Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst] Hjelp med montering av ts-wx110a

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nå prøvd i flere dager å få denne suben til å fungere, men til frustrasjon har jeg fortsatt ikke greid å få dette til enda. Den nekter å fungere
Har en Kenwood KDC-bt31u spiller og prøver å få koble til en Pioneer TS-WX110A. Har dratt strøm fra batteriet inn i bilen og alt men fortsatt får jeg den ikke til å fungere.
post-228527-0-22625800-1400516142_thumb.jpg

Har tegnet opp hvordan jeg har koblet det opp. Har prøvd å bytte begge sikringene til ingen nytte og sitter helt fast her. Har vært i butikken som har testet selve produktet og fikk tilbakemelding om at den fungerte (leverte dog kun selve spilleren)

Har tilgang på et multimeter så men vet ikke helt hvordan jeg skal koble det til når det virker som at selve spilleren ikke tar å trekker strøm i det hele tatt..

Noen som har noen erfaringer med lignende problem?

Setter pris på all hjelp jeg kan få!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blir litt usikker når jeg ser to ledninger som går over til en, uten at det skal gjøre at det ikke spiller, men du bør ha en hel stereo signalkabel fra spilleren til suben...

Multimeteret kan du stille til 20V DC, og så kan du måle spenningen inn på forsterkeren(suben). Har du 13.5V+ der(motor igang), så måler du mellom remote og jord, og der skal det være minst 12V(spilleren PÅ). Er begge disse i orden, så skal suben skru seg på.

• Liker 1
Skrevet

Tegningen er noe feil der ja, er en RCA kabel kjøpt på strømmen bilradio beregnet for bruk til forsterkere og slikt i bil. Har målt spenningen inn på forsterkeren og den er på ca 13.48 med motoren igang så dit er det nok korrekt. Suben skrur seg ikke på så vet ikke om jeg vil få noen utslag mellom remote og jord?

Skrevet

Prøv å sett en ledning mellom remote på forsterker og strøm inn på forsterkeren. Koble ut den som går fra spilleren. Får du liv i forsterkeren er det brudd i remote fra spiller og forsterker.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Om du har merket kablene riktig i tegninga di, så vil jeg tro det er system control som er feilen..

Mener å huske denne er for ekstern kontroll av spilleren (f.eks rattfjernkontrol), du må koble deg inn på den som går til elektrisk antenne.

Denne er som regel blå, og har evt ei stripe på seg.

Med multimeter så kan du også måle denne, bare ta jordings pinnen bort på jording på spilleren f.eks (evt i chassi på spilleren), og og den røde pinnen mot den blå kabelen.

Multimeteret bør stå på ca 20v for å få mer nøyaktig måling :)

Burde få et resultat på 11-12v om motoren ikke går, og noe høyere om den er igang.

*edit*

Lastet ned manualen, og der står det:

Blue/White
(Power control/Antenna control wire)
Det står også at den er merket med p.cont og/eller ant.cont.
Mens kabelen jeg tror du har koblet deg på er:
Light Blue/Yellow
(Steering remote control wire)

Denne er merket remote cont. og/eller steering wheel remote input.

Jeg har ihvertfall gjort den feilen 1 eller 2 ganger :p
Tenker bare blå kabel, tar den første jeg får tak i og kobler på :p hehe

Endret av J@9
Skrevet

Hei alle sammen! nå var det mange forslag her, men jeg løste det hele med hjelp av det cossiemk1 nevnte. Hadde koblet meg til riktig kabel og alt og egentlig fant jeg ut at jeg hadde gjort alt riktig, det viser seg nemlig at remote ledningen fra spilleren er gååen, fikk ihvertfall ingen spenning på den når jeg tok multimeteret direkte på kabelen og den andre enden i jord. Løste hele problemet med å bruke sigarettenneren som jeg fant ut skrudde seg av med tenningen og koblet meg på den sikringen :) Nå er jeg ihvertfall veldig fornøyd! Takk til alle dere som kom med forslag!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...