Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

[Løst] Eksamen i norsk, 10.trinn 2014


Anbefalte innlegg

Og har dykk nokon forslag om kva som er lurt å lese seg litt opp om? Eg har prøvd å lese litt om Nøkken, men sitjer litt fast no.. Aner liksom ikkje kva eg bør finne ut meir om..

 

Og har dykk nokon forslag om kva som er lurt å lese seg litt opp om? Eg har prøvd å lese litt om Nøkken, men sitjer litt fast no.. Aner liksom ikkje kva eg bør finne ut meir om..

Har du lest om stormblåst?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nynorsk regler

For elever i ungdomsskolen og på videregående kan jeg garantere (!) en nynorskkarakter som ligger minst 1-2 karakterpoeng over det de har i dag. Dette fordrer bare at man setter seg inn i og lærer de reglene som er listet nedenfor.

Reglar:

Substantiv:

  • Hokjønn i A-forma (ei jente-jenta-jenter-jentene) blir bøygde heilt likt i bokmål og nynorsk
  • Inkjekjønnsord (eit kontor-kontoret-kontor-kontora – eit blad-bladet-blad-blada) er lettare på nynorsk enn på bokmål for i nynorsk er ubunden form HEILT LIK i eintal og fleirtal. Dvs inga ending, sjå parantesen. På bokmål er ubunden form av ”bladet” ”flere blader”.
  • Hankjønnord (ein båt-båten-båter-båtene) får ”a” i alle substantiv fleirtalsform: ein båt-båten-båtar-båtane. Men eintalsforma er lik.

Verb:

  • A-verb: Å laga-lagar-laga-har laga (Kan det bli lettare?)ALLE A-verb blir bøygde slik.
  • Sterke verb (verb som får omlyd – mao skiftar vokal i dei ulike verbtidene) blir bøygde heilt likt i bokmål og nynorsk utanom i presens og perfektum partisipp: Å finna-finn-fann-har funne. På bokmål får slike verb ei –er ending i presens og ein ”t” i perfektum : ”Nå finner jeg arket…” (presens). ”Jeg har funnet arket” (perfektum).

    I tillegg får verba i presens partisipp endinga ”-ande” på nynorsk: ”Ho kom springande”. ”Ho kom syklande”. (På bokmål: ”Hun kom springende”).

  • Svake verb (verb som har same vokal i alle former): ”Det hender jeg ønsker at…”: Å hende-hender-hendte-har hendt.Desse verba får –er ending i presens på nynorsk som på bokmål! Mao lik bøyingsform.
  • Eit råd: I infinitivforma ”Å bada” skriv med –a til slutt for dette gir eit meir nynorskpreg. Du kan også skriva med –e til slutt som på bokmål!

Eigeform/eigedomspronomen:

  • Skal alltid stå bak substantivet på nynorsk (står framforsubstantivet på bokmål): ”Eg gjekk for å henta boka mi…” eller ”Hunden til Julie” (på bokmål: ”Julies hund”)
  • Genitiv ”s” er forbode på nynorsk: ”Hunden til Julie”. Bokmål: ”Julies hund”. Mange syndar også på bokmål og skriv ”Julie’s hund” – dette er feil og er faktisk engelsk skrivemåte!

    Hugs at genitiv på bokmål for ord som sluttar på ”s”, ”z” og ”x”, blir skrive slik: ”Stians’ hund”. Her utgår ein ”s” som blir erstatta med ’-teiknet på bokmål.

Samansatte ord – likt på bokmål og nynorsk:

  • Hesteveddeløp: Mange skriv feil og brukar bindestrek: ”Heste-veddeløp”. Dette er ein stygg feil! Hugs at allesamansatte ord skal skrivast i eit og utan bindestrek (sjølv om det er 3 ord som blir satt saman er regelen slik). På engelsk deler ein opp orda – difor blir mange forvirra!

    Regelen er: Namnet på ein ting skal ALLTID skrivast i eit ord: ”Hesteveddeløp”, ”Fotballkamp”.

Namn på vekedagar og månader:

Blir skrive med liten bokstav på bokmål og nynorsk! Mange veit ikkje det – sjølv ikkje vaksne! Grunnen er nok at vekedagar og månader blir skrivne med store bokstavar på engelsk.

Bruken av ”og” og ”å” – likt på bokmål og nynorsk:

Å” blir brukt i kun 1 tilfelle:

  • Framfor eit verb i infinitiv: ”Å gå”. I alle andre verbformer skriv ein ”og”.

Preposisjonar – likt på bokmål og nynorsk:

To preposisjonar etter kvarandre blir alltid skrivne i eit ord både på bokmål og nynorsk. ”Herman gjekk inni trestammen”. ”Dette er ei helsing ifrå meg til deg”.

Men når det er 3 preposisjonar etter kvarandre, skal første preposisjonen stå åleine: ”Julie kom inn imellom oss to”.

Ord som byrjar på ”inn-” og ”in-” – likt på bokmål og nynorsk:

Kva tid skriv du slike ord med ein eller to ”n”-ar? Regelen er veldig enkel: Har ordet engelsk avstamming som ”invitation” og ”interest”, blir orda alltid skrivne med ein ”n” på bokmål og nynorsk: ”Invitasjon” og ”interesse”. Er ordet heilnorsk, blir det skrive med to ”n”-ar: ”Innkjøp”.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Og har dykk nokon forslag om kva som er lurt å lese seg litt opp om? Eg har prøvd å lese litt om Nøkken, men sitjer litt fast no.. Aner liksom ikkje kva eg bør finne ut meir om..

 

Og har dykk nokon forslag om kva som er lurt å lese seg litt opp om? Eg har prøvd å lese litt om Nøkken, men sitjer litt fast no.. Aner liksom ikkje kva eg bør finne ut meir om..

Har du lest om stormblåst?

 

Nei, eller det vil seie; eg har prøvd å setje meg litt inn i kva sången handlar om, men eg synes ikkje den var veldig lett å tolke..

Lenke til kommentar

 

 

Og har dykk nokon forslag om kva som er lurt å lese seg litt opp om? Eg har prøvd å lese litt om Nøkken, men sitjer litt fast no.. Aner liksom ikkje kva eg bør finne ut meir om..

 

Og har dykk nokon forslag om kva som er lurt å lese seg litt opp om? Eg har prøvd å lese litt om Nøkken, men sitjer litt fast no.. Aner liksom ikkje kva eg bør finne ut meir om..

Har du lest om stormblåst?

 

Nei, eller det vil seie; eg har prøvd å setje meg litt inn i kva sången handlar om, men eg synes ikkje den var veldig lett å tolke..

 

Aha. nei den var ikkje lett å forstå. Sliter litt med den eg også.

Lenke til kommentar

Og har dykk nokon forslag om kva som er lurt å lese seg litt opp om? Eg har prøvd å lese litt om Nøkken, men sitjer litt fast no.. Aner liksom ikkje kva eg bør finne ut meir om..

Gramatikk!! Omtrent det eneste jeg leser på. Ellers har jeg funnet litt småtteri for/imot nynorsk, + annet relativt stoff. :)

Lenke til kommentar

 

Og har dykk nokon forslag om kva som er lurt å lese seg litt opp om? Eg har prøvd å lese litt om Nøkken, men sitjer litt fast no.. Aner liksom ikkje kva eg bør finne ut meir om..

 

Og har dykk nokon forslag om kva som er lurt å lese seg litt opp om? Eg har prøvd å lese litt om Nøkken, men sitjer litt fast no.. Aner liksom ikkje kva eg bør finne ut meir om..

Har du lest om stormblåst?

 

Som eg skreiv tidlegare om Stormblåst: De skildrer jo den vakre naturen i Norge, men også ondskapen. De bruker naturen for å skildre ondskapen, det mørke og det dystre. Tror ikke man skal tenke at Norge er et land med mye ondskap, men kanskje at det finnes noe mørkt i det lyse. I Norge, som er en velferdsstat, finnes det også dårlige sider som mobbing, diskriminering, rasisme. Hele heftet fokuserer jo på gode og dårlige sider ved Norge.

Lenke til kommentar

 

Og har dykk nokon forslag om kva som er lurt å lese seg litt opp om? Eg har prøvd å lese litt om Nøkken, men sitjer litt fast no.. Aner liksom ikkje kva eg bør finne ut meir om..

Gramatikk!! Omtrent det eneste jeg leser på. Ellers har jeg funnet litt småtteri for/imot nynorsk, + annet relativt stoff. :)

 

Lurt! Har og funne nokon argument for og imot nynorsk, men eg har ein følelse av at det kanskje er ei litt for lett oppgåve..

Lenke til kommentar

 

 

Er ifinger lov?

Ja! takk Gud for at det er det, haha. Det er så mykje lettare å bruke iFinger enn å måtte slå opp kvart einaste ord i ordboka.

 

Trodde ikkje det var lov med ifinger eg.

 

Vi får i alle fall lov. Den vart installert på eksamensbrukaren i dag.

Lenke til kommentar

 

 

Og har dykk nokon forslag om kva som er lurt å lese seg litt opp om? Eg har prøvd å lese litt om Nøkken, men sitjer litt fast no.. Aner liksom ikkje kva eg bør finne ut meir om..

 

Og har dykk nokon forslag om kva som er lurt å lese seg litt opp om? Eg har prøvd å lese litt om Nøkken, men sitjer litt fast no.. Aner liksom ikkje kva eg bør finne ut meir om..

Har du lest om stormblåst?

 

Som eg skreiv tidlegare om Stormblåst: De skildrer jo den vakre naturen i Norge, men også ondskapen. De bruker naturen for å skildre ondskapen, det mørke og det dystre. Tror ikke man skal tenke at Norge er et land med mye ondskap, men kanskje at det finnes noe mørkt i det lyse. I Norge, som er en velferdsstat, finnes det også dårlige sider som mobbing, diskriminering, rasisme. Hele heftet fokuserer jo på gode og dårlige sider ved Norge.

 

Tusen hjerteleg takk!! :)

Lenke til kommentar

 

 

 

Er ifinger lov?

Ja! takk Gud for at det er det, haha. Det er så mykje lettare å bruke iFinger enn å måtte slå opp kvart einaste ord i ordboka.

 

Trodde ikkje det var lov med ifinger eg.

 

Vi får i alle fall lov. Den vart installert på eksamensbrukaren i dag.

 

det fikk eg ikkje med!! men det er jo bra!!

Lenke til kommentar

Hmm, no blei eg litt irritert for at vi ikkje har lært noko om iFinger..

Det einaste du gjer er å trykke på programmet iFinger, da får du opp eit søkefelt på toppen av dokumentet. Du kan skrive inn ordet du er usikker på, på bokmål, og får opp oversettinga og bøyinga på nynorsk. Ikkje noko vanskelegare enn det. Elles kan du dobbeltklikke på eit ord i teksten din, og det søkes automatisk opp på iFinger. Viss ikkje, trur eg ikkje det tar så lang tid å bli kjent med programmet i løpet av tiden du har før oppgåvane blir utdelt.

Lenke til kommentar

 

Hmm, no blei eg litt irritert for at vi ikkje har lært noko om iFinger..

Det einaste du gjer er å trykke på programmet iFinger, da får du opp eit søkefelt på toppen av dokumentet. Du kan skrive inn ordet du er usikker på, på bokmål, og får opp oversettinga og bøyinga på nynorsk. Ikkje noko vanskelegare enn det. Elles kan du dobbeltklikke på eit ord i teksten din, og det søkes automatisk opp på iFinger. Viss ikkje, trur eg ikkje det tar så lang tid å bli kjent med programmet i løpet av tiden du har før oppgåvane blir utdelt.

 

Hmm, det høyres jo slettes ikkje så verst ut.. Eg håpar berre at vi og får lov til å bruke det!! :huh:

Lenke til kommentar

Folkens- kommer kanskje inn litt sent nå, men ville bare si at noe som er viktig for oss å skjønne er at det har kommet nye regler. Man har gått vekk fra disse sjangrene, og man får heller skrive mer fritt! Det syns jo jeg er bra, hvorfor stresse? Oppgavene blir så mye mer åpne da og vi kan også bruke kreativiteten vår enda mer. Poenget er bare å besvare det oppgaven ber om. No stress! :D

Og jeg skulle også bare ta opp den diskusjonen med oppgave A1 ''Ja, vi elsker''. Se på en strofe som et avsnitt. Rett og slett en vers. Og linjene i disse avsnittene blir kalt for verselinjer. Vanskeligere enn det er det ikke! Og jeg tror nok ikke det er så kjempe stress om du bare snakket om de tre første verselinjene, eller hvilken som helst verselinje. Så lenge dere fikk fram budskapet, temaet og rett og slett hvordan disse to vedleggene beskrev naturen vår på. Hvordan de fikk fram denne nasjonalfølelsen på! :D

hilsen en som også kom opp i norsk.. nå er det bare i morgen også er vi ferdig med skriftlig eksamen! yoho

Lenke til kommentar

 

 

Noen andre som valgte oppgave B2 eller var det bare meg??

Eg valgte den også,,,,,,men eg tror eg har bommet totalt!!!

Skrev du en spesifikk sjanger ellers skrev du en blanding???

 

Jeg skrev B1 og tror jeg bommet veldig på oppgaven :hm:

 

Hvordan da bomba , svarte du ikkje på oppgaven eller???

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...