Gå til innhold

Drivere til Mobility Radeon 9000 fra Laptop-produsentene


davido

Anbefalte innlegg

Jeg sliter litt med å få brukt alle spill jeg har på laptopen min. (Acer 803Lci) da de nyeste driverne acer har kommet med til skjermkortet er absolete ifølge noen av spillene. F.eks Ufo: Aftermath som er det perfekte tidsfordriv på en laptop :D Jeg har nettopp prøvd å bruke andre laptopfabrikanter sine drivere til Mob. Radeon 9000 men uten hell. De vil ikke la seg bli installert. Er det noen annen måte å få oppgradert skjermkortdriverne eller er jeg virkelig prisgitt Acer sin trege drivertilpasning?? :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Omegadriverne var helt supre. Nå kan jeg jo til og med klokke kortet! 8) Helt supert. Til deg rolf: radeon M 9000 funker supert til de fleste spill faktisk. Særlig med en fet prosessor i ryggen. Men de blir nok litt avlegs om ikke så lenge tenker jeg. Men alle spill i strategi-sjangeren er perfekte til slike kort. Gleder meg til å ta med den nye laptopen min ut på reise. :smile:

Lenke til kommentar
Omegadriverne var helt supre. Nå kan jeg jo til og med klokke kortet! 8) Helt supert. Til deg rolf: radeon M 9000 funker supert til de fleste spill faktisk. Særlig med en fet prosessor i ryggen. Men de blir nok litt avlegs om ikke så lenge tenker jeg. Men alle spill i strategi-sjangeren er perfekte til slike kort. Gleder meg til å ta med den nye laptopen min ut på reise. :smile:

 

Tok en kjapp test av mitt radeon firegl 9000 med 64MB RAM, i 3DMark2001 fikk jeg 7234 poeng og i 3DMark2003 fikk jeg 1077 poeng. Ingen ghosting på skjermen heller :)

 

Laptoppen er forøvrig en IBM T40p, P-M 1.6GHz, 14" 1400x1050 LCD, 512MB RAM. Skal ta en liten test med Omegadriverene også, kanskje ting går enda smoothere da :)

Lenke til kommentar

Selve driverne gjorde ikke mye til eller fra i 3Dmark2001. Men alle spillene funker ihvertfall nå. Men det beste er klokkepotensialet til skjermkortet. Kjører helt stabilt (med batteridrift) på core=326.25 mhz og memory=249.75mhz

Med disse frekvensene fikk jeg ca 8900 poeng i 3dmark2001!! :bgrin:

Med strømadapter i fikk jeg mye høyere frekvenser men jeg har ikke turt å teste så veldig mye. Dette holder for en stund tror jeg :D

Ingenting er som naturegame i 32bits farge og 1400x1050 native lcd oppløsning med supersmooth fps!!

Lenke til kommentar

Når jeg legger inn de nevnte driverne, fullfører jeg driverinstallasjonen, og i det "copying files"-grafen, får jeg en feilmelding :grumpy: :

"Installasjonen ble ikke fullført. Forsøk å sett opp skjermkortet med en standard-VGA driver før du kjører installasjonsprogrammen"

Jeg har Prøvd å sette opp skjermkortet som en standard VGA driver, og jeg fjernet ati control-panel og driveren. Har en Green 732 som funker som fjell. Prøvde med "rad_w2kxp_omega_2487" (catalyst 3,8) driverne nå...

Specs på sign.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Beklager for å ta opp en gammel topic, men bedre enn å starte ny ;)

 

Fikk min bærbare i dag :w00t: og er kjempefornøyd. Når det gjelder klokking mde omega-driverene, hvor mye kan Radeon9000 klokkes ? Tørr ikke å prøve altfor mye uten å vite sikkert ;) Har forresten en Fujitsu Siemens Amilo D8830 :D

 

(Får 7450 i 3dmark uten klokking) :w00t:

Lenke til kommentar
Omegadriverne var helt supre. Nå kan jeg jo til og med klokke kortet!  8)  Helt supert. Til deg rolf: radeon M 9000 funker supert til de fleste spill faktisk. Særlig med en fet prosessor i ryggen. Men de blir nok litt avlegs om ikke så lenge tenker jeg. Men alle spill i strategi-sjangeren er perfekte til slike kort. Gleder meg til å ta med den nye laptopen min ut på reise. :smile:

 

Tok en kjapp test av mitt radeon firegl 9000 med 64MB RAM, i 3DMark2001 fikk jeg 7234 poeng og i 3DMark2003 fikk jeg 1077 poeng. Ingen ghosting på skjermen heller :)

 

Laptoppen er forøvrig en IBM T40p, P-M 1.6GHz, 14" 1400x1050 LCD, 512MB RAM. Skal ta en liten test med Omegadriverene også, kanskje ting går enda smoothere da :)

Har du prøvd Omega-driverne på FireGL9000 ennå? Evt noen andre som har gjort det?

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Kom tilbake til tråden etter lang tid nå, og etter masse testing har jeg funnet ut dette:

 

- Med omegadriverne sliter PC'n med å sette fargene til 32 bits hvis powerplay har blitt brukt en gang (eller mer).

 

- Bruk drivercleaner mellom hver gang man installerer nye drivere.

 

- Bruker nå DNA-drivere nå. med disse funker iallefall 32 bits farger som de skal, men driverne er litt tregere enn omega sine. [link]

 

- Har ikke prøvd å modde de ofisielle ATI-driverne med mobility modder, men det skal visst være best med tanke på ytelse. Sjekk på driverheaven for mob. modder og omega-driverne

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...