Gå til innhold

Hvilket Mini-ITX?


Anbefalte innlegg

God kveld!

Jeg planlegger for øyeblikket en kompakt stasjonær PC til lillebror. Hovedkort er det jeg er mest usikker på. Hittil har jeg skaffet noen komponenter - de er som følger:

 

Bitfenix Prodigy

NZXT Mesh Fan Control

Corsair CS 750W

Intel i7 4770k

Steelseries Apex

 

Benq 23"-24" ish FHD hadde vi fra før av.

 

Poenget var å holde prisen nede, men da han ønsker å kjøre Watch Dogs på de herliste grafikkinnstillingene, dro vi på med kraftigere prosessor enn jeg hadde planlagt. (Jeg prøver å kjøpe brukt/demovarer der jeg har muligheten.)

 

I tillegg planlegger jeg en SSD på 250-ish GB, fra Samsung med W8.1 64bit.

Og GPU fra Asus. Jeg ser for meg GTX 770, men om han får solgt Xboxen blir det et 780 :w00t:

Pøser på med Kingston HyperX Beast DDR3 PC19200/2400MHz CL11 XMP 2x4GB. Trenger vel ikke 16GB? :ninja:

 

Men altså, hovedkort. Mini-ITX. Trenger et med wi-fi. Og helst bare med antenner som stikker ut fra selve kortet. Lillebror kommer til å flytte en del på pcen, så det er greit å slippe en ekstern kablet antenne som dingler overalt når han flytter kabinettet. Har siklet en del på Asus sitt Maximus VI Impact, men vil helst ikke opp i den prisklassen. Eller mener dere at siden det pøses på med andre komponenter fra det øvrige sjiktet, så burde vi matche det med et slikt mobo? Jeg gnir hodet hensynløst i hendene i den største forargelse! :realmad:

 

CPUen ble kjøp demobrukt, og kommer uten vifte. Tenker nok det blir lukket vannavkjøling, men da igjen er jeg så i tvil på hvilket vannavkjølingsprodukt som passer til hvilket hovedkort i Bitfenix Prodigy. Kabinettet er for øvrig friskt og orange :woot: og skal bruke et NZXT Mesh viftestyring slik at alle vifter som har lyst på litt strøm skal få det. :thumbs:

 

(Det er merkverdig hvor mye morsommere smilefjes blir 01:00!)

 

Tar imot alle tips og bidrag med store armer! Takker på forhånd.

Og for all del - skrik ut hvis jeg driter meg ut angående kombinasjon av komponenter!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forstår du leter etter noe som Zotac Z77-ITX WiFi som er kompaktibel med haswell.

 

Dessverre har det nok med å forbedre rekkevidden til trådløs, nå som de beste AC wireless kortene er her, er det nok fordel med lengere kabel og ekstern antenne.

 

Andre som er aktuelle men som har lengere antenne:

 

ASRock Z87E-ITX

 

Asus Z87I-PRO

 

Om du søker, finner du ZOTAC H87-ITX WiFi A Series

H87ITX-A-E problemet er at dette hovedkortet ikke er overklokkbart, så hjelper lite med k prosessor.
Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Takk for innspill! Har idag bestilt et Asrock Z87E-ITX.

 

Utfordringen på Asrock Z87E-ITX er at de har flyttet prosessor-sokkelen lengre bort fra PCI-sporet, og dermed blir nok luftkjøler til CPUen uaktuelt?

 

Dermed lurer jeg på hvilken CPU-kjøler som passer til dette hovedkortet i et Bitfenix Prodigy?

Det har vel ikke noe å si hvor stort skjermkortet er?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...