Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

 

Må nesten starte med å beklage for mulige skrivefeil da jeg skriver dette på mobilen.

 

Jeg er på utkikk etter nytt gamingheadsett og har allerede sett noe jeg likerlitt men dette er aalltid en grufull prosess for meg da jeg er ganske pirkete på lydkvalitet. Det aller viktigste for meg med et gamingheadsett er kvaliteten på lyden som jeg hører.

 

Jeg har allerede sett litt på roccat kove xD, razer tiamat og siberia elite me om dere vet om noen enda bedre så gjerne si ifra. Jeg vil gjerne også høre deres meninger om de jeg har nevnt.

 

Takker allerede på forhånd for svar og meninger :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sennheiser PC 350 og 360 er bra til 1300kr visst du absolutt må ha innebygget mic.

Beste er vel å kjøpe et godt headset uten mic å kjøpe en magnet mic som enkelt festes på headsettet ettepå.

 

http://www.modmic.com/

 

Sett på en slik mic som er av god kvalitet og kommer på ca 300kr inklusiv frakt så kan du velge hvilket som helst headset du vil,https://prisguiden.no/produkt/beyerdynamic-dt-770-pro-80-ohm-17293 er et godt annerkjent headset som du kan feste en modmic på.

Lenke til kommentar

Sennheiser PC 350 og 360 er bra til 1300kr visst du absolutt må ha innebygget mic.

Beste er vel å kjøpe et godt headset uten mic å kjøpe en magnet mic som enkelt festes på headsettet ettepå.

 

http://www.modmic.com/

 

Sett på en slik mic som er av god kvalitet og kommer på ca 300kr inklusiv frakt så kan du velge hvilket som helst headset du vil,https://prisguiden.no/produkt/beyerdynamic-dt-770-pro-80-ohm-17293 er et godt annerkjent headset som du kan feste en modmic på.

Har selv et par Audio Technica ATH-M50 med Modmic. Funker dritfett. Husk å coile mic kabelen rundt headset kabelen. =D (Hvis du kjøper en modmic)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dyrt stereoheadset til gaming? bare tull. Gå for et surround headset sammen med et skikkelig surround lydkort så får du mye morro for penga. Selv hadde jeg Roccat Kave sammen med et Asus D2X lydkort, og lyden var rimelig heftig i BF3. Surround følelsen var upåklagelig. Var jo en her inne som hadde et dyrere sennheiser stereo headset som synes det var vanskelig å høre hvor ting skjedde i bl.a BF3.

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

Problemet er att det finnes like mange meninger som det finnes headset. :p

 

Mange vil sikkert kalle Roccat Kave for skrap, selv likte jeg det veldig godt. Minuset jeg fant med hesadsettet er att mikrofonen ryker lett på tuppen der den blå lysende ringen er, og att det er litt tungt.

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

Om du virkelig vil ha noe som egner seg for gaming, så ikke spør på spillfora. Hør med hifi-folk, eventuelt noen som driver gaming som faktisk vet hva de snakker om.

Du har to ører, du trenger kun to elementer. ALLE, og jeg mener ALLE 5.1/7.1 hodetelefoner/headset vil ofre lydkvalitet, for gimick. Det er mindre elementer, som igjen betyr begrenset hvilke frekvenser de kan gjengi med nok kraft.

Styr unna "gaming" utstyr, med mindre det er fra selskaper som kan lyd. Eskempel på dette er MMX300 eller PC360, som kommer fra Beyerdynamic og Sennheiser. Disse er gode hodetelefoner som de har satt gode mikrofoner på. De er "rebrandet" DT700-serien og HD 500-serien (husker ikke nøyaktig hvilke i farten).

Om du ikke vet hva binaural-audio er, anbefaler jeg deg å søke på nettopp dette, gjerne se noen klipp på youtube som spiller tilbake lyd slik (en av de bedre kjente er "virtual barber shop"). De fleste nye spill har støtte for slik som Dolby Headphones og/eller CMSS 3 o.l. som lager binaural lyd via software (eller hardware), slik at ett opptak gjort i suround blir gjengitt korrekt med to elementer.

For å gi ett eksempel på en som faktisk vet hva han snakker om:

http://www.head-fi.org/t/534479/mad-lust-envys-headphone-gaming-guide-update-4-17-2014-akg-k612-and-k712-pro-added-edits#

Les litt der, hør på eksemplene han har linket (selv med dårlige hodetelefoner vil du høre det) og gjerne les deg litt opp på egenhånd. Prøv å hold deg unna alt som har med USB og gjøre, og kjør signal enten via integrert lydkort, eller kjøp en ekstern DAC+AMP (blir gjerne senere) for å få ett godt resultat.

I tillegg til bedre lyd generelt (for all bruk) vil du også normalt få mye bedre byggekvalitet om du bruker penger på ett par gode hodetelefoner, i stedet for "gaming" utstyr. Let etter begreper som lydbilde, frekvensrespons, impedans (intern og ekstern), åpen og lukket, så kan du fort se hvor pengene ligger.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det finnes kompetente og ignorante mennesker i alle grupper. Det blir litt som å si at politi bare har idioter fordi du har møtt på en tulling i uniform. Bare for å kverulere, du ser som regel forskjell på selve kabelen, på en dyr og en billig HDMI-kabel, men den gjør ingenting med billedkvaliteten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er riktig at mmx300 er basert på DT770, men selve klokkene er konstruert noe annerledes. Det gir en viss forskjell i bassområdet. Er ikke imponert over 360 fra Sennheiser, ihvertfall ikke til prisen.

Er helt enig med halsoy når det kommer til "surround" headset. Lyd vil alltid være subjektivt, og der er dessverre vanskelig å få testet en del headset før kjøp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...