Gå til innhold

R9800Pro, Sapphire eller Powercolor?


Moondawg

Anbefalte innlegg

Heisann, har lett litt rundt og sjekket forskjellige tester, og funnet ut at et R9800Pro 128 er kortet jeg vil ha. Men ser at powercolor koster 800,- mindre enn Sapphire hos Komplett. (3095.-) Hvorfor?

Er ikke hypp på å kjøpe et "dritt-9800" kort, men heller ikke keen på kaste 800 ut av vinduet.. Noen som har noen klare synspunkter?

 

Tenkte også å oppgradere skjermen min, tenkte på en Samsung 19" CRT Syncmaster 957MB Noen som har noen erfaringer? Eller alternativer i samme prisklasse (2500-3000)? :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er ikke hypp på å kjøpe et "dritt-9800" kort, men heller ikke keen på kaste 800 ut av vinduet.. Noen som har noen klare synspunkter?

Vel - det hersker litt tvil rundt akkurat hvilket kort Komplett selger av PowerColor. Utifra hjemmesiden til PowerColor har de ikke akkurat den modellen som Komplett selger - og det nærmeste som ligner er ett Radeon 9800 non-pro.

 

Hvis du ikke MÅ kjøpe nå, så ville jeg uansett ha ventet to uker til 9800XT kommer - de vil ikke koste noe særlig mer, og prisene på 9800Pro og andre vil garantert synke.

 

Hvorfor ikke satse på 9600XT fremfor å betale dobbelt så mye for 9800Pro?

 

Og du - prøv å finn en LCD-skjerm istedet for CRT...

Lenke til kommentar

lurer oxo på å bytte ut mon gamle 17" skjerm..

men jeg lurer på å gå opp til 21" crt skjerm..

regner med at det er flere og flere som skal ha seg 21" skjerm..

greit nok at de ikkje koster 2000 - 3000 kr.. men skal det ver så skal det ver.

så må jeg ha meg nytt skjermkort... har da lurt på å kjøpe største MSI kortet Geforce FX 5900 Ultra 256 mb..

Hører folk mener ATI er bedre, men for min del heller jeg mot nvidia..

jeg mener det blir som å velge mellom Ferrari og Lambo.. :shrug:

 

har lurt på å kjøpe Samsung 21" CRT Syncmaster 1100p+ og MSI Geforce FX 5900 Ultra 256 mb..

 

PS: velger Ferrari og NVIDIA... :D

Lenke til kommentar

På Komplett sin side så står det følgende under PowerColor Radeon 9800 PRO 128MB DDR:

 

"C.P. Technology PowerColor RADEON 9800 - skjermkort - RADEON 9800 - 128 MB"

 

Ikke mye som tyder på Pro-versjon der... hvorvidt det er slurv/skrivefeil fra Komplett - eller villedende markedsføring - vil ikke jeg spekulere i...

 

EDIT: I tillegg så står det:

"Grafisk prosessor / leverandør ATI RADEON 9800"

Lenke til kommentar

Jeg så det samme Oslo72, men regner med at det er en skrivefeil.. De kan jo ikke bare kalle et npro kort for pro?

 

Jeg kunne jo ventet et år også, og kjøpt et kort til 500,- Men jeg skal ha et kort nå.

 

Og LCD gidder jeg ikke kjøpe, har veldig stort skrivebord, og fatter ikke hvorfor jeg skulle bruke penger på LCD, da hadde jeg heller kjøpt 21"

Lenke til kommentar

har powercolor 9800 pro og er stor fornøyd. HAdde litt trøbbel med visse spill i starten, men med de nye driverne og AA på topp, glir alt helt vanvittig bra samtidig som det ser nydelig ut :smile: . Betalte 3245 for mitt, hos datakjeden i møllergata. Men det er vist som nevnt 2 utgaver av kortet. Det ene er vist klokket høyere enn det andre av en eller annen grunn. HVor stor ytelses forskjellen er, kan sikkert diskuteres dog. Kan absolutt anbefale Powercolor, selv om det er et nytt og ukjent merke i norge. sjekk nordichardware.com sin test. den gir deg en god pekepinn, siden de har testet "alle" RADEON9800 pro kort opp mot hverandre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...