Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Mattte P eksamen 23 MAi


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har bare en ting å si. Start å øv, dette er et enkelt fag å f¨en bra karakter i. Jeg ville satt meg ned og lest på tidligere eksamensett slik at man vet hvilken typer oppgaver man får. Les minst 2 timer hver dag. Så du i det minste har lest noe. Det er ganske frustrerende hvis man ikke kan så mye når man kommer. Noen kan mye i dette faget uten å ha lest. Men jeg ville lest en minimum 1 time hver dag for samvittighetens skyld.

Lenke til kommentar

Har bare en ting å si. Start å øv, dette er et enkelt fag å f¨en bra karakter i. Jeg ville satt meg ned og lest på tidligere eksamensett slik at man vet hvilken typer oppgaver man får. Les minst 2 timer hver dag. Så du i det minste har lest noe. Det er ganske frustrerende hvis man ikke kan så mye når man kommer. Noen kan mye i dette faget uten å ha lest. Men jeg ville lest en minimum 1 time hver dag for samvittighetens skyld.

Har ikke hatt så mye tid, måtte bruke tiden min på r2 eksamen

Lenke til kommentar

Jeg har også 1p på fredag! Hadde tysk i dag, og tysk imorgen. Jeg begynner ikke med 1P før imorgen kveld. Men jeg tok det til jul og fikk 5, det eneste jeg vil si er: TENK ENKELT.. DET ENKLE ER OFTE DET BESTE. Hehe.. jeg har jo hatt 1T, S1 og S2, så jeg tenkte jo aldri at hvis det står : finn arealet. Så betyr det finn arealet, jeg overkompliserte ting VELDIG. Så du er egentlig nødt til å gjøre deg kjent med 1P´s "lave" nivå. Spess du som har R matte!

Lenke til kommentar

Okei, nå sitter jeg her og gjør eksamen fra våren 2010 og jeg synes seriøst at oppgave 4 på del to er ganske forjævlig =S nå har jo noe pensum i 1P forandret seg siden 2010, synes dere den er viktig å sitte og bruke ørten timer på? Synes seriøst at den var ganske dårlig.

Lenke til kommentar

Okei, nå sitter jeg her og gjør eksamen fra våren 2010 og jeg synes seriøst at oppgave 4 på del to er ganske forjævlig =S nå har jo noe pensum i 1P forandret seg siden 2010, synes dere den er viktig å sitte og bruke ørten timer på? Synes seriøst at den var ganske dårlig.

Vet du om perspektiv-tegning ogsånt forsatt gjelder?

Lenke til kommentar

 

Okei, nå sitter jeg her og gjør eksamen fra våren 2010 og jeg synes seriøst at oppgave 4 på del to er ganske forjævlig =S nå har jo noe pensum i 1P forandret seg siden 2010, synes dere den er viktig å sitte og bruke ørten timer på? Synes seriøst at den var ganske dårlig.

Vet du om perspektiv-tegning ogsånt forsatt gjelder?

 

 

 

Det er ute av pensum!

Lenke til kommentar

Jeg har blitt ferdig med to eksamensett blant annet den i høst. Jeg tok en ordentlig "eksamen" med full tid, og fikk 6 småfeil. Noen av oppgavene er helt idiotisk, finn gjennomsnittet av fiskeartene og slike ting. Eneste jeg frykter er del 1 der man ikke har hjelpemiddel, men må bruke morgendagen til å pugge de diverse formelene som kan dukke opp.


 

 

Okei, nå sitter jeg her og gjør eksamen fra våren 2010 og jeg synes seriøst at oppgave 4 på del to er ganske forjævlig =S nå har jo noe pensum i 1P forandret seg siden 2010, synes dere den er viktig å sitte og bruke ørten timer på? Synes seriøst at den var ganske dårlig.

Vet du om perspektiv-tegning ogsånt forsatt gjelder?

 

 

 

Det er ute av pensum!

 

Er det flere ting som er ute av temaet?

Lenke til kommentar

Har brukt to dager nå og håper på en sekser. Men jeg har Norsk skriftlig samt r1 eksamen denne uka. Ikke snakk om muntlig eksamene starter og målet er å få 5êr på alle, kanskje snike inn en eller to seksere, men man skal vel ha lov til å drømme :p. Den faget jeg frykter mest må bli sosialkunnskap eksamen. Har ennå ikke startet å lese, tenker neste uke og trenger minst en 4er.

Lenke til kommentar

Jeg har blitt ferdig med to eksamensett blant annet den i høst. Jeg tok en ordentlig "eksamen" med full tid, og fikk 6 småfeil. Noen av oppgavene er helt idiotisk, finn gjennomsnittet av fiskeartene og slike ting. Eneste jeg frykter er del 1 der man ikke har hjelpemiddel, men må bruke morgendagen til å pugge de diverse formelene som kan dukke opp.

 

 

Okei, nå sitter jeg her og gjør eksamen fra våren 2010 og jeg synes seriøst at oppgave 4 på del to er ganske forjævlig =S nå har jo noe pensum i 1P forandret seg siden 2010, synes dere den er viktig å sitte og bruke ørten timer på? Synes seriøst at den var ganske dårlig.

Vet du om perspektiv-tegning ogsånt forsatt gjelder?

 

 

 

Det er ute av pensum!

 

Er det flere ting som er ute av temaet?

 

 

ikke som jeg vet =)

 

Men er det ingen her som satser 6 som har sett på vår 2010?

 

Hadde tysk i går og tysk i dag jeg.. norsk skriftlig og s1 neste uke.. også norsk muntlig og historie uka etter.. så har mye å gjøre sjæl. NØDT til å få sekser på fredag.

Lenke til kommentar

hehhe, så spørsmålet nå. De spør om hvor høy han ene duden er, er det rart at sekser glipper når man får slike tulleoppgaver.

 

 

Jeg kunne aldri ha tenkt meg til at jeg må måle på arket hvor høy han er i forhold til sylinderen :S og hva er høyden til sylinderen? ved å måle utenom rekkverket på toppen, så får jeg ikke samme svar som i fasiten. Hater oppgaver der man må "omtrent" finne verdier.. ja, jeg er klar over at problemløsning er lærerplanmål, men herlighet da? Dette skal 16 åringer klare!

Lenke til kommentar

Har bare en ting å si. Start å øv, dette er et enkelt fag å f¨en bra karakter i. Jeg ville satt meg ned og lest på tidligere eksamensett slik at man vet hvilken typer oppgaver man får. Les minst 2 timer hver dag. Så du i det minste har lest noe. Det er ganske frustrerende hvis man ikke kan så mye når man kommer. Noen kan mye i dette faget uten å ha lest. Men jeg ville lest en minimum 1 time hver dag for samvittighetens skyld.

Ikke så enkelt du skal ha det til. Jeg hadde matte P vg2 eksamen, fikk 3. Men øvde ikke noe hardt heller. Tviler det hadde hjulpet noe særlig på karakteren.

Lenke til kommentar

 

Har bare en ting å si. Start å øv, dette er et enkelt fag å f¨en bra karakter i. Jeg ville satt meg ned og lest på tidligere eksamensett slik at man vet hvilken typer oppgaver man får. Les minst 2 timer hver dag. Så du i det minste har lest noe. Det er ganske frustrerende hvis man ikke kan så mye når man kommer. Noen kan mye i dette faget uten å ha lest. Men jeg ville lest en minimum 1 time hver dag for samvittighetens skyld.

Ikke så enkelt du skal ha det til. Jeg hadde matte P vg2 eksamen, fikk 3. Men øvde ikke noe hardt heller. Tviler det hadde hjulpet noe særlig på karakteren.

 

 

Enig med deg der =) fikk samme karakter i 1P som i S1 og S2. Så 1P ekke bare bare, men så "faller" matte "naturlig" for noen da. En venninne av meg jobbet veldig lite i forhold til meg med P matte til jul. Hun fikk 6, mens jeg fikk 5.

Lenke til kommentar

P-matte er å tenke helt enkelt, og det kreves bare dager å repetere prosent, målenheter og pugge endel formler. Men å få sekser er ikke enkelt, men 5er er latterlig enkelt. Du trenger bare 45 poeng, mens 6er krever 56 poeng.

 

 

Det verste er.. jeg fikk 53-54 poeng. Klarte å bomme noe sykt på verdens enkleste sannsynlighetsoppgave og en annen dum oppgave om en ball. Og som du sier, tenke enkelt.. Jeg gjør ikke det. Har så store problemer med det, jeg klarer ikke å tro på at noe er så enkelt å regne ut..

 

 

PS: jeg vet hvor mange poeng jeg fikk fordi jeg klaget på karakteren.

Endret av Futuredoctor
Lenke til kommentar

 

P-matte er å tenke helt enkelt, og det kreves bare dager å repetere prosent, målenheter og pugge endel formler. Men å få sekser er ikke enkelt, men 5er er latterlig enkelt. Du trenger bare 45 poeng, mens 6er krever 56 poeng.

 

 

Det verste er.. jeg fikk 53-54 poeng. Klarte å bomme noe sykt på verdens enkleste sannsynlighetsoppgave og en annen dum oppgave om en ball. Og som du sier, tenke enkelt.. Jeg gjør ikke det. Har så store problemer med det, jeg klarer ikke å tro på at noe er så enkelt å regne ut..

 

 

PS: jeg vet hvor mange poeng jeg fikk fordi jeg klaget på karakteren.

 

Hvordan er det å klage på karakteren? Gjelder det alle fag innen privatist og hvor langt tid tar det før du får svar? 54 poeng, :o Så nære

Endret av sony23
Lenke til kommentar

 

 

P-matte er å tenke helt enkelt, og det kreves bare dager å repetere prosent, målenheter og pugge endel formler. Men å få sekser er ikke enkelt, men 5er er latterlig enkelt. Du trenger bare 45 poeng, mens 6er krever 56 poeng.

 

 

Det verste er.. jeg fikk 53-54 poeng. Klarte å bomme noe sykt på verdens enkleste sannsynlighetsoppgave og en annen dum oppgave om en ball. Og som du sier, tenke enkelt.. Jeg gjør ikke det. Har så store problemer med det, jeg klarer ikke å tro på at noe er så enkelt å regne ut..

 

 

PS: jeg vet hvor mange poeng jeg fikk fordi jeg klaget på karakteren.

 

Hvordan er det å klage på karakteren? Gjelder det alle fag innen privatist og hvor langt tid tar det før du får svar? 54 poeng, :o Så nære

 

 

 

Gjelder skriftlige eksamener ja, (muntlig kun hvis det er formelle feil!). Man sender bare inn et skjema, man ber vel egentlig bare om at sensor skal se på oppgaven på nytt for å se om den første sensoren kanskje bedømte for strengt.. Til våren kan man få svar innen 1-2 uker fordi det er hurtigklage, men til høsten kan det ta opptil 3 mnder. Jeg fikk svar etter 2 mnder.

 

Jeg synes de kunne gitt meg en sekser. De sier jo at poengsum ikke teller, men jeg vet jo at de oppgavene jeg bomma på er DØDSENKLE.. Og det å overse noe så enkelt er jo ikke bra nok for en sekser.. vet ikke. Blir bare oppgit altså

 

 

Jeg gjør bare eksamener f.o.m 2011, hva synes dere? Hakke tid eller ork til å gjøre så mange. Vet ikke om jeg rekker 5 eksamener på en dag, men..

Endret av Futuredoctor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...