Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Anbefalte innlegg

Hei folkens!

I forbindelse med mediaeksamen, skal jeg lage en reklamefilm for kollektivtransport. Det jeg da ønsker å lage er en søt, jentete kjærlighetshistorie. Filmen skal vare i 30-40 sekunder.

 

Jeg har skuespillere og alt slikt på plass. Problemet er at selve historien ikke er på plass. Har noen av dere en søt hendelse som har skjedd på bussen? Var det på bussen du og din kjære møttes første gang? Sitter du ALLTID å tekster din kjære på bussen? Sittere dere å nusser på hverandre konstant når dere er på bussen?

 

Dersom dere evt ikke har en konkret historie å vise til, blir jeg veldig glad for idéer generelt.

 

Hilsen desperat frue i eksamenståke!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1.scene - Første møte. Buss/trikk/bane-holdeplassen. Blikk møtes. Smil. "Se ned i bakken"

2. scene - En av partene løper og rekker såvidt bussen/trikken/banen. Første han/hun ser er den andre personen

3. scene - Partene står og snakker og ler på bussen/trikken/banen.

4. scene - Sitter sammen. Hans arm rundt henne. Kyss/latter/smil avhengig av hvor åpenbart det skal være.

5. bussen/trikken/banen kjører avgårde. Logo/budskap på skjermen.

 

Enkelt å filme, enkel klipping, klart budskap.

Lenke til kommentar

1.scene - Første møte. Buss/trikk/bane-holdeplassen. Blikk møtes. Smil. "Se ned i bakken"

2. scene - En av partene løper og rekker såvidt bussen/trikken/banen. Første han/hun ser er den andre personen

3. scene - Partene står og snakker og ler på bussen/trikken/banen.

4. scene - Sitter sammen. Hans arm rundt henne. Kyss/latter/smil avhengig av hvor åpenbart det skal være.

5. bussen/trikken/banen kjører avgårde. Logo/budskap på skjermen.

 

Enkelt å filme, enkel klipping, klart budskap.

Takk! Det høres såre enkelt ut og kan virkelig fungere.

 

Jeg kom på en ting til - busselskapene i Stavanger heter Kolumbus. Går det ann å lage et slagord som har noe med "oppdagelse" å gjøre? Eller passer ikke det ikke helt til historien? Tror dere folk klarer å koble sammen et slikt slagord med at Columbus oppdaget USA?

Lenke til kommentar

I mine øyne ville en slik vinkling egent seg bedre for et reiseselskap.

 

Forbrukere flest forbinder nok kollektivtrafikk med noe mere traust og rutinepreget enn utforskende. Nærmeste dere kanskje kunne kommet ville vel vært "oppdag din egen by" eller "oppdagelse i hverdagen", men markedsføringsstudenten i meg vrir seg i smerte av å høre det :-P

 

En vinkling rettet mer inn mot å gjøre hverdagen litt mer spennende ala "hverdagsøyeblikk", "mer spennende enn du tror" kunne nok kanskje vært mer aktuellt, men dette er en oppdragsgiver du kjenner bedre enn meg.

 

Man kan også tenke noe rundt "tar deg dit du vil", med en tvetydig vri til både geografisk plassering og livssituasjon. Av og til tar livet deg til et sted du ikke visste du ville. Når du vet hvor skal kan du bruke Kolumbus.

 

Dette er ren brainstorming. For guds skyld, ikke bruk disse grusomt utformede poengene :-P

Endret av RunRookieRun
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

 

Takk! Det høres såre enkelt ut og kan virkelig fungere.

 

 

Å ja? Det er allerede gjort ca. 10 tusen ganger. Kunne vært litt artig å høre hvordan dette gikk.

 

Du hadde et kjempe problem. Du hadde alt på plass som kunne kjøpes for penger, men det du manglet var "et innhold"!

Det er ikke akkurat noe du finner på et Internet forum.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...