Gå til innhold

Iphone 5, utrolig tregt WIFI


Anbefalte innlegg

Hei! I det siste har Iphonen min vært utrolig tregt på Wifi hjemmenettverk, har 0.29 i download. Det detter ut ofte og har dårlig signaler. 3g og 4g fungerer utmerket. Og det rare er at andre wifi nettverk fungerer som normalt. Hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ut fra det lille du skriver mistenker jeg at årsaken til dine problemer er hjemmenettet, og ikke telefonen. Har du flere bærbare enheter(telefoner, pc o.l.) som du kan forsøke fra samme stedet som du bruker iphonen? Og hvor raskt nett skal du egentlig ha?

Lenke til kommentar

Ut fra det lille du skriver mistenker jeg at årsaken til dine problemer er hjemmenettet, og ikke telefonen. Har du flere bærbare enheter(telefoner, pc o.l.) som du kan forsøke fra samme stedet som du bruker iphonen? Og hvor raskt nett skal du egentlig ha?

Ja, tenkte det samme selv. Men har testet 2stk iphone 5s, Ipad 4, Laptoper, apple tv og samsung tlf , alle fungerer som de skal. Nettet skal være på 3,5 mbits (veldig tregt, men det kjappeste jeg som er mulig her jeg bor)

Lenke til kommentar

 

Ut fra det lille du skriver mistenker jeg at årsaken til dine problemer er hjemmenettet, og ikke telefonen. Har du flere bærbare enheter(telefoner, pc o.l.) som du kan forsøke fra samme stedet som du bruker iphonen? Og hvor raskt nett skal du egentlig ha?

Ja, tenkte det samme selv. Men har testet 2stk iphone 5s, Ipad 4, Laptoper, apple tv og samsung tlf , alle fungerer som de skal. Nettet skal være på 3,5 mbits (veldig tregt, men det kjappeste jeg som er mulig her jeg bor)

 

 

 

Hvis du har forsøkt mange enheter på ditt nettverk og alt fungerer greit tyder det vel på at problemet må ligge i iphonen. Hvis du også har forsøkt å måle nedlastningshastighet i andre nettverk, og det da er normalt, må vel problemet ligge i selve innstillingen på telefonen mot hjemmenettverket. Det enkleste da er vel å slette hele hjemmenettverket på i iphonen, og så søke opp nettverket på nytt. Har du forsøkt det?

Lenke til kommentar

Har selv hatt problemer med en iPad Air og 5GHz WiFi. Utrolig dårlig hastighet selv om jeg står en meter unna routeren. Byttet over til 2.4GHz og da fikk jeg normal hastighet. Dette mot en Asus AC66U.

 

Så hvis du er tilkoblet 5GHz, prøv 2.4GHz.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Har selv hatt problemer med en iPad Air og 5GHz WiFi. Utrolig dårlig hastighet selv om jeg står en meter unna routeren. Byttet over til 2.4GHz og da fikk jeg normal hastighet. Dette mot en Asus AC66U.

 

Så hvis du er tilkoblet 5GHz, prøv 2.4GHz.

Hvordan får jeg byttet frekvens?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Hadde samme problemet med mitt Telenor ADSL bredbåndsrouter.

 

Merkelig nok var det bare AppleTV og Samsung Galaxy Tab som hadde trøbbel med den. Alt annet funket bra.

 

Jeg byttet den ut med en brukt Apple Airport Expresss og siden har alt vært helt topp!!

 

Ikke alt er kompatibelt med alt tydeligvis.

Lenke til kommentar

Ikke alt er kompatibelt med alt, nei. Sørg for at alt nettverksutstyr, inkl modem og router, er oppgradert til nyeste FW-versjon. Prøv ev. å sette ned til 802.11 b eller g, og se om det funker bedre da. Så lenge du har 3,5 Mpbs linje, vil selv b (11 Mbps) fungere for deg.

Lenke til kommentar

De routerne som har både 2.4GHz og 5GHz har 2 forskjellige SSID-er, hvor den til 2.4GHz heter f.eks. ASUS, mens den som har 5GHz, gjerne heter ASUS_5G. Så med mindre du er koblet til et nettverk som heter noe meg 5G, benytter du 99,98% sikkert 2.4GHz.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...