Gå til innhold

Tenk dere et spill som har ALT!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
soundtrack til spillet skal være komponert av jeremy soul og john williams
Hvorfor det?

 

Hvem er Jeremy Soul og John Williams?

 

HALLO?! De to beste komponistene i historien, sammen med Jacob de Haan og Howard Shore! Har du virkelig ikke hørt om/hørt noe av dem? :o

 

Jeremy Soul er den komponisten som er best på å komponere musikk til spill. Har komponert til mange av de beste spillene gjennom tidene. John Williams er tidenes beste filmkomponist. Han har blant annet komponert temaene til Jurassic Park, Star Wars, The Godfather, Harry Potter, ET, Apocalypse Now og drøssevis av andre storfilmer (utrolig nok ikke LOTR, noe som ble mesterlig utført av Howard Shore).

 

vel sagt, men megavolt er nok fortsatt på techno og trance stadiet, så han er unnskyldt for denne gang...

det som er så bra med john er at han kan lage musikk til all slags filmer, ergo kan han lage brilliant musikk til hvilket som helst spill..

 

og warcraft III sin historie er blek og trasig i forhold til den i f.eks. Planescape Torment, Baldur's Gate, Knights of the Old Republic++

Lenke til kommentar

Man kan jo ikke bare se på historien til Warcraft 3, da, man må jo ta i betraktning hele universet, alle rasenes forhold til hverandre, alle personlighetene, alle hendelsene... Det er faktisk en ganske så grundig sak med en gang man ser nærmere på det. :)

 

Så en idé ville vel vært et spill med et stort univers - mye bakgrunnsmateriale! Alltid gøy! :) (Star Wars er jo krem-eksempelet)

Lenke til kommentar
soundtrack til spillet skal være komponert av jeremy soul og john williams
Hvorfor det?

 

Hvem er Jeremy Soul og John Williams?

 

HALLO?! De to beste komponistene i historien, sammen med Jacob de Haan og Howard Shore! Har du virkelig ikke hørt om/hørt noe av dem? :o

 

Jeremy Soul er den komponisten som er best på å komponere musikk til spill. Har komponert til mange av de beste spillene gjennom tidene. John Williams er tidenes beste filmkomponist. Han har blant annet komponert temaene til Jurassic Park, Star Wars, The Godfather, Harry Potter, ET, Apocalypse Now og drøssevis av andre storfilmer (utrolig nok ikke LOTR, noe som ble mesterlig utført av Howard Shore).

 

Tilbake til topicen: Spillet måtte selvsagt ha størrelsen og varigheten til Morrowind da... :)

Til å være en person som anser disse som de to beste komponistene i historien burde du nesten være klar over at førstnevnte heter Jeremy Soule, og at sistnevnte ikke har komponert musikk til verken The Godfather eller Apocalypse Now.

Lenke til kommentar
soundtrack til spillet skal være komponert av jeremy soul og john williams
Hvorfor det?

 

Hvem er Jeremy Soul og John Williams?

 

HALLO?! De to beste komponistene i historien, sammen med Jacob de Haan og Howard Shore! Har du virkelig ikke hørt om/hørt noe av dem? :o

 

Jeremy Soul er den komponisten som er best på å komponere musikk til spill. Har komponert til mange av de beste spillene gjennom tidene. John Williams er tidenes beste filmkomponist. Han har blant annet komponert temaene til Jurassic Park, Star Wars, The Godfather, Harry Potter, ET, Apocalypse Now og drøssevis av andre storfilmer (utrolig nok ikke LOTR, noe som ble mesterlig utført av Howard Shore).

 

vel sagt, men megavolt er nok fortsatt på techno og trance stadiet, så han er unnskyldt for denne gang...

det som er så bra med john er at han kan lage musikk til all slags filmer, ergo kan han lage brilliant musikk til hvilket som helst spill..

 

og warcraft III sin historie er blek og trasig i forhold til den i f.eks. Planescape Torment, Baldur's Gate, Knights of the Old Republic++

 

Huff....techno og trance :(

 

Veit du om John har gjort noe innenfor spill ennå? I alle fall bør han komme seg inn i bransjen først som sist! :)

Lenke til kommentar
Til å være en person som anser disse som de to beste komponistene i historien burde du nesten være klar over at førstnevnte heter Jeremy Soule, og at sistnevnte ikke har komponert musikk til verken The Godfather eller Apocalypse Now.

 

Ikke? Neinei...har begge theme-låtene inne som mp3 på dataen, hvor det står "John Williams - Theme form The Godfather" og "John Williams - Theme from Apocalypse Now". Kan jo ikke alltid stole på tittelen på mp3-filer en laster ned da...

 

Til å være en person som anser disse som de to beste komponistene i historien burde du nesten være klar over at førstnevnte heter Jeremy Soule

 

Klar over det. Lov å skrive feil en gang i blant da... :roll:

 

Mens vi er inne på temaet, du virker som en kar som har litt peiling på musikk. Veit du hvem som har komponert musikken til Apocalypse Now, hvis det ikke er Williams altså. Har spilt i korps, orkester, brassband og storband, men har ennå ikke spilt noe fra den filmen. Tenkte jeg skulle foreslå å spille den til dirigenten... :)

 

Sorry at jeg er så off-topic altså folkens...

Lenke til kommentar
Mens vi er inne på temaet, du virker som en kar som har litt peiling på musikk. Veit du hvem som har komponert musikken til Apocalypse Now, hvis det ikke er Williams altså. Har spilt i korps, orkester, brassband og storband, men har ennå ikke spilt noe fra den filmen. Tenkte jeg skulle foreslå å spille den til dirigenten... :)

 

Sorry at jeg er så off-topic altså folkens...

Apocalypse Now har musikalske innslag både fra The Doors og Richard Wagner (Die Walküre) i tillegg til originalmusikken som er kreditert Mickey Hart (fra Rhythm Devils), Carmine Coppola og Francis Ford Coppola selv.

Lenke til kommentar
HALLO?! De to beste komponistene i historien, sammen med Jacob de Haan og Howard Shore! Har du virkelig ikke hørt om/hørt noe av dem? :o

 

Howard Shore er veldig flink, men jeg synes nå selv James Horner (Braveheart, Titanic, The Perfect Storm) er like flink.

 

Forresten vil jeg bare si at Horward Shores soundtrack til Gangs of New York er "friggin' perfect".

Lenke til kommentar
Jeg ville heller hatt musikken tell Hans Zimmer og han andre som jeg ikke husker ka heter.

 

Han som du ikke husker ka heter ja, spennende gleder meg.

 

Men SOOOOOOOOOR verden, et helt univers, med full bevegelsesfrihet på alle planetene.

 

Muligheten til både strategi, FPS og tredjeperson.

 

Magi, viktig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...