Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Pub natten man fyller 18


Kittystyle

Anbefalte innlegg

Altså, i verste fall får dørvakta notere seg navn på vedkommende, og hvis det skulle oppstå en skjenkekontroll så får de heller si at vedkommende ble holdt ute frem til klokken var 12 allerede før kontrolløren har begynt kontrollen. Det burde være mer enn nok.

Dette er et ikke-problem, dette er et juridisk spørsmål, og juridisk er det klokkeklart at fyren er atten når klokka passerer midnatt, jeg kan ikke forestille meg at dette skal by på problemer. Som tidligere nevnt er sjansen større for at man nektes på grunn av beruselse, jeg vet i alle fall at jeg aldri burde vært sluppet inn på byen på min attenårsdag..

 

Restauranter har legplikt ved servering og ikke i døra, for at mindreårige skal kunne spise selv om det blir servert alkohol til voksne gjester. Dette går selvfølgelig greit for restauranten fordi dersom en voksen gir alkohol til sitt barn eller annen mindreårig er det de som må stå personlig til ansvar for den handlingen. At den mindreårige drikker går da under alkoholloven om skjenkeforbud og ikke på skjenkebevillingen.

Det er galt. Bevillingshaver (eller hans representant) plikter å påse at mindreårige ikke skjenkes på skjenkeområdet, dersom en mindreårig skjenkes av foreldrene er det i første rekke et straffbart forhold fra foreldrenes side, og et forvaltningsforhold fra stedets side.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...