Gå til innhold

[Løst] Lærlinglønn Telekommunikasjonsmontør


Anbefalte innlegg

Hei! :wee:

 

Jeg er veldig nysgjerrig på hva man får i lærlinglønn som telekommunikasjonsmontør. Har lest det at man får 30% første halvåret, 40% neste osv ut i fra årslønna til en utdanna fagmann. :)

 

Om han tjener 240 000 kr vil månedslønna for en lærling første halvåret været 12000 kr brutto. Etter skatt sikkert rundt ca 8400 kr på ca 30% skatt. Det er ca 75 kr timen. Det er vel innafor tariffen tror jeg. :hmm:

 

Om utregningene mine stemmer synes det er mye og bra. :dribble:

 

Jeg starter i læra i august. Nå har jeg noen økonomiske utfordringer som jeg ønsker å regne ut hvor lang tid det tar å betale ned og bort vekk. :wallbash:

 

Sugarrdaddy69 :cool:

 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! :wee:

 

Jeg er veldig nysgjerrig på hva man får i lærlinglønn som telekommunikasjonsmontør. Har lest det at man får 30% første halvåret, 40% neste osv ut i fra årslønna til en utdanna fagmann. :)

 

Om han tjener 240 000 kr vil månedslønna for en lærling første halvåret været 12000 kr brutto. Etter skatt sikkert rundt ca 8400 kr på ca 30% skatt. Det er ca 75 kr timen. Det er vel innafor tariffen tror jeg. :hmm:

 

Om utregningene mine stemmer synes det er mye og bra. :dribble:

 

Jeg starter i læra i august. Nå har jeg noen økonomiske utfordringer som jeg ønsker å regne ut hvor lang tid det tar å betale ned og bort vekk. :wallbash:

 

Sugarrdaddy69 :cool:

 

 

 

Om fagarbeiderlønnen er 240 000kr så vill lønnen i starten være (240 000/12*0,3)= 6000 kroner brutto.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...