Gå til innhold

Kondisjons programm?


Anbefalte innlegg

Hei. Lurte på om det var noen her som kunne hjelpe meg med å sette sammen ett kondisjonsprogram tilpasset treningsstudio. Jeg er mye i aktivitet så formen er ikke helt på bunnen, men kondisjon og utholdenhet er ikke god. Målet er å bli bedre til å jogge lengere sammenhengende, men kan godt varriere kondisjonstreningen fra tredemølle- ergometersykkel- romaskin. Status i dag er at jeg kan klare ett par minutter jogging sammenhengende.

 

Noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kommer jo veldig an på hva målet ditt er med treningen. Har du en spesiell distanse du vil bli flink på? Er det en idrett du vil bli bedre i? Vil du bare kunne løpe mer enn et par minutter sammenhengende? Du finner veldig mange forskjellige treningsprogrammer med et lite søk på google. Dog er mye litt rart satt sammen. Da jeg ønsket å forbedre kondisjonen min spesifikt brukte jeg et treningsopplegg fra Forsvaret. Hvis det er slik at du kun kan løpe noen minutter sammenhengende vil jeg anbefale det røde programmet du finner på denne siden. Den retter seg spesifikt mot 3000 meter, som kan være et godt utgangspunkt for å kunne måle fremgang i treningen. Jeg har ikke brukt det røde selv, men hadde godt utbytte av det grønne. Når grunnformen er på plass, kan du gå videre på et mer krevende program.

Lenke til kommentar

Det kommer jo veldig an på hva målet ditt er med treningen. Har du en spesiell distanse du vil bli flink på? Er det en idrett du vil bli bedre i? Vil du bare kunne løpe mer enn et par minutter sammenhengende? Du finner veldig mange forskjellige treningsprogrammer med et lite søk på google. Dog er mye litt rart satt sammen. Da jeg ønsket å forbedre kondisjonen min spesifikt brukte jeg et treningsopplegg fra Forsvaret. Hvis det er slik at du kun kan løpe noen minutter sammenhengende vil jeg anbefale det røde programmet du finner på denne siden. Den retter seg spesifikt mot 3000 meter, som kan være et godt utgangspunkt for å kunne måle fremgang i treningen. Jeg har ikke brukt det røde selv, men hadde godt utbytte av det grønne. Når grunnformen er på plass, kan du gå videre på et mer krevende program.

 

Det kommer jo veldig an på hva målet ditt er med treningen. Har du en spesiell distanse du vil bli flink på? Er det en idrett du vil bli bedre i? Vil du bare kunne løpe mer enn et par minutter sammenhengende? Du finner veldig mange forskjellige treningsprogrammer med et lite søk på google. Dog er mye litt rart satt sammen. Da jeg ønsket å forbedre kondisjonen min spesifikt brukte jeg et treningsopplegg fra Forsvaret. Hvis det er slik at du kun kan løpe noen minutter sammenhengende vil jeg anbefale det røde programmet du finner på denne siden. Den retter seg spesifikt mot 3000 meter, som kan være et godt utgangspunkt for å kunne måle fremgang i treningen. Jeg har ikke brukt det røde selv, men hadde godt utbytte av det grønne. Når grunnformen er på plass, kan du gå videre på et mer krevende program.

Målet med treningen er å kunne mestre å jogge så langt, eller så lenge sammenhengende at jeg kan bruke jogging som en treningsøkt. Har trent endel styrke, men syntes liksom ikke at jeg har kommet i gang med kondisjonstreningen. Var inne på linken du la med, og tusen takk. Dette virket som noe som kan fungere for meg. Og som du skriver, om man tar utgangspunkt i 3000 meter, er det jo lettere å se fremgang og opprettholde motivasjon. Så igjen.. takk for tilbakemelding:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...