Gå til innhold

Junifest 2014 - aspirant - 100mm


Anbefalte innlegg

På forumforsiden så står det "beskyttet forum" (og bilde/brukernavn til den som har postet sist?) på de avdelingene som har noen innlegg. Om jeg trykker på noen av kategoriene så kommer det opp en side med meldingen:

 

Sorry, we couldn't find that!


[#103139]

Du har ikke rettigheter til å vise dette forumet.

 

Men bildene kan jeg se. De som er øverst.

Endret av Per Yngve Balto
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Merkelig... Prøvd en annen nettleser? Eller slette cookies?

Prøvde nå og trykke på linken i signaturen din. Uansett hvilken nettleser jeg bruker får jeg meldingen som er i spoiler.

 

 

 

I tillegg får jeg første gang med hver nettleser en linje øverst der jeg må godkjenne bruken av cookies, og jeg svarer ja. Men får den meldingen uansett. Om jeg sletter midlertidige filer må jeg godkjenne den bruken igjen.

 

Men er ikke så viktig egentlig, var bare nyskjerrig på hva det var slags forum.. og det ser man jo best om man kan se seg litt rundt.

Lenke til kommentar

Per Yngve: Jeg kan godt bruke flickr for å dele bildene her i fortsettelsen. Greia med fotoamatører.net er at det er greit å ikke ta fotografering "innmari særriøst" for å få lov å poste bilder uten å få passet sitt påskrevet hele tiden. Jeg støtter den filosofien, og siden de er nyoppstartet trenger de publisitet. Jeg valgte å gjøre en stille endring i denne tråden for å hjelpe litt (før dine rettmessige påpekninger), for jeg vil ikke drive aktiv reklame for et annet foto-fora her inne (men nå ble det litt, aller nødigst).

 

Bjørn Åge:: Tusen takk for hyggelige ord. Det ble nok et nød-bilde. Det er snodig hvordan andre ting plutselig gjør seg gjeldende og gjør at fotografering blir sørgelig underprioritert. Er glad for at jeg bare satset på pingle nivå i denne omgangen. :)

Lenke til kommentar

Tusen takk for kommentarene Jan og Jorun :)

 

Jeg fikk bien større, og siden jeg har vært på jakt etter et insektbilde jeg kunne "godta" ble det det. Fluebildet var godt nok til at jeg la det i spoiler da jeg synes den sammen med bregnebladet ble litt fint også, men at fluen ble så liten.

 

Prøvde en stund med forskjellige croppinger av bie-bildet, men ble aldri helt fornøyd. Ja, det er nok i overkant mye i nedre del av frame'n men jeg klarte aldri å bestemme meg for hvor mye blomster som skulle få være med...

Lenke til kommentar

Prøvde en stund med forskjellige croppinger av bie-bildet, men ble aldri helt fornøyd. Ja, det er nok i overkant mye i nedre del av frame'n men jeg klarte aldri å bestemme meg for hvor mye blomster som skulle få være med...

Da snakker vi etterbehandling, la oss heller snakke om fotograferingen, iallefall i min post.

Det jeg skulle ønsket var at du tok med hele den blomsten som er i fokus, den med bien, og enda gjerne litt luft over den. Da hadde du ikke havnet i den situasjonen at en crop var nødvendig. Det hadde ikke vært noe problem at den bien var tilnærmet midtstilt i dette bildet. På makro/nærbilder er det (syns jeg) en fordel å midtstille bildet, og heller croppe bittelitt om man må i ettertid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...