Gå til innhold

Oppgradering, HK og CPU eller disker i RAID for bedre spill ytelse


Anbefalte innlegg

Hei, sitter å vurderer om jeg skal oppgradere CPU og HK eller sette opp to WD Desktop Black i RAID 0 for bedre ytelse i spilling.

 

Dagens oppsett:

HK: ASUS P6X58E-D

CPU: i7 960 @ 3,2GHz (stock)

GPU: EVGA GTX 780 Classified

RAM: Corsair Dominator GT 2000MHz 12GB

SSD: Samsung EVO 120 GB (OS)

HDD: WD Green 2 TB

PSU: Lian-Li 850W

Skjerm: Fulitsu 2560x1440 60Hz

OS: WIN 8.1

Kabinett: HAF XB EVO mesh

 

Vurderer enten å oppgradere til:

CPU: i7-4790K eller i5-4690K (kom gjerne med andre forlag, også AMD :p)

HK: ASUS Maxsimus VII GENE / RANGER LGA 1150, Z97 brikkesett

RAM: Corsair Vengance 1866MHz 9-10-9-27 1,5V 16GB (har liggende)

 

eller

To stykk WD Black 2TB i RAID 0 og beholde gammel CPU og HK og hellere vente med å oppgradere CPU og HK til evt. Skylake kommer med DDR4 RAM for å få et mye større ytelses sprang.

 

Ser også på sidene til komplett at WD ikke anbefaler å sette opp Black i RAID, men heller gå for Red. Antar dette er for at de er laget NAS og RAID-miljø.

 

Om jeg oppgraderer CPU og HK, har jeg lyst til å sette opp gammel CPU og HK med to stykk GTX 480 for å Folde (F@H).

 

Vet det er en hvis prisforskjell på de to oppgraderingene, men den ene er i avvente Skylake.

 

Bruksområde er som sagt hovedsaklig spilling

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er i utgangspunktet ikke støtte for TRIM (via Intel Toolbox) på det hovedkortet, det kom først på senere generasjoner av chipset. Men man kan flashe med en modifisert BIOS. Jeg har gjort det på samme kort og det fungerte. Det vil si: Jeg fikk støtte for TRIM (SSD Optimizer) og jeg fikk "Completed Successfully" på den. I tillegg rapportere Toolbox raidmedlemene som "Healthy" så jeg vil anta at det fungerte :)

 

Du gjør jo dette på eget ansvar da, men det skal fungere greit og man kan alltids flashe tilbake.

 

Du kan lese litt her:

 

Check this out:
http://www.win-lite.de/wbb/board208-specials/board281-bios-bios-modding/16658-bios-modding-how-to-update-pci-rom-modules-of-an-ami-phoenix-award-bios/index4.html#post154378

The guy called Fernando gives link to his modded BIOS:
http://win-lite.de/benutzer/fernando/Diverses/P6X58D-E-ASUS-0803_mod_by_Fernando.7z
with updated RAID ROM and Marvell ROM. thumb.gif

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...