Ole Martin hillestad Skrevet 25. mai 2014 Rapporter Del Skrevet 25. mai 2014 mopeden min skjærte seg for rundt 2 mnd siden, og har nå byttet sylinder, til en maxima 80cc får ikkje start på den, alt er som det skal, det er god komresjon, har kjøpt ny plugg, sjekket vacumslangen osv.fikk den til og starte etter å ha trådd 1000 ganger på kicken, og da startet den liksom fint, helt til eg hadde kjørt 50 meter. da var det bom stopp.kjørte uten kjøleveske, har prøvd og trille den igang, prøvd med startgass, når eg kicker så er kommer det en eksplosjon ut av eksosen etter å ha kicket ca runt 20-30 ganger.. nåken så kan hjelpe meg med å finne ut ka det kan vær ? opsett : maxima 80turbokit r cross mejorandaen ellerannen rød carbon reedellers er alt orginalt.dyse str 100 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 25. mai 2014 Rapporter Del Skrevet 25. mai 2014 Har du bytta dyse og justert inn forgasseren? Hvis du har større sylinder må du også ha større dyse. Og har du sjekka gnist på tennpluggen, eller prøvd med ny tennplugg? Kjøre uten kjølevæske er ekstremt dumt. Lenke til kommentar
Ole Martin hillestad Skrevet 25. mai 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. mai 2014 Har du bytta dyse og justert inn forgasseren? Hvis du har større sylinder må du også ha større dyse. Og har du sjekka gnist på tennpluggen, eller prøvd med ny tennplugg? Kjøre uten kjølevæske er ekstremt dumt. hadde dyse str 88 før da eg bare hadde effektanlegg, så byttet opp til 100 da eg byttet sylinder. det er god gnist og helt ny plugg, skulle bare teste den, og sjå om den gjekk sjikklig, derfor eg ikkje hadde kjæleveske.. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 25. mai 2014 Rapporter Del Skrevet 25. mai 2014 Er pluggen våt? Den bør være våt etter så mye kicking uten å starte. Er den ikke det har du et forgasser eller innsugsproblem. Er den våt vil jeg tippe du enten ikke har gnist eller den får for mye bensin. Ville justert opp lufteskruen (eller bensinskruen hvis du har det) på nytt og testa. Du har enten luft- eller bensinskrue. En ganske normal innstilling å begynne med er helt inn og så to omdreininger ut. Etter det kan du begynne å finjustere så fort motoren er driftsvarm. Nål og dyse har ingenting å si når du justerer denne. Den er kun for start, tomgang og opp til ca. 1/8 gass. Lenke til kommentar
Ole Martin hillestad Skrevet 25. mai 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. mai 2014 Er pluggen våt? Den bør være våt etter så mye kicking uten å starte. Er den ikke det har du et forgasser eller innsugsproblem. Er den våt vil jeg tippe du enten ikke har gnist eller den får for mye bensin. Ville justert opp lufteskruen (eller bensinskruen hvis du har det) på nytt og testa. Du har enten luft- eller bensinskrue. En ganske normal innstilling å begynne med er helt inn og så to omdreininger ut. Etter det kan du begynne å finjustere så fort motoren er driftsvarm. Nål og dyse har ingenting å si når du justerer denne. Den er kun for start, tomgang og opp til ca. 1/8 gass. Pluggen er våt ja! har prøvd å stille på bensinskruen og luft skruen, det funket første gang da den startet, fikk det ikkje til nå vertfall, men det vår jo løye at den bare plutselig stoppet, alt virket fint osv.. så skjønner egentlig ikkje.. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 25. mai 2014 Rapporter Del Skrevet 25. mai 2014 Du kan ikke stille på både bensin- og lufteskruen da du kun har én av delene. Den som stikker langt ut er tomgangsskruen. Bruker du choke når du starter? Lenke til kommentar
Ole Martin hillestad Skrevet 25. mai 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. mai 2014 Du kan ikke stille på både bensin- og lufteskruen da du kun har én av delene. Den som stikker langt ut er tomgangsskruen. Bruker du choke når du starer? har prøvd med choke og uten, den vil absolutt ikkje gå, uansett.... men da kommer eksplosjon ut av eksosen med bra trykk i, ka e da? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 25. mai 2014 Rapporter Del Skrevet 25. mai 2014 Antageligvis bensin som samler seg opp i eksosen som antennes til slutt. Du monterte stempelet riktig vei også? Lenke til kommentar
Ole Martin hillestad Skrevet 25. mai 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. mai 2014 Antageligvis bensin som samler seg opp i eksosen som antennes til slutt. Du monterte stempelet riktig vei også? ja, ellers hadde eg vell ikkje fått start på den første gang Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå