Gå til innhold

Kjøp av MacBook Pro til eget foretak


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Siden den forrige pcen ble ødelagt har jeg bestemt meg for å kjøpe en ny datamaskin. Har hørt mye positivt om Apple sine Mac, og tenker derfor at denne passer meg ypperlig til skolearbeid og jobb. Driver for øyeblikket et enkeltmannsforetak som personlig trener, og har derfor muligheten til å skrive datamaskinen av på skatten. Har fått med meg at Apple tilbyr rimeligere maskiner hvis man er student. Jeg lurer derfor på om jeg kan kjøpe en mac som student og deretter skrive den av på firmaet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du driver et enkeltpersonsforetak som er det samme som deg privat. Ikke tenk for mye. Dette er en no brainer. Gå til en epleforhandler, kjøp det du skal, sett kvitteringen/garantien på ditt private navn og motta eventuell "superrabatt". Eventuelt bare finn en nettbutikk som selger til tilsvarende pris.

 

Du har samme fradragsrett som om du satt det på et eventuelt firmanavn uansett....

 

Ikke les den andre tråden.. Den handlet om noe helt annet og sporet fullstendig av. Ingen av de som postet der hadde peiling på noe som helst vedrørende regnskapsføring.

 

På generelt basis, ikke ta regnskapsråd fra forum som god fisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...