Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Økonomi og ledelse V2014


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Noen som har kommet opp i dette og har noen tanker rundt oppgaven? I forberedelsedelen er ikke investeringanalyse oppgitt som tema, er vi heldige å unngår dette? Hva tenker dere?

Utifra teksten var eg rimelig sikker på at vi fikk investeringsanalyse. Med tanke på at de skal lage nytt produksjonsannlegg.

 

Men det står ikke oppført som et tema, så kan være vi slipper.

Ellers er de lure og tar det innenfor kapitalbehov og finansiering, noe som

ofte henger sammen med investeringsanalyser.

 

Utenom det er jeg rimelig fornøyd med oppgavene!

 

Hva tenker dere om markedet? Monopolistisk?

Lenke til kommentar

Ja, det er godt mulig! Er bare læreren min som har gitt klassen den oppfatningen. Jeg tenker monopolistisk ja, tror ikke markedet for el-sykler er så sabla stort.

 

Har du noen fasiter eller lignende til gamle eksamener? Læreren vår sier hun ikke får lov til å gi ut løsningsforslag, så har ikke særlig å forholde meg til når jeg gjør eksamensoppgaver fra tidligere år.

Lenke til kommentar

hei!

Jeg tror ikke det kommer til å bli en oppgave med investeringsanalyse, det er mange tema fra før av, og den teller lite i forhold til forståelse av faget.

Kapitalbehov og finansiering blir nok den vanskeligste oppgaven, har sett på et par eksamenssett fra 2013 og der var den vanskelig..

 

Tipper det blir monopolmarked ja.

 

Hva tror dere oppgaven rundt ledelse vil bli? Fikk veldig lite ut av teksten selv.

 

 

Lenke til kommentar

Ja, det er godt mulig! Er bare læreren min som har gitt klassen den oppfatningen. Jeg tenker monopolistisk ja, tror ikke markedet for el-sykler er så sabla stort.

 

Har du noen fasiter eller lignende til gamle eksamener? Læreren vår sier hun ikke får lov til å gi ut løsningsforslag, så har ikke særlig å forholde meg til når jeg gjør eksamensoppgaver fra tidligere år.

 

Hei! Kan sende deg på mail, har vår 2013 :) Læreren min synes den var alt for vanskelig da, men det blir vel ikke verre enn den.

Lenke til kommentar

hei!

Jeg tror ikke det kommer til å bli en oppgave med investeringsanalyse, det er mange tema fra før av, og den teller lite i forhold til forståelse av faget.

Kapitalbehov og finansiering blir nok den vanskeligste oppgaven, har sett på et par eksamenssett fra 2013 og der var den vanskelig..

 

Tipper det blir monopolmarked ja.

 

Hva tror dere oppgaven rundt ledelse vil bli? Fikk veldig lite ut av teksten selv.

 

 

Hei!

 

Tror ledelses oppgaven blir relativt grei.

Pensum/teorien til ledelse er ganske kort og mye er sånn du kan tenke deg til selv.

Tror også at den teller lite, men fortsatt vitkig å gjøre, man kan hanke inn litt ekstra poeng der.

 

 

 

Ja, det er godt mulig! Er bare læreren min som har gitt klassen den oppfatningen. Jeg tenker monopolistisk ja, tror ikke markedet for el-sykler er så sabla stort.

 

Har du noen fasiter eller lignende til gamle eksamener? Læreren vår sier hun ikke får lov til å gi ut løsningsforslag, så har ikke særlig å forholde meg til når jeg gjør eksamensoppgaver fra tidligere år.

 

Hei! Kan sende deg på mail, har vår 2013 :) Læreren min synes den var alt for vanskelig da, men det blir vel ikke verre enn den.

 

 

Du har ikke lyst å dele med meg og?

 

 

litt sent å spørre, men hvordan øver dere? eksamensoppgave? leser i boken?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

hei!

Jeg tror ikke det kommer til å bli en oppgave med investeringsanalyse, det er mange tema fra før av, og den teller lite i forhold til forståelse av faget.

Kapitalbehov og finansiering blir nok den vanskeligste oppgaven, har sett på et par eksamenssett fra 2013 og der var den vanskelig..

 

Tipper det blir monopolmarked ja.

 

Hva tror dere oppgaven rundt ledelse vil bli? Fikk veldig lite ut av teksten selv.

 

 

Hei!

 

Tror ledelses oppgaven blir relativt grei.

Pensum/teorien til ledelse er ganske kort og mye er sånn du kan tenke deg til selv.

Tror også at den teller lite, men fortsatt vitkig å gjøre, man kan hanke inn litt ekstra poeng der.

 

 

 

Ja, det er godt mulig! Er bare læreren min som har gitt klassen den oppfatningen. Jeg tenker monopolistisk ja, tror ikke markedet for el-sykler er så sabla stort.

 

Har du noen fasiter eller lignende til gamle eksamener? Læreren vår sier hun ikke får lov til å gi ut løsningsforslag, så har ikke særlig å forholde meg til når jeg gjør eksamensoppgaver fra tidligere år.

 

Hei! Kan sende deg på mail, har vår 2013 :) Læreren min synes den var alt for vanskelig da, men det blir vel ikke verre enn den.

 

 

Du har ikke lyst å dele med meg og?

 

 

litt sent å spørre, men hvordan øver dere? eksamensoppgave? leser i boken?

 

Tror aldri jeg har lest så lite til en eksamen, det skal vel gå bra :) eksamensoppgaver er det eneste

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...