Gå til innhold

Gratis opplastning av filer med statisk link


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Lager ett lite program som jeg ønsker å oppdatere med jevne mellomrom. Jeg trenger derfor ett sted å laste opp oppdateringene gratis for deretter å sjekke etter nye oppdateringer og laste dem ned via programmet mitt.

 

Jeg kan bruke Mediafire eller Dropbox til dette, men ett problem oppstår da linken forandrer seg hver gang jeg laster opp en ny fil, eller forandrer navnet.

Jeg kan bruke Dropbox ved å forandre den oppdaterte versjonen til det samme navnet og overskrive den i Dropbox mappen på maskinen, men synes det blir upraktisk.

 

Noen som har forslag til løsning? Gratis opplastning av filer, bytte ut den gamle filen med en ny, og fortsatt ha samme link?

 

Takk på forhånd.

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt uklart om dette spørsmålet hører hjemme under databases, men jeg svarer likevel.

 

Hvis jeg forstår deg rett her, så er det helt minimalt hva du trenger at kommer over av informasjon. Jeg tror derfor jeg rett og slett ville bruke DNS for å gjøre dette.

 

Jeg vet ikke hvor teknisk du er, og hva du kan eller ikke, så jeg skriver litt enkelt.

 

DNS er det som gjør at du kan be nettleseren din om å gå til vg.no, og så slår den opp internett-adressen til vg.no (195.88.54.16 og 195.88.55.16), og nettleseren din kan da opprette en forbindelse dit.

 

Dette er derimot ikke den eneste informasjonen man kan putte i DNS, og man kan f.eks legge inn tekststrenger også.

 

 

Hvis programmet ditt heter f.eks axxxy, og du har axxxy.com, så kunne du f.eks hatt sisteversjon.axxxy.com og istedet for å koble den mot en internett-addresse, så lagt opp en tekststrent (TXT-record). Du kan da ha informasjon der om hva som er siste versjon.

 

Hvis versjonen som kjører er f.eks 1.2.3, og siste versjon viser seg å være 1.2.4, så vet programmet at det trenger oppdatering, og kan be om f.eks http://axxxy.com/oppdateringer/1.2.4.zip.

 

Litt forenklet, men du er kanskje med på tanken?

 

tld

Lenke til kommentar

Hei igjen

 

Litt uklart om dette spørsmålet hører hjemme under databases, men jeg svarer likevel.

 

Hvis jeg forstår deg rett her, så er det helt minimalt hva du trenger at kommer over av informasjon. Jeg tror derfor jeg rett og slett ville bruke DNS for å gjøre dette.

 

Fant dessverre ikke ett bedre sted å plassere denne tråden.

 

Er heller ikke særlig teknisk på dette feltet. Har ingen mulighet til å sette opp en egen privat server heller, som jeg ser for meg ville vert det beste/letteste?

 

Kan jeg f.eks lage en link(axxxyUpdate.com) som peker til en link i Dropbox, og hver gang jeg laster opp en ny oppdatering, så oppdaterer jeg (axxxyUpdate.com) til å peke til den nye oppdateringen? Eneste kriterien er at det ikke koster noe.

Hvilke muligheter har jeg da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...