Gå til innhold

Forbrukslån for student


M25

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei

 

Jeg er student, og har vert uheldig å stryke på en eksamen for mye. Så jeg ligger over 60 studiepoeng bak, noe som gjør at Lånekassen ikke gir meg lån til høsten. Jeg er alt ferdig med å fikse den mappeeksamenen som jeg støyk på, så den venter jeg bare på å få lov til å levere på nytt til høsten. Jeg vil derfor få studiestøtte igjen til neste vårsemester.

 

Mitt problem ligger i hvordan jeg skal finansiere høstsemesteret. Jeg jobber alt ved siden av studie, tjener rundt 140 000 i året, så vist jeg jobber mer kommer jeg fort over intektsgrensen til lånekassen. Så jeg vurdere å ta opp lån, da jeg trenger en 40 000 for å få det til å gå rundt.

 

Hvilke lån kan en student få? Har hatt min side intekt på 140 000 i over tre år.

 

Er det like enkelt å bare ta opp flere mastercard? Gå ordentlig luksusfellen likssom :huh:

 

 

 

Flere mastercard?

 

Du sier det jo selv.... gå ordentlig i luksusfellen!!! Gir ikke det deg bra nok svar?

 

140 000 kr i året er ca 9000 kr utbetalt vil jeg tro... klarer du deg ikke på det?

Lenke til kommentar

 

Kanskje greit å ta med skatten i regnestykket også. Går ut fra at Lånekassens grense, og hans inntekt, på 140.000 er brutto, ikke netto.

 

 

Du har selvfølgelig rett, ca 9000/mnd stemmer bedre, som sagt i posten over. :)

Det skal uansett fortsatt gå fint med litt nøkternt forbruk og økonomisk tankegang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...