Gå til innhold

Trenger Tips Til Ranked (League of Legends)


Anbefalte innlegg

Halla, for å si det sånn har jeg spilt litt ranked games nå ca 40 games og jeg har tapt de fleste. Kom opp i Silver V i promotion og har sunket helt ned til Bronze 2. Jeg trenger en op champion som er lett å carrye med sånn at det er mer sjans for å vinne. Alle champions er gode, men det er noen som skiller seg ut fra de andre. Kha´Zix var en op Top/Jungle laner før han ble patcha nå (4.9). Men hvis dere vet om en bra champion som er bra å carry med og vinne + noen champions team matesa mine burde bruke når jeg spiller den champion sånn at vi blir ganske gode og kan "climbe" opp igjen til Silver. Er veldig lei av å tape nå og jeg må si noen ganger er det min feil, men mange av tapene kommer fra at folk har feeda/AFK og andre ting også. Del dine tips om hvordan du kanskje spilte når du climba opp i ranked og hvem champion du spilte. Takk for alle svar på forhånd. :)

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Halla, for å si det sånn har jeg spilt litt ranked games nå ca 40 games og jeg har tapt de fleste. Kom opp i Silver V i promotion og har sunket helt ned til Bronze 2. Jeg trenger en op champion som er lett å carrye med sånn at det er mer sjans for å vinne. Alle champions er gode, men det er noen som skiller seg ut fra de andre. Kha´Zix var en op Top/Jungle laner før han ble patcha nå (4.9). Men hvis dere vet om en bra champion som er bra å carry med og vinne + noen champions team matesa mine burde bruke når jeg spiller den champion sånn at vi blir ganske gode og kan "climbe" opp igjen til Silver. Er veldig lei av å tape nå og jeg må si noen ganger er det min feil, men mange av tapene kommer fra at folk har feeda/AFK og andre ting også. Del dine tips om hvordan du kanskje spilte når du climba opp i ranked og hvem champion du spilte. Takk for alle svar på forhånd. :)

 

Nå har det seg faktisk slik at det er ikke noen champs for tiden som er direkte OP, som automatisk gir deg seier. Slik du beskriver det trenger du mer skills for å climbe, ikke en såkalt "OP" champ.

 

Vet hvordan du føler det, jeg var der en stund selv(og det var et helvette!). Er i plat nå, men jeg skal love deg at de er like ille, faktisk nesten verre i plat enn i bronze. Men eneste måten du kan climbe på, er å spille rævva av deg til det til slutt går din vei. Er ikke så mye annet å gjøre, men den mest OP carry champen du kan prøve deg på i den ligaen, er midlane Katarina. Udyr er heller ikke så dum, men bare velg deg en champ du å bli god med den/dem. Til slutt går det oppover.

Lenke til kommentar

Hmm tja jeg mener nå at det viktigste er å kunne championen(e) sine bra, ikke nødvendigvis at de er "OP". Men på bronze/silver så tror jeg det letteste vil være å spille assassins , og spille dem bra. Da kan du carrye hvis du er flink nok. Det er ingen mirakelkur for å bli flink nok det tar mye tid å lære seg alle championene som finnes og hvordan de spilles og hvordan man best spiller mot dem

 

Men det viktigste er å fokusere på deg selv. Hvorfor tapte jeg denne kampen, hva var det jeg kunne gjort bedre? Å sitte å klage på allies (veldig mange gjør dette) er en barriære som vil gjøre at du ikke kommer noe sted hvis du holder på med det. Ja vi har alle uflaksnoen ganger i korttidsperspektiv. Men i det lange løpet er det hva DU gjør, som bestemmer hvilken rating du ender opp på.

 

Hilsen Diamond 1 spiller

Lenke til kommentar

Takk for tipsa, spilte Riven en del før og var ganske god med henne men hun ble litt kjedelig. Jeg synes Lulu er ganske kul å spille men tror jeg ikke er helt klar for ranked med henne. Jeg må egentlig bare finne meg en champion jeg kan spille veldig bra. Men har dere noen gode tips til Top lane og Mid på ranked? :)

Lenke til kommentar

Vet du hva, one trick ponies er det verste jeg vet.

Noen ganger ødelegger de fullstendig fordi de bare kan spille 1 lane og ikke får den fordi de er last pick f.eks eller at den ene champion de kan spille blir bannet.

 

Men at du bare kan 2 lanes og har en pool på 6-8 heroes er helt greit. Da har du i det minste litt alternativer.

 

Jeg derimot er andre veien. Jeg er så dum at jeg spiller det laget trenger. Derfor blir jeg kanskje ikke så god som jeg kunne blitt i den enkelte rollen.

Lenke til kommentar

Må si at å spille support er noe av det beste. Du ser mye mer av kampen, siden du bare skal hjelpe. Når du ser det på den måten lærer du indirekte bedre å spille den lanen på. Du kan om du er god nok hjelpe adcen din til å bli fed (ikke så vanskelig i B2), og deretter roame til andre lanes med adcen din og hjelpe de, ta turrets, etc. Akkurat nå er vell metaen tankye supports, som Leona, Thresh og Braum.

 

Personlig er Thresh en favoritt, med et kit som gjør at poking i de tidlige stadiene er meget bra. Går du litt ad og starter med E gjør du rundt 120 dmg, noe som er mer en carrien din.

 

Men det viktigste er alltid å se det i et positivt syn, og å fokusere på seg selv og bare deg selv!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...