Gå til innhold

Dark Souls II: give me shiny!


Anbefalte innlegg

Fant ingen tråd, så valgte og lage en ny.

 

DS2 er altså oppfølgeren Dark Souls som kom til PC/XBOX360/PS3 2012/11

Dark Souls i seg selv var oppfølgeren til PS3 exlusive'n Demon Souls fra 2009.

 

Souls serien er action RPG som er kjent for sin brutale vanskelighet. Med brutalt her menes ikke Ninja Gaiden brutalt, men det er såpass vanskelig at mange gir opp før man får en god opplevelse.

 

DS2 hadde launch til PC nå 25 April, og mange satt utålmodig og ventet på denne datoen, da konsoll versjonen har vært ute noen uker alt.

 

Forventingsfull fyrte jeg opp spillet etter endt jobb økt fredags ettermiddag, og vips var det midnatt. Spillet innfridde alle mine forventinger og litt til.

Selv om jeg gikk i "feil" sone etter starting sonen, og endte opp i den med de svære "kjempene". Disse er relativt tøffe for en lvl 1 char.

 

Synes spillet er litt lettere en DS1, mye takket være Life Gem's, og at man har rundet DS1 en par-tre ganger selvsagt.

 

Noen bosser er for lette, og andre jævla vanskelige takket være environment. Caprica demon (eller hva den het for Ds1?).

Jeg står fast på den bossen, som har 2 tvillinger, og man fighter den første oppe på en liten ledge.

Drit og dra, har prøvd 12 ganger, med 2 summonen allies. En liten roll, og man er utenfor edgen, og tar fall damage. Når jeg gjør det har jeg enten tatt skade fra før, og dauer pga av fall damage, eller det blir 2 mot 1 som jeg ikke har sjans på.

 

Andre igjen er for lette, slik som skeleton lords, som jeg tok på første forsøk.

 

Som vanlig har jeg ikke peiling på builds, og bare putter stats på det som jeg føler for.

 

Noen spørsmål:

 

hvor kan jeg farme human effigies, siden jeg har tømt kjerring vendoren, og ser ikke ut som hun restocker.

hvor kan jeg farme titan slabs, siden jeg har tømt smith vendoren for de, og ser ikke ut som han restocker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er beste spillet jeg har spilt uten tvil.

Human Effigies finner du på hundene rundt omkring, de dropper de ganske mye og du finner dem i kister senere i spillet også.

 

Et tips er å ikke bruke de, hvis du er undead så sett ned et sign og bli summona og ta en boss, da blir du human igjen. Ikke sløs bort human effigies :)

 

Og siden tittelen på tråden heter give me shiny, så har du svaret der :) Reiret som sier give me shiny i startområdet, du kan droppe ned shiny hvite steiner der eller steiner som du kjøper fra katta i startbyen og legge der. Da har du en sjanse for at det blir human Effigy.

Endret av Avean
Lenke til kommentar

oioi takker for tips, har faktisk ikke lagt merke til at man blir human når man hjelper og ta en boss!

 

Så når skal man bruke effigies da?

 

For å Instant bli human og jeg tror at du ikke kan hjelpe samme bossen i uendelig for å bli human. Men jeg har gjort det 5-6 ganger mot samme boss i hvert fall.

Lenke til kommentar

-IL-

Jeg ser at du Har problemer med sentinel bossene, altså et godt tips er å alltid ta ut den første mens man er oppe, og pass på å ha et bra skjold som et av greatshieldene, slik at man kan blokke de angrepene som kommer, og de andre to angriper deg ikke før du har tatt en. circle rundt dem så mye som mulig, og angrip dem etter de har tatt spin angrepet.. håper det hjelper :)

Endret av Malactica88
Lenke til kommentar

-IL-

Jeg ser at du Har problemer med sentinel bossene, altså et godt tips er å alltid ta ut den første mens man er oppe, og pass på å ha et bra skjold som et av greatshieldene, slik at man kan blokke de angrepene som kommer, og de andre to angriper deg ikke før du har tatt en. circle rundt dem så mye som mulig, og angrip dem etter de har tatt spin angrepet.. håper det hjelper :)

 

Vet hvordan jeg skal ta de, og det gikk til slutt etter 20 forsøk ca....

 

Etter og ha hjulpet 10 stykk med og banke, mitt problem var at den første aggroa på meg hele tiden, og tåler 3 slag fra den, 2 hvis man er uheldig. Så man bør heale etter 1 slag....

 

Anyways, hadde 49k souls etter jeg banka den, og gadd ikke og trene, var jo nytt område og undersøke! jaaaa! smart? nei.b

 

bye bye souls

Lenke til kommentar

Hei!

 

Om du skal kjøre våpen + skjold build så anbefaler jeg sterkt å dra tilbake til Forest of Fallen Giants for å banke The Pursuer, som er rett i nærheten av der du banket The Last Giant. Etter du tar han så får du sverd, skjold og full rustning som er vanvittig bra. Skjoldet har 100% physical resist så da er det bare å blokke i vei på det meste.

 

Om du har tatt han allerede, nevermind. :)

Lenke til kommentar

Kommet meg mye lengre!

 

Vel sliter nå med chariot bossen, dvs, selve bossen er ikke så ille, men og komme seg dit hehe.

Blitt noen deaths.

 

Builds? Hva faen er det :p

 

Jeg bare leveler som jeg føler for det, sikkert helt feil, men funker for meg så langt.

Noen ganger trenger jeg skjold, andre ganger trenger jeg ranged, noen ganger trenger jeg tyngre våpen, andre ganger raskere våpen....

Lenke til kommentar

Det frister, men grafikken avskrekker meg. Sorry, jeg tror ikke jeg orker noe sånt i 2014.

Her er bilder fra meg tatt på PC-versjonen:

 

DSFlame.png

 

 

DSOcean.png

 

I tillegg må jeg si at Dark Souls alltid har vært såpass bra og unikt av et spill at man overså grafikken i Dark Souls 1. Dark Souls 2 har ikke dårlig grafikk og med kombinasjon av spillopplevelsen du får i dette spillet så går du glipp av det beste spillet på markedet nå. Liker du nærkamper med våpen satt i en brutal verden som ikke løfter en eneste finger for å hjelpe deg på en kunstig måte så har man Dark Souls. Spillet viser ingen nåde og alle dødsfallene bygger deg opp til å utnytte alle forsvars og angrepsteknikkene i spillet. Både the Witcher og Skyrim har et slåssesystem som ikke trenger noe kunnskap for å sette seg inn i, Witcher mer vanskelig enn Skyrim men ingenting i nærheten av Dark Souls.

 

Du går glipp av det beste rollespillet der ute, tro meg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja, jo.. Kanskje. Det frister litt. Skyrim gadd jeg ikke engang spille gjennom.

 

Neste spørsmål: er spillet vanskelig fordi det er "knotete" eller fordi det krever en viss intelligens? Day Z er et knallgodt eksempel på førstnevnte: på ingen måte mentalt utfordrende, men helt håpløst dårlig interface osv.

 

Jeg tar gjerne en utfordring, så lenge utfordringen ikke er å sloss mot dårlige programmerere og billige løsninger.

Lenke til kommentar

Ja, jo.. Kanskje. Det frister litt. Skyrim gadd jeg ikke engang spille gjennom.

 

Neste spørsmål: er spillet vanskelig fordi det er "knotete" eller fordi det krever en viss intelligens? Day Z er et knallgodt eksempel på førstnevnte: på ingen måte mentalt utfordrende, men helt håpløst dårlig interface osv.

 

Jeg tar gjerne en utfordring, så lenge utfordringen ikke er å sloss mot dårlige programmerere og billige løsninger.

 

DayZ er både knotete og intelligent. Våpensystemet der krever mye finesse og siden man dør nesten av det minste skade så skaper det redsel også, så krever mye taktikk og våpenfølelse, langt mer enn andre spill, der er Arma overlegent.

 

Dark Souls er vanskelig pga bosser og at ingenting er forklart. Det er en åpen verden og ingen der som guider deg gjennom med tekst eller noe annet.Ta f.eks å rulle unna et angrep, i fleste spill er dette en 100% sjanse for å komme unna et angrep. I Dark Souls har våpen en hitbox så du må faktisk rulle unna slik at du ikke rører sverdet. Samtidig er du åpen for kritiske angrep både forfra hvis du er stunna eller bakfra. Dør du så mister du sjelene dine som du bruker på å oppgradere deg selv og kjøpe nye items for. Rekker du tilbake til der du døde og henter de så mister du ingenting, dør du på veien din igjen så mister du alt. I tillegg får du mindre helse desto mer du dør som undead til du blir human igjen.

 

Tror det folk flest kan møte veggen på i spill som Dark Souls er nettopp det at ingen veileder deg gjennom spillet, men du har coop muligheter hele veien gjennom spillet hvis du vil.

Lenke til kommentar

Ja, jo.. Kanskje. Det frister litt. Skyrim gadd jeg ikke engang spille gjennom.

 

Neste spørsmål: er spillet vanskelig fordi det er "knotete" eller fordi det krever en viss intelligens? Day Z er et knallgodt eksempel på førstnevnte: på ingen måte mentalt utfordrende, men helt håpløst dårlig interface osv.

 

Jeg tar gjerne en utfordring, så lenge utfordringen ikke er å sloss mot dårlige programmerere og billige løsninger.

 

Jeg synes Dark Souls 2 er et utrolig pent spill, mye penere enn det første. Det hjelper jo selvsagt også at jeg ikke spiller det på 360, men på PC'en istedenfor med alt på maks. Dette er et spill med bra grafikk, tro meg.

 

Det andre punktet ditt om vanskelighetsgrad; spillet er vanskelig fordi det krever både intelligens og at du stokker fingrene rett. Spillet er brutalt men rettferdig, det skal mye til for at du dør uten at det er din egen skyld. Det er genialt lagt opp til at du kan velge nesten hva du vil av våpen og ferdigheter og bruke de igjennom hele spillet, såfremt du oppgraderer de og velger stats som komplimenterer det du driver med.

 

Dette er så langt fra noe "button-masher" spill som du kommer, slossingen krever tålmodighet og konstant utkikk etter åpninger i fiendens forsvar for å kanskje få inn et slag eller to - om du er grådig får du brått et våpen i trynet som kan drepe deg på sekunder.

 

Jeg kan ikke anbefale dette spillet nok, det er helt fantastisk bra. Alt fra stemningen når du går igjennom hver dør med skjoldet oppe, uvitende og redd for at det kanskje er noe bak hjørnet som kan drepe deg på et slag eller to, til følelsen av å gå igjennom døra til noe som kanskje er en boss og bli drept av fiender som virker helt umulig sterke. Når man da klarer å banke de etter utallige forsøk er mestringsfølelsen fantastisk.

Lenke til kommentar

Faen jeg sliter med bosser hehe.

 

Den chariot saken, har ikke tall på hvor mange ganger han pløyde over meg, men jeg satt i en alkovel. Virker som de alkovene på ytterste vegg har shitty hitbox.

 

Gikk jo tilslutt, og nå er jeg på Shadow ett eller annet. Møtte en kjempebasilisk som 1 shotta meg med halen, da ga jeg opp :p

Lenke til kommentar

Såpass, jeg har ikke kommet så langt enda. Har denga gargoylene i bell tower og såvidt gått litt rundt i neste område, men bruker litt tid på å surre rundt i bell tower covenanten og invade folk. Titanite chunks for hver kill er helt ypperlig, da kan jeg oppgradere litt forskjellig våpen og teste. Sliter litt med det at jeg syns våpenene mine breaker utrolig lett, selv med den ringen som reduserer durability loss.

 

Tenkte jeg skulle åpne opp den vendoren som jeg kan trade boss souls til nå, om jeg finner han. Tenker det blir Pursuer's Ultra Greatsword, så da må jeg nok farme litt for å få nok stats og vitality til å bære vekta. :)

 

For tida er det Fire Sword og Halberd +10 jeg har kjørt, lager mos av de fleste jeg invaderer enn så lenge. Prøver de å stikke av får de kasta lyn i baken også. :D

Lenke til kommentar

Jepp det stemmer. Det sitter en dverg i inngangspartiet der som gir deg tilgang til en covenant som går ut på å beskytte tårnet fra andre spillere. Hver du invaderer og banker en annen spiller får du titanite chunks som du trenger til å oppgradere våpen fra +5 til +9. Etter 10 kills får du også en Titanite Slab som er fra +9 til +10. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...