Gå til innhold

Abit eller Epox?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

av de 2 wille jeg gått for NF7-S2.0'en

Har fra tidligere også god erfaring med EPoX men ikke det kortet.

NF7-S2.0 har jeg litt erfaring med selv og mangen her på forumet har også gode erfaringer etter som jeg har sett.

 

I tilleg passer Thermalrigh SLK900U på NF7-S2.0 (merk, passer på rev2.0 på rev 1.1 må en bøye til side noe kondensatorer eller liknende)

Bare måtte nevne det med kjøleren just in case 8)

Lenke til kommentar

Personelig er jeg veldig glad jeg valgte ABIT NF7s v2.0. Dette er et kjeme kort. Men det finnes seff flere murligheter, asus har et bra delux kort, som jeg mener og tror fikk terningkast 6 her på HW.no

 

Men jeg kan i hvertfall anbefale ABIT korte på det sterkeste, du blir ikke missfornøyd, det kan jeg love deg.

Lenke til kommentar
men hvilken vifte skal jeg kjøpe til slk900u?

 

Takk for svar

 

SLK900U er bare ribben (kan kjøpes på microplex)

en 25db skulle holde fint, men du burde antaglig ta en litt kraftigere hvis du klokker

Papst vifte isåfall (kjøpes også på microplex)

evt Thermalright for info om kjøleren.

Har som nevnt i andre poster en SLK900U med en 19bd papst bifte på en stock 2000+ (Palomino) varmt rom, idle 37Cº - Load 43Cº

Lenke til kommentar

ABIT har nå en fordel over EPoX, de klarer 492 MHz FSB!

Men jeg har også en sjokkerende nyhet for EPoX eiere, noe som jeg sjekket, mitt er orginalt, men er deres det?

http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=1...8454&highlight=

 

Men av 8RGA+ og ABIT NF7, tar jeg ABIT, 8RGA klokker elendig grunnet skjermkortet som er innebygd.

Der er 8RDA bedre hvis du skal ha EPoX.

 

Men ta ABIT du. beste overklokkeren er NF7 non S.

Lenke til kommentar
Du glemmer vel een ting nå; EPOX ep-8rda+ er ute, det er EP-8RDA3+ som gjelder pr. i dag :wink:  8)  

 

 (- så da antar jeg mitt 8RDA3+ er original EPOX.. :o )

 

Forklar denne da: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...10&GrpID=5&s=pl

 

Jada, det du har er laget av EPoX, derfor er de dårligere enn 8RDA, de er ikke bygd akkurat slik som FIC sine er...

 

Når det gjelder varmen til EPoX, bullshit, mitt ligger på rundt 20C Rom temperatur, CPU på 40 under load.

Lenke til kommentar
EPOX EP-8RDA3+ "dårligere" enn EP-8RDA+ ??  :roll:

 

8RDA+ forsyner CPU med strøm fra 5 volt fra PSU, mens 8RDA3+ bruker 12 volt. Så den ene eller den annen kan passe best sammen med din PSU.

 

Ellers ser det ut til at det har vært problemer med tidlige versjoner av begge disse kortene, og at man må opp i versjon 2.0 eller høyere.

 

Jeg returnerer mitt 8RDA3+ kort pga ustabilitet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...