Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Mattte P eksamen 23 MAi


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Omkretsen til en kule er det samme som en sirkel ikke sant? Er jo logisk, men jeg bare.. ehe

 

Altså O= 2*pi*r

Er litt usikker der. Uansett så er ikke Areal av kule eller sirkel det samme så tviler virkelig. Kanskje andre har fasit.

Lenke til kommentar

Gjort akkuratt ferdig to eksamen sett og merker at Del 1 sakte sluker poeng hver gang. Del 2 er lett med hjelpemiddlene, men del er nøkkelen til å klare en sekser, man burde ha maks 1 eller 2 feil der, men er redd jeg får flere. Får slappe av resten av dagen og laste opp filer til minnepenn og pugge noen formler.

 

Lykke til folkens :)

Lenke til kommentar

Omkrets forteller hvor "mye" det er rundt et/en? (Haha dødsforvirra) geometrisk figur. Fordi eksamen h2013 (den jeg hadde), så er det en oppgave med en ball, på del 1. Der har de brukt omkrets formelen for en sirkel for å finne svaret.

 

 

Så flink du er da:) jeg gjorde noen eksamensoppgaver igår, i dag har jeg pugget og lest foreløpig. Skal gjøre eksamensoppgaver snart. Del 1 er egentlig ikke så vanskelig, man må bare ha tunga rett i munn:p hehe. Og ikke overtenke. Er bare mye regning med stygge tall, så fort gjort å gjøre noen slurvefeil.

 

Lykke til du også!

Endret av Futuredoctor
Lenke til kommentar

Slenger meg på tråden, skal også ta den i morgen. Fikk uheldigvis en 5er i høst, og håper i likhet med dere på en 6er. Den oppgaven som du refererte til futuredoctor var den oppgaven som var med på å ødelegge drømmen om en sekser. Er egentlig ikke så mye å øve til, i hvert fall ikke for deg sony siden du har hatt r2. Men det er viktig å repetere hvordan man finner prosentfaktor, indeks osv.

Lenke til kommentar

Det går forhåpentligvis bra denne gangen matte geek! =) Bare husk og hold hodet kaldt, og ikke les altfor mye. Det som ødela for meg. Jeg forsåvidt ganske sliten nå også, hatt to eksamener allerede denne uka, men jeg skal IKKE legge meg senere enn 12 assa, koste hva det koste vil=P hehe!

 

 

Lykke til folkens! Velger å "isolere" meg fra verden nå de siste timene =)

Lenke til kommentar

Jeg føler det gikk helt greit! Hvordan løste dere oppgaven på del 1 der man skulle bevise høyden i et parallellogram tror jeg? Jeg brukte pytagoras, men vet ikke om det er riktig. Siden vi ikke hadde kalkulator på del 1 er det jo litt vanskelig å regne ut kvadratroten til et tall..

Lenke til kommentar

Jeg føler det gikk helt greit! Hvordan løste dere oppgaven på del 1 der man skulle bevise høyden i et parallellogram tror jeg? Jeg brukte pytagoras, men vet ikke om det er riktig. Siden vi ikke hadde kalkulator på del 1 er det jo litt vanskelig å regne ut kvadratroten til et tall..

 

 

Man skulle finne kvadratroten til 4, og det er jo 2! Så det var ikke veldig vanskelig å løse den uten kalkulator. Men jeg gjorde det samme som deg, brukte pytagoras =) Fasiten har kommet ut på matematikk.net. Men jeg stussa over den siste(?) oppgaven på del 1, der man skulle fortelle om de treningsabonnementene. Matematikk.net fasiten sier at avtale 1 har A og P proporsjonale? men hvordan går det? Når P/A= IKKE KONSTANT???

 

Jeg trodde jeg hadde alt riktig på del 1, men så så jeg den fasiten til matematikk.net. Hvor mye kan det der trekke ned? Jeg svarte rett på ALT i den oppgaven, bare en setning feil om proporsjonaliteten i avtale 1.

Lenke til kommentar

 

Jeg føler det gikk helt greit! Hvordan løste dere oppgaven på del 1 der man skulle bevise høyden i et parallellogram tror jeg? Jeg brukte pytagoras, men vet ikke om det er riktig. Siden vi ikke hadde kalkulator på del 1 er det jo litt vanskelig å regne ut kvadratroten til et tall..

 

 

Man skulle finne kvadratroten til 4, og det er jo 2! Så det var ikke veldig vanskelig å løse den uten kalkulator. Men jeg gjorde det samme som deg, brukte pytagoras =) Fasiten har kommet ut på matematikk.net. Men jeg stussa over den siste(?) oppgaven på del 1, der man skulle fortelle om de treningsabonnementene. Matematikk.net fasiten sier at avtale 1 har A og P proporsjonale? men hvordan går det? Når P/A= IKKE KONSTANT???

 

Jeg trodde jeg hadde alt riktig på del 1, men så så jeg den fasiten til matematikk.net. Hvor mye kan det der trekke ned? Jeg svarte rett på ALT i den oppgaven, bare en setning feil om proporsjonaliteten i avtale 1.

 

Takk! Skal se på fasiten nå og sammenligne med løsningen jeg har på kladdearkene nå :) Og jeg skrev også at ingen av avtalene var proposjonale eller omvendt proposjonale i den treningsoppgaven så håper nok at fasiten er feil...

Lenke til kommentar

 

 

Jeg føler det gikk helt greit! Hvordan løste dere oppgaven på del 1 der man skulle bevise høyden i et parallellogram tror jeg? Jeg brukte pytagoras, men vet ikke om det er riktig. Siden vi ikke hadde kalkulator på del 1 er det jo litt vanskelig å regne ut kvadratroten til et tall..

 

 

Man skulle finne kvadratroten til 4, og det er jo 2! Så det var ikke veldig vanskelig å løse den uten kalkulator. Men jeg gjorde det samme som deg, brukte pytagoras =) Fasiten har kommet ut på matematikk.net. Men jeg stussa over den siste(?) oppgaven på del 1, der man skulle fortelle om de treningsabonnementene. Matematikk.net fasiten sier at avtale 1 har A og P proporsjonale? men hvordan går det? Når P/A= IKKE KONSTANT???

 

Jeg trodde jeg hadde alt riktig på del 1, men så så jeg den fasiten til matematikk.net. Hvor mye kan det der trekke ned? Jeg svarte rett på ALT i den oppgaven, bare en setning feil om proporsjonaliteten i avtale 1.

 

Takk! Skal se på fasiten nå og sammenligne med løsningen jeg har på kladdearkene nå :) Og jeg skrev også at ingen av avtalene var proposjonale eller omvendt proposjonale i den treningsoppgaven så håper nok at fasiten er feil...

 

 

 

Åhja, så bra jeg ikke var den eneste som gjorde sånn! Jeg surra så mye med den første og enkleste oppgaven - målestokk. I kladden har jeg både ganga og delt, og jeg husker ikke hva jeg skrev til slutt! Det var jo verdens enkleste oppgave, og 6mm(0,6 cm) skulle jo bare ganges med 50! men på kladden har jeg delt 50 på 0,6, men et annet sted har jeg ganget og kommet fram til 30 cm, men aner ikke om jeg skrev det på innføringen. Dumme hjernen min!

 

Jeg tok jo 1P til jul også, synes denne eksamenen var "enklere", men bare litt "krevende" oppgaveløsning. litt mye mellomregning og tenking osv.

 

 

Den oppgaven på del 2, med den stigen. b) var så utydelig! Jeg visste ikke om man skulle bruke avstanden fra veggen til stigen som man fikk opppgitt i a)? jeg endte bare opp med å sette ab= 4/11c og ac=x. Også fant jeg frem til x! Gjorde noen flere sånn?

 

Og den ene sannsynlighetsoppgaven, sto ikke om med eller uten tilbakelegging! Så jeg antok uten tilbakelegging jeg:S, den med de kulene og det hersens valgtreet. Skrev det også at jeg antar det. Synes de er så dårlige med oppgaveformuleringer.

Endret av Futuredoctor
Lenke til kommentar

På sannsynlighetsoppgaven med de kulene stod det vel at man plukket tre filfeldige kuler samtidig? Ergo ingen tilbakelegging.

 

Vindmålegrafoppgaven synes jeg var artig, men uten PC med geogebra på ble det til at jeg måtte tegne den opp for hånd, så jeg begrenset det til å plotte ned en måling per hele time. Satser på at jeg ikke får noe særlig trekk for det...

 

Jeg tror jeg får en firer, og det er jeg veldig fornøyd med. 2P i morra...

Endret av Shirmah
Lenke til kommentar

På sannsynlighetsoppgaven med de kulene stod det vel at man plukket tre filfeldige kuler samtidig? Ergo ingen tilbakelegging.

 

Vindmålegrafoppgaven synes jeg var artig, men uten PC med geogebra på ble det til at jeg måtte tegne den opp for hånd, så jeg begrenset det til å plotte ned en måling per hele time. Satser på at jeg ikke får noe særlig trekk for det...

 

Jeg tror jeg får en firer, og det er jeg veldig fornøyd med. 2P i morra...

åhja haha! Det er sant det:p så lenge du er fornøyd så! Lykke til imorgen:)

Endret av Futuredoctor
Lenke til kommentar

Æsj.. feil på sannsynlighet igjen på del 1! Jeg fikk så dårlig tid.. der mista jeg to poeng.... dritt... Selvfølgelig er jo det betinget sannsynlighet, den oppgaven med jenter og gutter som trekkes, men den dumme hjernen min tenkte ikke sånn. Eller ja. Jeg sliter med å huske, men mener at jeg ikke tok betinget sannsynlighet, altså uten tilbakelegg. Selvfølgelig er jo p(jIg).. men neida.. jeg bomma IGJEN.. Sist gang også ble jeg trukket fra 5 - 6 pga en sannsynlighetsoppgave og en annen dum geometri oppgave. Må jeg seriøst ha alt riktig for å få 6? kan jeg ikke ha 57-58 poeng? De sier at poeng er bare veiledende og at helhetsinntrykket teller, og på alle oppgaver har jeg vist veldig ordentlig og forklart alt.. Da bør jo ikke en- to dumme deloppgaver trekke meg en hel karakter ned..?

 

Jeg gjorde riktig på del 2 sannsynligheten, del 1 oppgaven var bare en glipp fordi som sagt.. fikk dårlig tid :( Andre gangen jeg tar opp denne matten.. får jeg 5 igjen pga en dum feil, så skyter jeg meg selv..

Endret av Futuredoctor
Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg føler det gikk helt greit! Hvordan løste dere oppgaven på del 1 der man skulle bevise høyden i et parallellogram tror jeg? Jeg brukte pytagoras, men vet ikke om det er riktig. Siden vi ikke hadde kalkulator på del 1 er det jo litt vanskelig å regne ut kvadratroten til et tall..

 

 

Man skulle finne kvadratroten til 4, og det er jo 2! Så det var ikke veldig vanskelig å løse den uten kalkulator. Men jeg gjorde det samme som deg, brukte pytagoras =) Fasiten har kommet ut på matematikk.net. Men jeg stussa over den siste(?) oppgaven på del 1, der man skulle fortelle om de treningsabonnementene. Matematikk.net fasiten sier at avtale 1 har A og P proporsjonale? men hvordan går det? Når P/A= IKKE KONSTANT???

 

Jeg trodde jeg hadde alt riktig på del 1, men så så jeg den fasiten til matematikk.net. Hvor mye kan det der trekke ned? Jeg svarte rett på ALT i den oppgaven, bare en setning feil om proporsjonaliteten i avtale 1.

 

Takk! Skal se på fasiten nå og sammenligne med løsningen jeg har på kladdearkene nå :) Og jeg skrev også at ingen av avtalene var proposjonale eller omvendt proposjonale i den treningsoppgaven så håper nok at fasiten er feil...

 

 

 

Åhja, så bra jeg ikke var den eneste som gjorde sånn! Jeg surra så mye med den første og enkleste oppgaven - målestokk. I kladden har jeg både ganga og delt, og jeg husker ikke hva jeg skrev til slutt! Det var jo verdens enkleste oppgave, og 6mm(0,6 cm) skulle jo bare ganges med 50! men på kladden har jeg delt 50 på 0,6, men et annet sted har jeg ganget og kommet fram til 30 cm, men aner ikke om jeg skrev det på innføringen. Dumme hjernen min!

 

Jeg tok jo 1P til jul også, synes denne eksamenen var "enklere", men bare litt "krevende" oppgaveløsning. litt mye mellomregning og tenking osv.

 

 

Den oppgaven på del 2, med den stigen. b) var så utydelig! Jeg visste ikke om man skulle bruke avstanden fra veggen til stigen som man fikk opppgitt i a)? jeg endte bare opp med å sette ab= 4/11c og ac=x. Også fant jeg frem til x! Gjorde noen flere sånn?

 

Og den ene sannsynlighetsoppgaven, sto ikke om med eller uten tilbakelegging! Så jeg antok uten tilbakelegging jeg:S, den med de kulene og det hersens valgtreet. Skrev det også at jeg antar det. Synes de er så dårlige med oppgaveformuleringer.

 

Jeg brukte pytagoras for finne AC på den stigeoppgaven. Var litt usikker på hva de spurte etter men satser på at det var det :D Først fant jeg jo selvfølgelig lince BC ved hjelp av den 4 : 11 regelen som var opgitt i oppgaveteksten

Lenke til kommentar

Nei, hele fasiten er ikke ute ennå. Er en som driver og legger ut, men nå er jo ikke han mattelærer. Vi er uenige på en del oppgaver.. Nei vettu hva, dette var noe herk assa. Jeg har nesten alt riktig, men noe småtteri har jeg sikkert bomma på her og der. Hvorfor skal sensorene være så fæle med å gi seksern? Fikks å dårlig tid på del 1 at jeg fikk krampe i hånda til slutt fordi jeg skrev så fort...

Lenke til kommentar

Nei, hele fasiten er ikke ute ennå. Er en som driver og legger ut, men nå er jo ikke han mattelærer. Vi er uenige på en del oppgaver.. Nei vettu hva, dette var noe herk assa. Jeg har nesten alt riktig, men noe småtteri har jeg sikkert bomma på her og der. Hvorfor skal sensorene være så fæle med å gi seksern? Fikks å dårlig tid på del 1 at jeg fikk krampe i hånda til slutt fordi jeg skrev så fort...

Jaja, vi får håpe på det beste! :) Håper på sekser jeg og, men er nok fornøyd med 5 også. Orker ikke å ta det opp for da mister jeg standpunktskarakteren:/

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...