pepzi Skrevet 14. oktober 2003 Skrevet 14. oktober 2003 Har en SMC7008BR. Har et problem med den.Den fryser. Tror jeg vet grunnen,men jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre med det.Den Fryser når jeg bruker Emule/Edonkey. Tror det har med Max Connections og gjøre.nå står den på 45 og ruteren har ikke fryst,men det går jo så sakte.Det kan da ikke være meningen at det skal være slik..hadde ikke det problemet førda kunne jeg ha max connection på så mye jeg ville. Har bestillt kvalito ADSL istedefor Telenor som vi har idag.Disse tror jeg bruker static IP istedet for PPPoE.Vil det ha noe og si? Tenkte kanskje på og bytte router,men da må jeg være sikker på at den funker bedre og må ha 7-8 porter..
agvg Skrevet 14. oktober 2003 Skrevet 14. oktober 2003 Har en SMC7008BR. Har et problem med den.Den fryser. Tror jeg vet grunnen,men jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre med det.Den Fryser når jeg bruker Emule/Edonkey. Tror det har med Max Connections og gjøre.nå står den på 45 og ruteren har ikke fryst,men det går jo så sakte.Det kan da ikke være meningen at det skal være slik..hadde ikke det problemet førda kunne jeg ha max connection på så mye jeg ville. Har bestillt kvalito ADSL istedefor Telenor som vi har idag.Disse tror jeg bruker static IP istedet for PPPoE.Vil det ha noe og si? Tenkte kanskje på og bytte router,men da må jeg være sikker på at den funker bedre og må ha 7-8 porter.. Har du nyeste frimware til den?
petterg Skrevet 14. oktober 2003 Skrevet 14. oktober 2003 Min første gjetting er at den ikke får strøm nok, eller ustabil spenning. Strøm adapteret vil helst ha 230-240V inn, og hvis nettet hos deg gir under 220 kan du få problemer.
norrick Skrevet 14. oktober 2003 Skrevet 14. oktober 2003 Dette er jo en router som du du må forwarde portene på... Tross alt så er jo det meningen med en router. Jeg vet ikke men har ikke eDonkey og andre p2p shares en konfigurasjoninnstilling for de som sitter bak en brannmur? Prøv og se om det hjelper, hvis ikke så må du forwarde de portene som brukes til din maskin.
pepzi Skrevet 14. oktober 2003 Forfatter Skrevet 14. oktober 2003 Har nok ikke noe med porter og slikt,for jeg har DMZ. Problemet kommer først etter en stund. Da jeg har mer en "max 70 connections" i emule. Sånn jeg har forstått det så fryser den fordi jeg får for mange forespørsler utenifra.slik at routeren kneler.men hva er det jeg kan gjøre med det. Nå fungerer det ("max 45 Connections") men det går så sinnsykt sakte (50Mb på 10 timer). En annen teori er at routeren blir overopphetet.tviler litt på det egentlig for den virker me en gang jeg tar kontakten ut og setter den inn igjen.Har også lagt inn siste FW uten at det hjelper.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå