Gå til innhold

sette opp router med modem fra CanalDigital?


Anbefalte innlegg

Hei jeg forsøker å få låst mitt hjemmenettverk slik at andre må ha passord for å komme inn.

 

Når jeg setter passord på det (wep) får jeg ikke tilgang lenger, det står "begrenset eller ingen tilgang"

 

Jeg får heller ingen spørsmål om passord når jeg igjen trykker på ssid.

 

Er det noen som aner hvilken protokoll CD bruker? På pptoe protokollen blir jeg bedt om å oppgi brukernavn og passord, men jeg aner ikke hva det er..

 

Er det Noen som aner router innstilling er til CD blir jeg veldig fornøyd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du har vanlig modem fra CD er det ingen pålogging. Ruter skal stå på "automatisk IP" e.l. (heter vel litt forskjellig i forskjellige rutere).

Hvis du vil sikre det trådløse nettverket skal du ikke bruker WEP. Bruk WPA2 som er mye sikrere (eller i hvertfall mye mindre usikkert ;) )

 

 

 

Edit: Korrektur

Endret av Mr D
Lenke til kommentar

Her har du bomma skikkelig....

 

Er det fiber eller coax (kabel) du får internett over, fra Canal digital?

Hva slags router har du? Du må sette den opp med WPA2 og AES kryptering.. Bytt også SSID (Navnet) til noe annet enn standard...

 

Dette har INGENTING med PPPoE å gjøre, Canal Digital bruker ikke den protokollen i det hele tatt....

Lenke til kommentar

Takk for tilbakemeldinger:)

 

 

 

Det er coax som jeg får www igjennom.

 

Det er en dlink router som er ca 1 år gammel.

 

Vet du hvilken protokoll CD bruker?

 

Jeg skal forsøke og sette opp VPA2 og AES kryptering. Men hvorfor begge? Blir det 2 passord som må plottes inn da?

Lenke til kommentar

Protokoll er uvesentlig... Du setter opp router til å motta IP/DHCP automatisk under Internett menyen...

 

Nei, WPA2 er krypteringstypen og AES algoritmen.. De hører sammen så det er ikke to passord... Du kan se på det som hvilket språk som skal snakkes, norsk eller svensk (WEP eller WPA), og hvilken dialekt (TKIP eller AES)..

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Protokoll er uvesentlig... Du setter opp router til å motta IP/DHCP automatisk under Internett menyen...

Nei, WPA2 er krypteringstypen og AES algoritmen.. De hører sammen så det er ikke to passord... Du kan se på det som hvilket språk som skal snakkes, norsk eller svensk (WEP eller WPA), og hvilken dialekt (TKIP eller AES)..

Vil bare si om noen andre plundrer med det samme, så er d så enkelt som forklart over:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...