200-1500kr.

 

Spiller kun LoL nå, og det er det også blitt lite av pga. for dårlig pc. Blir nok det som blir spillet mitt en stund framover også regner jeg med. Skjermen i linken blir nok i dyreste laget, blir heller til at jeg oppgraderer senere om jeg blir ivrig nok med spilling.

Husk at de gaming skjermene også har lavere input lag og responstid, noe som forhindrer ghosting. Hvis du tar musepekeren fort over skjermen i windows så ser du at det kommer ghosting ved musepekeren, dette er det mye mindre av i gaming skjermer.

 

Er forskjellen mellom gaming skjerm og "vanlig" skjerm så stor at jeg vil merke betydelig forskjell?

Kan virkelig anbefale denne monitoren, koster 300 kr over budsjettet ditt, men jeg mener den er verdt det. Den er 144 Hz og 1 ms responstid, så den er perfekt for gaming. Den har også mange tilkoplinger. Den er ikke ips, men en skjerm med disse spesifikasjonene og ips ville blitt ganske mye over ditt budsjett.

 

Har denne skjermen selv og kan virkelig anbefale den.

Fant den til 2100 kr så den kan vurderes. Hadde i utgangspunktet sett for meg noe nærmere 1500 kr, men kan tenke på å legge til noen ekstra kroner om det ville vært veldig stor forskjell.

 

 

Liten oppsummering:

 

Pcen vil ha et bredt bruksområde, så jeg tror ikke det vil ha noen stor hensikt å kjøpe en dyr skjerm som er ment spesifikt for spilling. Jeg vil jo gjerne ha fin flyt når jeg først setter meg ned med spill, men vil en 144 Hz skjerm med 1ms responstid gjøre den store forskjellen?

 

Hvor vil forskjellen vært størst, en skjerm med dårligere bildekvalitet, men ingen tegn til "lag". Eller en med knall bilde, men dårligere responstid.

 

Altså, vil det være størst forskjell mellom bildene, eller laggen?

 

 

https://www.komplett.no/benq-24-3d-led-xl2420t/648274

 

den er i overkant av budsjettet ditt dog.

Endret av Janbanan123
Lenke til kommentar

Gjør det enkelt for deg selv. Ta turen på Expert, finn en skjerm der du liker bildet, design, tilkoblinger. Ettersom du bare spiller LOL for tiden så hadde jeg tatt en skjerm som passer til disse kriteriene og er så billig som mulig. Du kan komme unna med en grei skjerm til 1200,- Tror du får low end IPS skjerm for rundt 1700,- men gevinsten med disse er ikke skyhøy. Du har egentlig ikke behov for noe bra responstid så ikke bruk pengene dine på 120/144hz..

Lenke til kommentar

Om jeg skulle hatt en billig IPS-skjerm, tror jeg at jeg hadde gått for denne:

http://cdon.no/elektronikk/philips/27inch-philips-274e5qha-ips-27-p25111443

 

AH-IPS, lavt strømforbruk til å være IPS (25,6w i bruk), 5 ms. I følge Philips sin produktinformasjon skal den også ha 1 linjeinngang + 1 hodetelefonutgang, selv om det ikke står nevnt på cdon sin produktinformasjon.

 

http://download.p4c.philips.com/files/2/274e5qhab_00/274e5qhab_00_pss_norno.pdf

 

Dette må vel rett og slett være et kupp!?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...