Gå til innhold

Hjelp til 17. Mai klær


Anbefalte innlegg

Hei :) Jeg er 14 år og konfirmant om en uke. Jeg har selvfølgelig fått dress til denne dagen, men vil ikke bruke den før selve dagen.

 

Er det sånn at man må gå i dress på 17. Mai? Eller kan jeg bruke dress sko, en kul jeans, hvit skjorte, og en blazer? Har ingen greier på mote, men hår at dette funker, fordi det er det eneste jeg har nå :p

 

Dressen jeg brukte til jul er alt for stor, da jeg har gått ned 2 bukse størrelser siden den tiden.

Endret av i337pwnd
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan man gå med hijab i 17.mai toget så kan man da faanmei også gå med jeans, fortrekker sistnevnte faktisk

 

Men de fleste som har mulighet til det pynter seg så mye de kan

 

Hva har religion med dette? man også gå med kippa og turban og alt annet knyttet til religion.

 

Dressjakke med jeans ser ikke pent. Det er anbefalt at man bruker enten blazerjakke og chinos eller så må du bruke dress.

Lenke til kommentar

 

Kan man gå med hijab i 17.mai toget så kan man da faanmei også gå med jeans, fortrekker sistnevnte faktisk

 

Men de fleste som har mulighet til det pynter seg så mye de kan

 

Hva har religion med dette? man også gå med kippa og turban og alt annet knyttet til religion.

 

Dressjakke med jeans ser ikke pent. Det er anbefalt at man bruker enten blazerjakke og chinos eller så må du bruke dress.

 

Hijab har like mye/lite med religion å gjøre som jeans har. Ingen her har snakket om religion....

 

Synes ikke det er nødvendig med så mye klespress spessielt rettet mot barn. Kle deg slik du selv synes er fint, det er fint nok. Når alt kommer til alt er det ikke hva moteeksperter eller se og hør kommentatorer som bestemmer hva du skal gå i det er hva du selv er komfortabel med.

 

Er forøvrig enig i at det ikke er noe vits i å spare på dressen når du først har en hengene klar i skapet...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Åfy du er finmeg crazy ass, den gærningen jo. Jeans på 17.Mai. Hva annet sprøtt du gjorde i tenåra tør jeg ikke tenke på.

 

Neida, fra spøk til halvor. 17.mai for kids og ungdom så er det selvfølgelig lovlig med jeans, bare sørg for å pynte deg litt ekstra, ta på en skjorte og sett gjerne en maiblomst/sløyfe i skjorta eller jakka, blir det varmt så er det greit med bare skjorte. Viktigste er tross alt at man koser seg på den store dagen.

 

Jeg brukte alltid jeans og skjorte når jeg var i komfalderen, fikk aldri kritikk pga det. Når du blir litt eldre så er det standar å trekke i dress.

Lenke til kommentar

Er litt annerledes nå som jeg er konfirmant :p Har en dress som ikke er slim-fit, men den er alt for stor for meg nå, siden jeg har slanka meg :p

 

Driter litt i ''mote'' og går med det jeg er komfortabel med, og det som er bra ut på MEG. Er det ikke mote å skille seg litt ut egentelig?

 

Har en skjorte med rutete, rødt hvitt og blått. Burde jeg bruke den, og ikke noe slips/sløyfe, eller bare en vanlig hvit skjorte?

Lenke til kommentar

Er litt annerledes nå som jeg er konfirmant :p Har en dress som ikke er slim-fit, men den er alt for stor for meg nå, siden jeg har slanka meg :p

 

Driter litt i ''mote'' og går med det jeg er komfortabel med, og det som er bra ut på MEG. Er det ikke mote å skille seg litt ut egentelig?

 

Har en skjorte med rutete, rødt hvitt og blått. Burde jeg bruke den, og ikke noe slips/sløyfe, eller bare en vanlig hvit skjorte?

 

Nå klarer ikke jeg å se for meg den rutete skjorta di, men jeg ville valgt hvit skjorte og 17.mai nål/bånd. Man skal jo være litt patriot også på 17.. Tror du finner sånt 17.mai stasj på Nille kjapt og billig....

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Åfy du er finmeg crazy ass, den gærningen jo. Jeans på 17.Mai. Hva annet sprøtt du gjorde i tenåra tør jeg ikke tenke på.

 

Neida, fra spøk til halvor. 17.mai for kids og ungdom så er det selvfølgelig lovlig med jeans, bare sørg for å pynte deg litt ekstra, ta på en skjorte og sett gjerne en maiblomst/sløyfe i skjorta eller jakka, blir det varmt så er det greit med bare skjorte. Viktigste er tross alt at man koser seg på den store dagen.

 

Jeg brukte alltid jeans og skjorte når jeg var i komfalderen, fikk aldri kritikk pga det. Når du blir litt eldre så er det standar å trekke i dress.

Vell... Spørs hvilken familie man er oppvokst i. I min var det ikke populært å droppe dressen.
Lenke til kommentar

 

 

Kan man gå med hijab i 17.mai toget så kan man da faanmei også gå med jeans, fortrekker sistnevnte faktisk

 

Men de fleste som har mulighet til det pynter seg så mye de kan

 

Hva har religion med dette? man også gå med kippa og turban og alt annet knyttet til religion.

 

Dressjakke med jeans ser ikke pent. Det er anbefalt at man bruker enten blazerjakke og chinos eller så må du bruke dress.

 

Hijab har like mye/lite med religion å gjøre som jeans har. Ingen her har snakket om religion....

 

Synes ikke det er nødvendig med så mye klespress spessielt rettet mot barn. Kle deg slik du selv synes er fint, det er fint nok. Når alt kommer til alt er det ikke hva moteeksperter eller se og hør kommentatorer som bestemmer hva du skal gå i det er hva du selv er komfortabel med.

 

Er forøvrig enig i at det ikke er noe vits i å spare på dressen når du først har en hengene klar i skapet...

 

 

Hijab er "påbudt" i enkelte tilfeller for kvinnene som følger islam. Jeans er ikke.

Lenke til kommentar

 

 

 

Kan man gå med hijab i 17.mai toget så kan man da faanmei også gå med jeans, fortrekker sistnevnte faktisk

 

Men de fleste som har mulighet til det pynter seg så mye de kan

 

Hva har religion med dette? man også gå med kippa og turban og alt annet knyttet til religion.

 

Dressjakke med jeans ser ikke pent. Det er anbefalt at man bruker enten blazerjakke og chinos eller så må du bruke dress.

 

Hijab har like mye/lite med religion å gjøre som jeans har. Ingen her har snakket om religion....

 

Synes ikke det er nødvendig med så mye klespress spessielt rettet mot barn. Kle deg slik du selv synes er fint, det er fint nok. Når alt kommer til alt er det ikke hva moteeksperter eller se og hør kommentatorer som bestemmer hva du skal gå i det er hva du selv er komfortabel med.

 

Er forøvrig enig i at det ikke er noe vits i å spare på dressen når du først har en hengene klar i skapet...

 

 

Hijab er "påbudt" i enkelte tilfeller for kvinnene som følger islam. Jeans er ikke.

 

Jeg lagde nettop en religion som har påbud med jeans, alle andre blir steinet. Merker du hvor dumt det hørtes ut ? ? ?

 

"Gud" krevde at jenter og menn skulle kle seg anstendig, dette blir selvsagt tolket i steinalderkulturer på den mest kvinneundertrykkende måten mulig, mens i mer moderne smafunn på en mer moderat måte

 

Resultatet av dette blir at dette er en kulturell (steinalderkultur) klesdrakt som ikke har noe med religion å gjøre. Og husk også at det er en olabukse kultur i vesten. Ser du poenget?

Lenke til kommentar

 

Åfy du er finmeg crazy ass, den gærningen jo. Jeans på 17.Mai. Hva annet sprøtt du gjorde i tenåra tør jeg ikke tenke på.

 

Neida, fra spøk til halvor. 17.mai for kids og ungdom så er det selvfølgelig lovlig med jeans, bare sørg for å pynte deg litt ekstra, ta på en skjorte og sett gjerne en maiblomst/sløyfe i skjorta eller jakka, blir det varmt så er det greit med bare skjorte. Viktigste er tross alt at man koser seg på den store dagen.

 

Jeg brukte alltid jeans og skjorte når jeg var i komfalderen, fikk aldri kritikk pga det. Når du blir litt eldre så er det standar å trekke i dress.

Vell... Spørs hvilken familie man er oppvokst i. I min var det ikke populært å droppe dressen.
Nå er jeg godt voksen da, mulig ting har forandret seg, men på min tid var det ikke vanlig at kids hadde dress før komfen, men hvit skjorte hadde vi...
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Er enig i at det ikke er så farlig å gå i jeans i tenårene, men det kan være greit å lære seg gode klesvaner.

Et par beige eller khaki chinos med blazer er helt innenfor når man er i konfirmasjonsalderen. Chinos får du bruk for uansett, digg å ha noe annet enn et par jeans :)

Lenke til kommentar

Kommer ann på jeans om de er slitte osv er det jo noe annet igjen enn om dem er ganske nye, har en fin farge eller sitter litt stramt og ikke henger rundt liksom. Jeg har gått med dressbukser og jeans og ja det som jeg føler meg konfortabel i. Bruker dressbuksene som joggebukser av og til så ja det har liksom ikke noe stor betydning for meg.
Man skal selvfølgelig ikke provosere andre med å komme i slitte klær og sæggebukser osv, men jeans funker jo det om den er fin. Så ja om man pynter seg litt på sin måte er det jo fint :)

Om det er noe av det eneste du har så ja det er vel fint det :)

Btw: Ser mange bilder av meg uten dress på 17.Mai og blir ikke flau eller noe på noen måte. Det er sånn jeg er og sånn jeg liker/likte å gå akuratt der og da.

Lenke til kommentar

Jeansen er slitt, men fikk den i går. Den er litt tettsittende men ikke helt sykt. Er litt kraftig, så er ikke fint med tettsittende på meg :p

Pointet mitt var ikke å skvise kroppen inn i en for liten bukse og si den passer. Mente mere man ikke må gå med de mest slappe buksene som bare henger eller joggebukser som chiller liksom. :) Så gå sikkert fint, men ja pynt deg på din måte så går det nok bra (:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...