Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Feilmeldingloop under oppstart (W8)


Anbefalte innlegg

Hallo! PCen min har slått seg helt i vranglås ut av det blå, så jeg trenger hjelp fra noen kompetente datafolk. Jeg kan relativt lite om PC så snakk til meg som en unge.

 

https://www.komplett.no/asus-g750jw-173-full-hd/781756 Her er PCen min og all info om den. Kjøpte den for cirka ett år siden.

 

http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_8-system/windows-8-is-stuck-in-an-automatic-repair-loop/2310c795-d39b-460f-9e4c-c95008e5ce51 Har samme problem som trådstarter her og har prøvd det høyest ratede svaret uten hell. Prøvde også å trykke på "Tilbakestill PCen" og alle andre kvikk fiks-løsninger Windows hadde å tilby i den feilsøkingsmenyen sin, men ingen av de kunne bli gjennomført. Vedlagt er et bilde av de avanserte innstillingene jeg har å velge mellom.

 

1) Er det noen som vet om en mulig løsning hvor jeg hverken mister filer eller trenger W8-cd?

2) Hvis det er helt nødvendig for meg å ha W8-cd, hvor får jeg tak i dette billigst mulig? Bor i Oslo, er blakkere enn du aner.

 

På forhånd takk!

post-325578-512268_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Finner du et valg som heter Forny (refresh) eller noe ett eller annet sted der?

Fikset akkurat en Win8 pc som hadde fått samme feil, og da var det valget forny som fikset ting uten å slette filer/dokumenter/bilder osv.

Men alle programmer du har installert selv, blir borte og må installeres på nytt da. Men ingen utvei rundt.

 

Kan sies at jeg prøvde systemgjenopprettning først, men feilen kom tilbake øyeblikkelig etter omstart likevel.

Så forny er tingen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da begynner du å slippe opp for muligheter. Har du viktige filer som du ønsker å beholde, bør du sette disken i en annen pc, eller en docking stasjon for harddisker, for å få overført det du ønsker å beholde, før du må ta en fullstendig tilbakestilling av pcen. Men da blir alt borte, så husk å få kopiert ut ting først.

 

Fungerer ikke tilbakestill funksjonen heller, må du faktisk bruke en DVD/minnepenn med .iso filen for å få innstallert Windows 8 igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ok, tusen takk! Sitter hos kjæresten for å laste ned nå.

 

Et siste spørsmål. Tror jeg har Windows 8.0 på PCen min. Var et option der hvor man kunne prøve å reparere skadde filer eller noe hvis man satte inn cd med operativsystemet jeg har. Tenkte å prøve på det før jeg går for formatering, men spiller det noen rolle da hvorvidt jeg laster ned W8/W8.1/W7?

Lenke til kommentar

 

men spiller det noen rolle da hvorvidt jeg laster ned W8/W8.1/W7?

 

Ja, Windows 7 er det jo ikke noe vits i å laste ned om du ikke har en Windows 7 nøkkel liggende og du får heller ikke reparert en Win8 installasjon med win7 DVD.

Så til den oppgaven må du bruke den Windows versjonen du har, altså 8.0.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...