Gå til innhold

Bytte skjermkort på laptop!


Senshi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som vet om det er mulig å bytte skjermkort på laptop? Har ATI RADEON 9000 64MB nå, men storkrevende som jeg er vil jeg nå gjerne ha ATI MOBILITY RADEON 9600 128MB.

 

Det burde vel vært mulig å bytte dette eller? Håper noen kan hjelpe!

 

Mvh Senshi

Kommer ann på hvilken bærbar du har. Enkelte Dell modeller har den muligheten, uten at jeg vet hvilke. Mulig det finnes flere. Hva det koster er en helt annen sak.

 

De aller fleste har loddet fast grafikkortet. Ingen umulighet å bytte det heller da, men hvilke problemer som eventuellt kan oppstå i ettertid av en slik operasjon er noget usikkert...

Lenke til kommentar

Det er enkelte grafikkort som kan byttes av profesjonelle forhandlere. Men det er bundet til produsent og modell.

Det finnes PCMCIA-basert grafikkort, men de fungerer mest som "add-on supply" med mer minne. Kvaliteten blir ikke akkurat bedre.

 

Sokkel-utvikling av PCMCIA er en halvtreg forekomst, som bl.annet skyldes overfokus på passform.

Lenke til kommentar

Hehe.. Tenkte bare å bytte til ATI MOBILITY RADEON 9600 128MB skjermkort fordi jeg liker å ha digge specs på maskinen! :o Er fullt klar over at jeg klarer meg veldig fint med ATI RADEON 9000 64MB! :lol::lol::lol:

 

Så da er det oxo problematisk å bytte prosessor kan jeg tenke meg? Hørte rykter om at prisene på Pentium M prosessorer har sunket? Vil gjerne oppgradere fra 1,5 til 1,8 jeg da! :D:D:D

Lenke til kommentar

Finnes ikke raskere enn 1,7 da, og hva forventer du å oppnå med det? Kommer ikke til å merke noen som helst ytelsesforskjell bortsett fra i Benchmark progs...

 

Hvis du har så mye penger å kaste bort, hadde jeg heller brukt de på en ny maskin. Generasjon 2 av Pentium M (Dothan) er jo ikke så altfor langt unna hvis alt går som det skal..

Lenke til kommentar

Strengt tatt kan en vente lenge til eventuele spill sliter med den nåværende maskinvaren. Og, da enn strengt tatt har ventet lenge nok til at maskina trenger oppgradering, så strengt tatt må alt oppgraderes (kan da like greit kjøpe ny maskin)

 

Mener , f.eks er jo lenge til directx 9 spill kommer ut nå da, dvs lite vits å kjøpe directx 9 skjermkort nå. Kan like greit vente til eventuelle spill kommer ut (og da har skjermkortet antageligvis gått ned i pris)

Lenke til kommentar
Amilost:  

 

Hvor bra er den acer-pc-en din på spill ? Har du prøvd den på noen?  

 

Lurer på å kjøpe bærbar og prøver å finne ut hvor bra de duger til sånne ting.

 

Denne acer maskinen jeg har er kjempeflott !

Jeg kjøpte min for å kunne ta den med på skole, LAN spilling.

Den er ikke den aller beste til spilling men er ikke du så gjerrig på grafikkk så anbefaler jeg denne.

Om ett år, 2 - 3 er denne maskinen fortsatt en veldig god skrivebords venn vil jeg tro. Den har kort innputt i front, fine slanke linjer. Anbefaler den !

Acer 800 serien er bedre på spill tror jeg, men da mister du også kort mulighetene bl.a. og den er ikke like fin i front !

Acer 800 har også har jeg lest i frumet, scoret mye høyere !???

Til spill er min acer LMI dårlig i f.eks generals, men det er det eneste spillet tror jeg. ellers må jeg ha grafikken lavt stilt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...