Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

VG3 Historie eksamen muntlig: til alle som kom opp i historie, post her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kom også opp! Ganske fornøyd. Anbefaler alle å bruke læreboka som hovedkilde når dere forbereder dere. Dere vet sikkert alle hvor godt lærerne kan stoffet der. Lærer du deg det blir det lettere å overbevise sensor og faglærer om at du kan stoffet - de kjenner seg igjen i det du forteller. Kan også være lurt å se historiske hendelser fra andre perspektiver med tanke på "historisk bias".

Endret av eirikkss
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Kom opp å fikk det beste temaet jeg kunne tenke meg, verdenskrigene. Og valgte problemstillingen gjør greie får de forgående og utøvende årsakene.

Hvorfor får dere vite temaet allerede?

 

Kom opp i faget på Tirsdag så har i morn/Torsdag eksamen.

 

kom ikke alle opp i dag samtidig?

Lenke til kommentar

 

 

 

Kom opp å fikk det beste temaet jeg kunne tenke meg, verdenskrigene. Og valgte problemstillingen gjør greie får de forgående og utøvende årsakene.

Hvorfor får dere vite temaet allerede?

 

Kom opp i faget på Tirsdag så har i morn/Torsdag eksamen.

 

kom ikke alle opp i dag samtidig?

 

Tror TAF kom opp i går sammen med VG2

Lenke til kommentar

 

 

Kom opp å fikk det beste temaet jeg kunne tenke meg, verdenskrigene. Og valgte problemstillingen gjør greie får de forgående og utøvende årsakene.

Hvorfor får dere vite temaet allerede?

 

Kom opp i faget på Tirsdag så har i morn/Torsdag eksamen.

 

Kom på det da jeg sendte spørsmålet :) første trekkdag gikk nemlig ut hos oss

Lenke til kommentar

Kom opp i historie: La oss dele tanker her!

Noen som har lese tips?

 

Jeg anbefaler å lese litt om alt slik at samme hvilke spørsmål sensor stiller så kan du svare på det.

Det er bedre enn å fordype seg for mye i enkeltting, kan du mye om noe rekker du ikke å fortelle alt til sensor uansett.

Du har lov å bruke pc på forberedelsesdel, der kan du slå opp noen fakta om tema du skal presentere som ikke står i boken. Sensorene blir imponert om du kan fortelle noe som ikke står i boken og de lærer noe nytt av å høre presentasjonen din, men husk kildekritikk.

 

Er bra å snakke selvstendig også, leser du opp fra notatarket blir det kjedelig for sensor. Lykke til :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kom også opp! Ganske fornøyd. Anbefaler alle å bruke læreboka som hovedkilde når dere forbereder dere. Dere vet sikkert alle hvor godt lærerne kan stoffet der. Lærer du deg det blir det lettere å overbevise sensor og faglærer om at du kan stoffet - de kjenner seg igjen i det du forteller. Kan også være lurt å se historiske hendelser fra andre perspektiver med tanke på "historisk bias".

 

Historisk bias? Kan du forklare hva dette er?

Lenke til kommentar

 

Jeg kom også opp! Ganske fornøyd. Anbefaler alle å bruke læreboka som hovedkilde når dere forbereder dere. Dere vet sikkert alle hvor godt lærerne kan stoffet der. Lærer du deg det blir det lettere å overbevise sensor og faglærer om at du kan stoffet - de kjenner seg igjen i det du forteller. Kan også være lurt å se historiske hendelser fra andre perspektiver med tanke på "historisk bias".

 

Historisk bias? Kan du forklare hva dette er?

 

At du er kildekritisk! Historie blir ofte vinklet avhengig av hvor historikeren kommer fra (politisk, kulturell, sosial bakgrunn)

Lenke til kommentar

Fikk oppgave om Imperalisme: Sammenlign to europeiske kolonistater

Noen gode ideer om en god problemstilling og to gode europeiske kolonistater å snakke om?

har valgt å snakke om vietnam som fransk koloni.

Noen som har gode info om hvordan vietnam ble erobret, kontrollert og årsak og virkning bak dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...